CCL

Összesen 32 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108427
Első szerző:Apáti Ferenc (gazdasági agrármérnök)
Cím:Élelmiszer-fogyasztói szokások, trendek várható változása / Apáti Ferenc, Balsa-Budai Nikolett, Fehér András, Kontor Enikő, Szakály Zoltán, Tóth-Kurmai Viktória, Balogh-Vida Viktória, Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta, Mihály-Karnai Laura, Szőllősi László
Dátum:2022
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2022
Terjedelem:142 p.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok kutatási jelentés
könyv
További szerzők:Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kurmai Viktória (1989-) (élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök) Balogh-Vida Viktória Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Karnai Laura (1991-) (közgazdász) Szőllősi László (1979-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM116632
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az élelmiszerfogyasztói tudatosság építésének új dimenziója - Internet of Food / Fehér András, Berencsi Alexa, Kiss Marietta, Boros Henrietta Mónika, Kontor Enikő
Dátum:2023
Megjegyzések:Kérdésfelvetés vagy cél: Manapság az élelmiszerlánc tagjai kénytelenek egyre nagyobb munkát fektetni a fogyasztók információigényének kielégítésébe. Ezt úgy tudják leghatékonyabban megtenni, ha az átláthatóság biztosítása mellett a tudatosság növelését is figyelembe veszik. A közösségi hálózatokkal kapcsolatos technológiák és az intelligens élelmiszer-technológiák folyamatosan fogyasztói interakciókat generálnak, ami erősíti az átláthatóságot, és egyfajta kollektív élelmiszer-tudatosságot tesz lehetővé a fogyasztók számára. A kutatás célja az élelmiszerfogyasztói tudatosság vizsgálata volt és annak meghatározása, hogy a digitalizáció milyen hatással van a fogyasztói döntésekre. A célunk az volt, hogy olyan új dimenziókat határozzunk meg, amelyek párhuzamba állíthatók az úgynevezett "Internet of Food" koncepcióval. Az "Internet of Food" kifejezés alatt azt értjük, hogy az élelmiszereket IP-szerű azonosítókkal látják el, amely lehetővé teszi a fogyasztók megfigyelését a táplálkozás optimalizálása érdekében. Módszer: A kutatás során szakirodalmi elemzést végeztünk aktuális magyar és külföldi források alapján. Törekedtünk arra, hogy az előre kiválasztott kulcsszavak mentén az elérhető legrelevánsabb forrásokat találjuk meg és dolgozzuk fel. Jelen kutatásnak nem volt célja primer kutatás elvégzése, a legfontosabb célkitűzés ezek megalapozása volt az elérhető szakirodalmi információk alapján. Eredmények: Az "Internet of Food" koncepció hozzájárul az élelmiszerpiacot meghatározó információs aszimmetria felszámolásához. Az egészséges életmóddal kapcsolatos információk kezelése és az élelmiszertudomány technológiai fejlődése egyértelműen megalapozza a fogyasztók tudatosságát. Az "Internet of Food" leginkább az "Internet of Things" koncepcióval segíti a fogyasztókat az optimális táplálkozás és a fenntarthatósági célok elérésében. A kollektív élelmiszerismeret és -tudatosság előmozdítását pedig az újgenerációs platformok (pl. Food Information Empowerment Network) szolgálják. Következtetés: Az elemzés során meghatároztuk az "Internet of Food" koncepció legfontosabb aspektusait. Mindezek segítségével differenciáltuk azokat a tényezőket, amelyek a modern digitalizált korban meghatározzák az élelmiszerbiztonsági és -minőségi kérdések mellett a környezeti, társadalmi és etikai aspektusokat egyaránt. Jelen felmérés szakmailag releváns módon alapozhatja meg további primer kutatások elvégzését.
