CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM045399
Első szerző:Fónai Mihály (szociológus)
Cím:Tehetséggondozás és társadalmi kohézió : tehetséggondozó intézmények a Debreceni Egyetemen és a Partiumi Keresztény Egyetemen / Fónai Mihály, Ceglédi Tímea, Győrbíró András
Dátum:2012
ISSN:2062-9605
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Állam- és jogtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Pedagógia-online : Hungarian Educational Research Journal 2 (2012), p. 120-128. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Győrbíró András
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM071555
Első szerző:Imre Anna
Cím:Non-subject teaching in years 5 and 6 : legislative changes and institutional implementation routes / Anna Imre, Tímea Ceglédi, Gabriella Kállai, Georgina Kasza
Dátum:2013
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
non-subject teaching
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal 3 : 1 (2013), p. 28-41. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kállai Gabriella Kasza Georgina
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM113665
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:The different patterns of the dropout according to the level and the field of education / Toth, Dorina Anna; Szemerszki, Marianna; Cegledi, Timea; Mate-Szabo, Barbara
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Background and aims: Our research is a part of a complex dropout research, whose main aim is to examine the time changes, social and regional inequalities, and constitutional differentiation of student dropout, appearing on a large scale and causing individual and institutional loss. As a part of this, the aim of our research on one hand is to identify the training fields and training levels with high dropout risk, furthermore to draw the patterns of dropout based on the available countrywide data. Methods: We analyzed the database of the Hungarian Higher Education Informational System for our research, especially considering the students starting their training, based on final exam. We examined the most important features of advancements in studies, furthermore the occurring recoils. Considering our data, the measure of dropout remarkable differs based on the training fields and schedule, training, finances and some demographically background variable as well, taking the measure of dropout and its reasons into account. During our analysis, we separated three main types of the dropout's reasons: financial reasons, study inefficiency and dropout caused by other reasons. Results: In this study, we examine these types and their characteristics in three different training levels: Bachelor degree programs, undivided, long-cycle Master courses, and short-cycle higher education vocational training. Discussion: Almost one third of the students end up joining the group of dropout in all kind of training type, especially critical period is from the second to the fifth semester. The most endangered are males, correspondent students, fee-paying students, participants of higher education vocational training, furthermore the students of science and students of IT fields.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 257-269. -
További szerzők:Szemerszki Marianna Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Pályázati támogatás:NKFI-6 -123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1