CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054001
Első szerző:Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:Az élethosszig tartó tanulás mérése : a tanulórégió vizsgálatának lehetőségei / Erdei G., Kozma T., Teperics K., Tőzsér Z.
Dátum:2012
Megjegyzések:Jelen tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e, és hogyan az élethosszig tartó tanulás. Az oktatási statisztikák - különösen az Európai uniós és oECd statisztikák - között ismert az élethosszig tartó tanulás indikátora (25-64 éves korcsoport), s mind a két szervezet jelentős igyelmet fordít a használt indikátorok tökéletesítésére, ezek fejlesztésére (megemlíthetjük a nagyszabású Indicators of Education Systems (INES) oECd programot, vagy az unió által a statisztikák megbízhatóságára irányuló tevékenységét. Tehát valójában rendelkezünk ilyen típusú indikátorral. A problémát az képezi, hogy ezen élethosszig tartó mérőszám (továbbiakban: LLL indikátor) a hazai értelmezési keretben a formális felnőttképzést, felnőttoktatást képezi le, továbbá a nem formális, informális formában megnyilvánuló tanulásokat a már említett korosztályban. Vagyis a forgalomban lévő LLL indikátor valójában nem LLL mérőszám. Részben ezen indikátor hiányossága, részben a tanulás valóban teljes életen át megvalósuló folyamatainak megragadhatóságának nehézsége miatt. Az említett LLL indikátor fogyatékosságainak leküzdésére, illetve ennek meghaladására indított módszertani újítást két - a későbbiek során bemutatásra - kerülő tartalmi és módszertani fejlesztés.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
élethosszig tartó tanulás
tanulórégió
felnőttképzés
felnőttoktatás
Megjelenés:Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai / szerk. Kozma Tamás, Perjés István. - p. 189-211. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:K-101867
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM054005
Első szerző:Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:A társadalmi tanulás mérése : egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete / Erdei Gábor, Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán
Dátum:2011
Megjegyzések:A tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e és hogyan a társadalmi tanulás. Először értelmezzük ezt a kifejezést, majd előzményeket, példákat keresünk a mérésére. Végül bemutatjuk azokat a kezdeti eredményeket, amelyeket a társadalmi tanulás egy román-magyar határon átnyúló felderítő vizsgálatában elértünk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
társadalmi tanulás
tanulórégió
élethosszig tartó tanulás
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 111 : 3 (2011), p. 189-206. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:HERD
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM090489
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Lifelong learning in a cross-border setting / Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán, Kovács Edina
Dátum:2012
ISBN:978 963 08 4316 4
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Higher Education for Regional Social Cohesion / ed. Gabriella Pusztai , Adrian Hatos. - p. 163-179. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM080367
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Education and Transition in Hungary : Policy and Research in the Process of Transformation, 1988-2004 / Tamás Kozma, Zoltán Tőzsér
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:The cross-border co-operations in education and their monitoring studies started as late as 1990 in Hungary. Border regions and their neighbourhood were closed areas during the Cold War era and were opened up only after the political turn of 1989/90. In the first phase of the transition (1990-93) school principals and policy makers initiated cross-border co-operations between schools operated both sides of the state borders. All the more since ethnic Hungarians were living and attending school in both sides of the state border. In the second phase of the transition (1993-2004), those grass-root co-operations turned to be government policy to support the Hungarian communities and their educations and institutions in Romania, Ukraine, Slovakia, later (after the Balkan war) in Serbia and Croatia as well. Those efforts caused, however, serious objections on behalf of the neighbouring governments which felt that Hungary wanted to influence their educational as well as minority policies. 2004 changed the scene completely. Hungary and most of her neighbours have joined the EU while others rushed for it. The EU, however, does not have a direct policy for the national and ethnic communities living in minority status. The grass-root institutions of the Hungarian communities having been established during the turbulent years of 1990-93 face a new dilemma. They should be part of the national education systems of their majority countries (supported by the EU) or the would-be marginalised.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
politics of education
educational history
educational change
Central and Eastern Europe
political transition
Hungary
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 2 (2016), p. 23-42. -
További szerzők:Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM054134
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Lifelong Learning in a Cross-Border Territory : The case of Hungary and Romania A quest of concepts, data and research / Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán, Kovács Edina
Dátum:2012
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:The aim of this paper is (a) to re-define the concept of "Learning Region" (LR) according to the necessities of an East-Central European CBR (cross-border region), and (b) to study the ways and means by which the concept might be statistically measured and cartographically presented. The present paper is a follow-up of the former theoretical considerations about LR. The authors make an attempt to operationalise their former views in order to study it empirically and to measure it statistically. First, we summarise the possible definitions of LR. Second, we look for alternative approaches for the empirical research of LRs. And third, we introduce our first results of an empirical study of a spatial unit of the Bihar-Bihor Euroregion (a CB region between Hungary andRomania).
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok esettanulmány
learning regions
cross-border territory
lifelong learning
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal, Special Issue. Higher Education for Social Cohesion 1 : 1 Spec. Issue (2012), p. 163-180. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Pályázati támogatás:K-101867
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM054004
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:A forgotten moment in educational policy : a Hungarian-Swedish case study from the early 1970s / Kozma Tamás, Tőzsér Zoltán
Dátum:2012
ISSN:1855-9719 2232-2647
Megjegyzések:After the brutal retaliation of 1956, there was a decade of step-by-step reforms in Hungary under the Kadar-regime. As part of this decade of reform, Hungary received permission to join the IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievements). IEA had been established in the late 1950s by the well-known Swedish educator and researcher Torsten Husén. He fulfilled an intermediary role in educational policy between West and East. As a step of his role he initiated a summer school under the umbrella of IEA in the Swedish resort area, Graenna. Hungarians were the only delegates behind the Iron Curtain to participate. For them, it was a unique experience to view the centralized Swedish welfare state with contributions of American liberal democracy and education. This summer school of 1971 has since been forgotten. Yet, most of the initiatives of the educational policy after the political turn of 1989/90 rooted here. It is especially true of the works and career of the known Hungarian educator, a close follower of Husén, the late Zoltan Bathory.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
educational reform
Central and Eastern Europe
IEA
Torsten Husén
Zoltan Bathory
Megjelenés:Center for Educational Policy Studies Journal. - 2 : 2 (2012), p. 55-69. -
További szerzők:Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1