CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM005766
Első szerző:Tikász Ildikó Edit (gazdasági agrármérnök)
Cím:Szabadtartásos baromfitermékek fogyasztói értékítélete / Tikász Ildikó Edit, ifj. Bárány László, Szűcs István, Balogh Viktória
Dátum:2008
Megjegyzések:A világ baromfihús fogyasztása az utóbbi két évtized során valamennyi húsféleséget meghaladó ütemben fejlődik, a növekedés éves üteme 3-6% között alakul. E tendencia hazánkban is érvényesül, húsfogyasztásunkon belül a baromfihús 2000 óta a legnagyobb részesedésű, az összes húsfogyasztásunknak 47%-át teszi ki (29,8 kg/fő/év), mellyel az EU-ban is az elsők között foglalunk helyet. Az elmúlt évek állategészségügyi és takarmányozási botrányai, az Európai Unió állatjóléttel és minőséggel kapcsolatos követelményei, valamint az egészségtudatos táplálkozás hatásaként néhány éve hazánkban a Master Good cégcsoport megkezdte a szabadtartású baromfifélék termelését, feldolgozását és értékesítését. Az új termék fogyasztói fogadtatása kedvezőnek mondható, hiszen jelenleg Magyarországon a vágott csirke mintegy 1,5%-a szabadtartásos. Ez a nevelési technológia különleges minőségű csirkehúst eredményez, amely hasonlít a háztáji ?kapirgálós" csirkéhez, azaz zamatosabb, rostosabb húsú, mint a brojler. A szabadtartásban nevelt csirkét gyógyszermentes takarmányon tartják, életkörülményei állatjóléti szempontból is megfelelőek. Ezen szigorú előírások és feltételek betartását minőségbiztosítási rendszerrel és az ún. Red Master védjeggyel támasztják alá. A Master Good cégcsoport támogatásával és együttműködésével végeztünk primer piackutatást a csirkehús és azon belül a szabadtartású csirke fogyasztói megítélésének vizsgálatára. A kérdőíves megkérdezésen (1011 db kérdőív) alapuló felmérést 2008. májusában bonyolítottuk le kérdezőbiztosok segítségével bevásárlóközpontok (hiper- és szupermarketek) húspultjai mellett, a szabadtartású baromfihús ? azaz a ?tanyasi" márkanévvel ellátott termékek ? értékesítése szempontjából meghatározó szerepet betöltő városokban (Budapest, Debrecen, Győr, Székesfehérvár, Szeged, Nyíregyháza). A kérdőívek kiértékelése során leíró és nem parametrikus statisztikai számításokat végeztünk, az SPSS 13.0 statisztikai programcsomag segítségével. A kérdőíves felmérés célja volt, hogy egyrészt felmérjük a csirkehús fogyasztás gyakoriságát, megismerjük, hogy a fogyasztók mely beszerzési helyeket tartják a friss csirkehús, valamint a feldolgozott termékek szempontjából a legbiztonságosabbnak, értékeljük csirkehús vásárlási és fogyasztási attitűdjeiket, valamint ártudatosságukat. A szabadtartású csirkehús és azon belül a ?tanyasi csirke" márkanévvel ellátott termékek tekintetében célunk volt, hogy vizsgáljuk a fogyasztók termékismeretét, árelfogadását, vásárlási és fogyasztási attitűdjeiket, a termék-promócióval kapcsolatos véleményüket, továbbá a jelenlegi és a bevezetésre kerülő termékek iránti igényeiket. Az elvégzett kutatás alapvető információkat szolgáltatott a fogyasztás belső struktúrájáról, feltárta a fogyasztói értékítélet egyes összetevőit, valamint rámutatott a szabadtartásos csirkehús fogyasztás növelésének lehetséges kitörési pontjaira.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
baromfi
szabadtartás
fogyasztó
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - 5 : 2-3 (2008), p. 81-87. -
További szerzők:Bárány László (ifj.) Szűcs István (1968-) (agrárközgazdász) Vida Viktória (1983-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:
Rekordok letöltése1