ISBN:978-615-5606-15-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLVI. vándorgyűlésének programja / Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p.17. -
További szerzők:Berencsi Alexa (1998-) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM114292
Első szerző:Fehér András
Cím:Internet of Food - új lehetőség az élelmiszerfogyasztói tudatosság építésére / Fehér András, Berencsi Alexa, Kiss Marietta, Kontor Enikő
Dátum:2023
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
fogyasztói tudatosság
kollektív élelmiszer-tudatosság
okos/intelligens élelmiszer-tudatosság
Megjelenés:Reziliens marketing - Válaszok változó kihívásokra : Egyesület a marketing oktatásért és kutatásért XXIX. Nemzetközi konferencia : Absztraktkötet / szerk. Révész Balázs, Gyulai Zsófia. - p. 42-43.
További szerzők:Berencsi Alexa (1998-) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM110978
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-251-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
organikuscímke-hatás
csokoládé
kóstolás
kísérlet
organic label effect
chocolate
tasting
experimental method
Megjelenés:Transzformatív Marketing : Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketingmegoldásai - XXVIII. Nemzetközi Konferencia - Pprogram és absztraktok / szerk. Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin. - p. 65-66. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM106105
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei / Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2022
ISBN:978-963-358-276-3
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
organikuscímke-hatás
csokoládé
kóstolás
kísérlet
organic label effect
chocolate
tasting
experimental method
Megjelenés:Transzformatív Marketing: Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai - Az EMOK Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVIII. Nemzetközi Konferencia : Tanulmánykötet /szerk. Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin. - p. 246-247. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM099827
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Trends in global and Hungarian food trade / Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Kontor Enikő
Dátum:2021
Megjegyzések:The aim of the study is to uncover the global trends of food trade, as well as the Hungarian trends flowing thereof, in order to better help food merchants in their work of developing and executing strategies. To reach the aim of the paper, we used secondary research, revealing the phenomena in the food trade by studying up-to-date sources of information. First, the changes in current general and food consumer/buyer behaviour were examined. Next, we focused on general trade and food trade trends. We identified ten trends as well as their relations to each other and to consumer/buyer behaviour trends, but given the size constraints, we now deal with only five general trends: hyper personalization; consistent online and offline shopping experience; convenience products, services and shopping; e-commerce; social media marketing. Today's food merchants in Hungary must adapt to the identified trends; moreover, they need to get ahead of the changes in order to make and carry out successful future strategies.
ISBN:978-973-53-2752-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
food trade
food retailing
global trends
consumer behavior
Megjelenés:15th International Conference on Economics and Business: Challenges in the Carpathian Basin : Global Challenges - Local Answers. Interdependencies or Slobalisation? / ed. Bíró Bíborka Eszter, Csata Andrea, György Ottilia, Kassay János, Koroseczné Pavlin Rita, Madaras Szilárd, Pál László, Péter Katalin, Szőcs Attila, Tánczos Levente József, Telegdy Balázs. - p. 503-516. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM098269
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:A Dunning-Kruger-hatás vizsgálata egyetemi alapképzések marketingkurzusai esetében / Kiss Marietta, Kontor Enikő
Dátum:2021
ISBN:978 963 306 833 5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Dunning-Kruger-hatás
felsőoktatás
marketingoktatás
Megjelenés:A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira: Absztraktkötet / szerk. Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit. - p. 635-635. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM087044
