CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074626
Első szerző:Ráthonyi-Ódor Kinga (agrármérnök, gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD)
Cím:Sporting goods manufacturers' responsible behaviour in special regard to environmental protection / Ráthonyi-Ódor Kinga, Ráthonyi Gergely, Borbély Attila
Dátum:2016
ISSN:2064-4361 2064-437X
Megjegyzések:The condition of companies' long term viability and competitiveness is to realizethat they have an indisputable and untransferable responsibility for their environmentand for the society. In the last three decades the acceptance of corporatesocial responsibility (CSR) improved a lot, especially in the developed world.Organizations are facing pressure from governments, international agreements,society and various stakeholders, to improve their behaviour towards the naturalenvironment. Companies try to reveal social and environmental connections proactivelyin order to the solution will be built in their good practise.The aim of this study is the conceptual clarification of corporate social responsibility,next the analysis of two top sporting goods manufacturers' (Adidas Groupand Puma) CSR activity in special regard to their environmentally consciousbehaviour with the help of data gained from their web sites, reports, case studies.
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Taylor. - 8 : 2 (2016), p. 137-145. -
További szerzők:Ráthonyi Gergely Gábor (1985-) (informatikus agrármérnök) Borbély Attila (1951-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM063222
Első szerző:Ráthonyi-Ódor Kinga (agrármérnök, gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD)
Cím:Sportolni jó : felelősen a sport népszerűsítéséért / Ráthonyi-Odor Kinga, Ráthonyi Gergely, Borbély Attila
Dátum:2016
ISSN:1587-1282
Megjegyzések:Egyre több cég felelős gondolkodású vezetője - a profitmaximalizáláson túl - jogi, etikai, erkölcsi, környezetvédelmi és társadalmi szempontokatis beépít a cég céljai, értékei közé. Növekvő tendenciát mutat azon vállalatok száma, melyek társadalmi felelősségvállalás (CSR) jegyében végzett tevékenysége, egyértelműen összekapcsolható a sport népszerűsítésével, előtérbe helyezésével.Jelen tanulmány célja egyrészt, a CSR koncepció lehatárolása, jelentőségének hangsúlyozása a sportmenedzsment területén, másrészt, hogymeg vizsgáljuk a világ 50 legnagyobb multinacionális élelmiszer és italgyártó cége közül a Coca-Cola, a Nestlé és a Danone külföldi és hazaicég csoportjainak társadalmi szerepvállalását a sport területén.Responsible leaders of more and more companies build legal, ethic, moral, environmental and social aspects in their goals and valuesbeyond profit maximization. The number of companies whose activities in terms of social responsibility (CSR) has clear connections withpromoting and putting forward sports shows an increasing tendency.The aim of this study is the conceptual clarification of corporate social responsibility, and emphasize the CSR's significance in sportmanagement, next the analysis of 3 top food and beverage companies' (Coca-Cola, Nestle, Danone) CSR activity in special regard to sportmanagement in Hungary and abroad.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
társadalmi felelősségvállalás
sportmenedzsment
élelmiszeripari vállalatok
social responsibility
sport management
food industry companies
Megjelenés:Agrártudományi közlemények = Acta agraria Debreceniensis. - 67 (2016), p. 71-76. -
További szerzők:Ráthonyi Gergely Gábor (1985-) (informatikus agrármérnök) Borbély Attila (1951-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1