CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM109256
Első szerző:Kozma Kitti
Cím:"Akinek van bátorsága a gesztenyét lebontani" : Reziliens életúttal a pedagógus pályán / Kozma, Kitti; Ceglédi, Tímea
Dátum:2020
ISSN:2062-0284
Megjegyzések:Abstract. Being successful at school as a Roma student is a crucial sociological question. Roma teachers' experience is invaluable when seeking to understand and solve problems that students with similar backgrounds have. Resilience is our academic starting point. In PISA who belong to a lower social class but have higher achievements are called resilient students. Educational sociologists say that a person's life is resilient when it is successful, notwithstand- ing the disadvantaged social background (Ceglédi 2018). We have analysed Roma teachers with resilient lives and looked for answers to what kind of possibilities and dangers of a re- silient life might hide in the pedagogical career. Given a uni- que target group, we chose snowball sampling. 6 semi- structured interviews were made in eastern Hungary in 2019, in which we emphasized the resilience of their life taken, the pedagogic job, and their connection. We did qualitative analysis of the transcripts. The resilient Roma teachers incorporate their life experi- ence into their pedagogic fields and their coping serves as a model for their students.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
reziliencia
roma/cigány
oktatási egyenlőtlensé- gek
iskolai gyakorlat
tár- sadalmi mobilitás
Megjelenés:Acta medicinae et sociologica. - 11 : 31 (2020), p. 85-101. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1