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az integrált viselkedéses modell alkalmazása az egészségmagatartás befolyásolására II. / Kiss Marietta, Fehér András, Kontor Enikő
Dátum:2020
ISSN:1219-0349
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA Számos elmélet található a hazai és nemzetközi szakirodalomban, melyek az egészségmagatartás különböző formáit igyekeznek magyarázni. Ezek egyik körét jelentik a társas-kognitív magatartási elméletek, melyek sikeresen jeleztek előre és magyaráztak számos magatartást, köztük sokféle egészségmagatartás-formát, illetve számos eredményes, viselkedésváltozást célzó beavatkozás alapjául is szolgáltak. A több társas-kognitív magatartási modell integrálásával létrejött integrált viselkedéses modell hasonlóan sikeresnek bizonyult bizonyos egészségmagatartás-formák magyarázatában, előrejelzésében és a viselkedésváltozást célzó programok megalapozásában is, mégsem terjedt el széles körben a használata, különösen a hazai szakirodalomban. Kétrészes tanulmányunk célja ezért elméleti áttekintést adni a modell felépítéséről és használatának módjáról, ezzel segítve a jövőbeli alkalmazását a hazai empirikus kutatásokban az egészségmagatartás (és esetleg más magatartásformák) területén. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN Tanulmányainkban szekunder kutatás segítségével tártuk fel és mutattuk be az integrált viselkedéses modell eredetével, felépítésével, valamint gyakorlati alkalmazásával kapcsolatos hazai, illetve nemzetközi szakirodalmat. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Jelen tanulmány az integrált viselkedéses modell gyakorlati alkalmazásának kérdéseit mutatja be, míg az első rész a modell elméleti alapjait és felépítését taglalta. Mivel a magyar szakirodalomból a modell szinte teljesen hiányzik, a kapcsolódó elméleti és gyakorlati tapasztalatok szisztematikus áttekintése hiánypótlónak tekinthető. GYAKORLATI JAVASLATOK Az integrált viselkedéses modell a szakirodalomban fellelhető és a tanulmányban bemutatott módszertan alapján, a korábbi példák analógiájára sikerrel alkalmazható olyan egészségmagatartás-formák esetén, melyeket eddig a szakirodalom más elméletekkel próbált magyarázni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
integrált viselkedéses modell
szándékolt cselekvés elmélete
tervezett cselekvés elmélete
egészségmagatartás
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 54 : Klsz.2 (2020), p. 65-77. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM087043
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az integrált viselkedéses modell alkalmazása az egészségmagatartás befolyásolására I. / Kiss Marietta, Fehér András, Kontor Enikő
Dátum:2020
ISSN:1219-0349
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA Számos elmélet található a hazai és nemzetközi szakirodalomban, melyek az egészségmagatartás különböző formáit igyekeznek magyarázni. Ezek egyik körét jelentik a társas-kognitív magatartási elméletek, melyek sikeresen jeleztek előre és magyaráztak számos magatartást, köztük sokféle egészségmagatartás-formát, illetve számos eredményes, viselkedésváltozást célzó beavatkozás alapjául is szolgáltak. A több társas-kognitív magatartási modell integrálásával létrejött integrált viselkedéses modell hasonlóan sikeresnek bizonyult bizonyos egészségmagatartás-formák magyarázatában, előrejelzésében és a viselkedésváltozást célzó programok megalapozásában is, mégsem terjedt el széles körben a használata, különösen a hazai szakirodalomban. Kétrészes tanulmányunk célja ezért elméleti áttekintést adni a modell felépítéséről és használatának módjáról, ezzel segítve a jövőbeli alkalmazását a hazai empirikus kutatásokban az egészségmagatartás (és esetleg más magatartásformák) területén. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN Tanulmányainkban szekunder kutatás segítségével tártuk fel és mutattuk be az integrált viselkedéses modell eredetével, felépítésével, valamint gyakorlati alkalmazásával kapcsolatos hazai, illetve nemzetközi szakirodalmat. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Jelen tanulmány az integrált viselkedéses modell elméleti alapjait és felépítését taglalja, míg a második rész a modell gyakorlati alkalmazásának kérdéseit mutatja be. Mivel a magyar szakirodalomból a modell szinte teljesen hiányzik, a kapcsolódó elméleti és gyakorlati tapasztalatok szisztematikus áttekintése hiánypótlónak tekinthető. GYAKORLATI JAVASLATOK Az integrált viselkedéses modell a szakirodalomban fellelhető és a tanulmányban bemutatott módszertan alapján, a korábbi példák analógiájára sikerrel alkalmazható olyan egészségmagatartás-formák esetén, melyeket eddig a szakirodalom más elméletekkel próbált magyarázni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
