CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM083945
Első szerző:Barta Bianka
Cím:Reklámozás, szlogen és szuperhősök: A gyermekek meggyőzésének eszközei / Barta Bianka, Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 2 (2015), p. 47-57. -
További szerzők:Szűcs Róbert Sándor (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM113520
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:Az árak emelkedése napjaink élelmiszerpiacán / Szűcs Róbert Sándor, Kovács Krisztina
Dátum:2023
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:In the past few months, we have witnessed and been part of incredible economic changes. Inflation is taking on dimensions not seen in a long time, and we can feel the effects of the war raging nearby, both in prices and in the lack of products and disruptions in the supply chain. In addition, in the meantime, we also have to reckon with the rising energy prices, and we couldn't even say goodbye to the coronavirus. These changes are far from over, so the question arises, how do we react during our purchases, what do we change? The role of prices seems to be appreciated more than usual. The main goal of our research is to determine how food purchasing habits have changed as a result of rising prices and how consumers are trying to protect themselves from these higher prices. Therefore, in our research, we wanted to ask those who are actively involved in buying food. We continued the survey both online and offline. We reached 1608 respondents. Based on our results, it can be stated that most households are affected by rising prices. However, the rise in food prices does not always change purchasing and consumption habits. There are people who stick to their old habits and lifestyle despite the fact that they do not have outstanding material assets. Based on our research results, we see that a bargain-hunting, cheaper purchasing behavior is starting to develop, which allows them to maintain the food consumption quality and options they were used to before.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
prices
food purchases
shopping habits
inflation
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 10 : 1 (2023), p. 21-37. -
További szerzők:Kovács Krisztina
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM083950
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:A fogyasztók életútja a szlogenek világában / Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 29-40. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM083867
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:Az élelmiszerpazarlás és a fogyasztói tudatosság kapcsolata / Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2019
ISSN:2064-8839 2631-1380
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 6 : 1 (2019), p. 69-80. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1