CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105783
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:Közösségi detoxikáló : Egy hét a közösségi média használata nélkül / Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2022
ISSN:2064-8014
Megjegyzések:A közösségi média az életünk részévé vált. Posztolás, lájkolás, megosztás, napjaink gyakran használt szavai. A hétköznapi tapasztalataink és a tudományos kutatási eredmények egyre gyakrabban rávilágítanak a közösségi média negatív hatásaira is a nyilvánvaló és vitathatatlan előnyökön túl. Egy európai felhasználó naponta átlagosan 117 percet tölt el a közösségi felületeken. Az X-generációs megkérdezettek 39%-a, az Y-generációs megkérdezettek 50%-a, a Z-generációs megkérdezettek 59%-a gondolja úgy, hogy túl sok időt tölt a közösségi média felületein. Primer kutatásom (kísérlet) azt vizsgálja, hogy az önkéntes résztvevők képesek-e távoltartani magukat a közösségi média felületeitől egy hétre. A kísérletet a résztvevők mindösszesen 40,5%-a tudta sikeresen teljesíteni, vagyis nem használta a közösségi média felületeit egy héten keresztül. A kísérlet megkezdése előtt a jelentkezettek 71,4%-os esélyt láttak arra, hogy sikeresen teljesítik az egy hetes közösségi detoxikláló kihívását. Az egy hetes detoxikáló időtartama alatt a résztvevők összességében véve több pozitív hatásról számoltak be, mint negatívról. Megállapítható, hogy a közösségi média használata igen addiktív, a közösségi médiától való távolmaradás nem egyszerű kérés. Social media has become a part of our lives. Posting, liking, sharing there are frequently used words today. Our everyday experience and the results of scientific research increasingly has spotlighted to the negative effects of social media in addition to the obvious and indisputable benefits. An average European user spends 117 minutes a day on social media. 39% of X-generation respondents, 50% of Y-generation respondents and 59% of Z-generation respondents think so they spend too much time on social media. My primary research (experiment) examines whether volunteer participants can stay away from social media for a week. Only 40.5% of participants were able to successfully complete the experiment, meaning they did not use social media for a week. Prior to the start of the experiment, applicants saw a 71.4% chance of successfully completing the one-week social detox challenge. Overall, more positive than negative effects were reported during the one-week detoxification period. I can state that the use of social media is very addictive, the staying away from social media is not a simple request.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Gradus. - 9 : 2 (2022), p. p. 15. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM083943
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:A tudatos vásárló mítosza / Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2017
ISSN:2064-8014
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Gradus. - 4 : 2 (2017), p. 514-521. -
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00006
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM083851
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:A fogyasztói tudatosság affektív és konatív komponensei / Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2020
ISSN:2064-8014
Megjegyzések:A fogyasztók saját maguk védelme érdekében nem szeretik beismerni, hogy a marketing üzenetek nagy hatással bírnak fogyasztói magatartásukra. A vásárlók hajlamosak tudatos vásárlóként leírni magukat, olyasvalakiknek, akik tisztában vannak fogyasztói jogaikkal. Ez a fogyasztók énvédő mechanizmusa. A fogyasztói tudatosság affektív komponensének vizsgálatakor (n=918 fő) azt tapasztaltam, hogy az affektív komponens meglehetősen erős. Ezt azonban a fogyasztók tényleges cselekedetei nem támasztják alá kutatásom alapján (n=850 fő).
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fogyasztóvédelem
fogyasztói tudatosság
marketing, attitűd
Megjelenés:Gradus. - 7 : 1 (2020), p. 105-114. -
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1