integrált viselkedéses modell
szándékolt cselekvés elmélete
tervezett cselekvés elmélete
egészségmagatartás
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 54 : Klsz.2 (2020), p. 53-63. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM081698
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az integrált viselkedéses modell alkalmazása az egészségmagatartás előrejelzésére és befolyásolására / Kiss Marietta, Fehér András, Kontor Enikő
Dátum:2019
Megjegyzések:Számos elmélet található a hazai és nemzetközi szakirodalomban, melyek az egészségmagatartás különböző formáit igyekeznek magyarázni. Ezek egyik körét jelentik a kognitív magatartási elméletek, többek között a szándékolt és a tervezett cselekvés elmélete, a társadalmi kognitív elmélet, az interperszonális viselkedés elmélete és az egészséghiedelem modell. Az e kognitív magatartási modellek integrálásával létrejött integrált viselkedéses modell eredményesnek bizonyult bizonyos egészségmagatartás-formák magyarázatában, előrejelzésében és a viselkedésváltozást célzó programok megalapozásában is, mégsem terjedt el széles körben a használata, különösen a hazai szakirodalomban. Jelen tanulmány célja ezért felhívni a hazai kutatók figyelmét erre a méltatlanul mellőzött modellre, elméleti áttekintést adni a modell felépítéséről és használatának módjáról, valamint a modell alapján levonható következtetésekről, ezzel segítve a jövőbeli alkalmazását a hazai empirikus kutatásokban az egészségmagatartás területén.
ISBN:978-963-490-132-7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
integrált viselkedéses modell
szándékolt cselekvés elmélete
tervezett cselekvés elmélete
egészségmagatartás
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p. 22-33. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM081696
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az elhízás gazdasági terhei : Hazai és nemzetközi körkép / Kiss Marietta, Kontor Enikő
Dátum:2019
Megjegyzések:A helytelen táplálkozásból fakadó betegségek egyre több embert érintenek világszerte. A fejlett országokban (így Magyarországon is) az olyan, életmóddal és táplálkozással kapcsolatos, megelőzhető betegségek, mint az elhízás/túlsúlyosság, illetve az ezekkel sok esetben összefüggő cukorbetegség és kardiovaszkuláris betegségek azok, amelyek egyre nagyobb társadalmi-gazdasági terhekkel járnak. A tanulmány az elhízás és túlsúlyosság - mint a helytelen táplálkozás talán legsúlyosabb következményeinek - gazdasági költségeit kísérli meg az elérhető hazai és nemzetközi szakirodalmi forrásokra építve számszerűsíteni. A nemzetközi és hazai szakirodalomban egyaránt leggyakrabban alkalmazott módszer erre a betegségteher módszer, mely az elhízás kapcsán felmerülő direkt, indirekt és személyes költségeket számszerűsíti és összegzi. Összességében elmondható, hogy a legkönnyebben mérhető direkt költségek az indirekt és személyes költségek töredékét teszik csak ki, így a csupán az ezekre építő számítások jelentősen alábecsülik az elhízás valós költségeit. Magyarországon az elhízás költségei összességében elérhetik a GDP 2,67?4,44%-át, így az elhízás elleni küzdelem nemzetgazdasági prioritás kell, hogy legyen.
ISBN:978-963-490-132-7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
elhízás
túlsúly
gazdasági teher
egészségügyi kiadások
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p. 124-138. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM075486
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:A védjegyekkel kapcsolatos fogyasztói attitűd és az életstílusjegyek kapcsolata / Kiss Marietta, Kovács Bence, Szakály Zoltán, Kontor Enikő
Dátum:2018
ISBN:978-615-5606-06-09
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
védjegyek
fogyasztói attitűdök
életstílusjegyek
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLIII. Vándorgyűlése : Program füzet és az előadások összefoglalói / szerk. Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p. 32-32. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3