CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM097350
Első szerző:Gergely Éva (gazdasági agrármérnök, viselkedéselemző)
Cím:Teljesítménymenedzsment-vizsgálatok élelmiszergazdasági szervezeteknél és a közszférában / Gergely Éva
Dátum:2010
Megjegyzések:Vizsgálataimat az Észak-alföldi Régió élelmiszer-gazdasági szervezeteinél és a közszférában végeztem. A magánszektor és közszféra szervezeteihez tradicionálisan kapcsolódó értékrendszer alapvetően eltérő, ami a szervezet, a vezetés és az emberi erőforrások menedzselési környezetének lényegi különbségeit eredményezte. Úgy gondolom, hogy egyre fontosabb feladattá válik az, hogy a vezetőség megerősítse az alkalmazottak elkötelezettségét és biztonságérzetét. Egyre inkább érdemes lesz valódi teljesítménymenedzsment-rendszert kialakítani és működtetni, mert az azon túl, hogy a vállalati célok elérésének támogató eszköze, hatékonyabbá teheti a vezetők és a munkavállalók közötti kommunikációt, ami egy ilyen gazdasági helyzetben meglehetősen fontos kérdés. A teljesítménymenedzsmenttel kapcsolatos vizsgálataimat megfigyeléssel, adatgyűjtéssel végeztem. Kérdőíves felmérést alkalmaztam, a teljes mintaszám 278. Az interjúalanyok közreműködésével célom feltárni, hogy a teljesítmények értékelése során milyen tulajdonságokat vesznek figyelembe az értékelők. A teljesítményértékelés különösen azokban a munkakörökben fontos, ahol a teljesítmény nem mérhető egyértelműen. Elemzéseim az élelmiszer-gazdaság és a közszféra néhány hiányosságra is rávilágítottak, ugyanis a teljesítmények értékelése során olyan, a mai világban, a fennmaradáshoz alapvető kompetenciáknak nem tulajdonítanak fontos szerepet, mint a kommunikációs készség és az innovációra való hajlandóság. A jövőben ezek fejlesztése és felértékelődése a vizsgált szervezetek számára mindenképpen fontos feladat. Kiemelendő azonban a munkavégzés pontossága, az önállóság és a problémamegoldó képesség fontosságának a megléte. A teljesítménycélokkal kapcsolatban megpróbáltam különbségeket feltárni a vizsgált élelmiszergazdasági szervezeteknél és a közszférában. A szervezeteknek érdemes szem előtt tartaniuk, hogy a változó környezethez egyre jobban és gyorsabban kell alkalmazkodniuk, melynek elsődleges feltétele a jól képzett, lojális és kiválóan teljesítő alkalmazott.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
teljesítménymenedzsment
teljesítményértékelés
profitorientált szervezet
közszféra
kompetencia
Megjelenés:Acta Scientiarum Socialium. - 31 (2010), p. 21-28. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1