CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110045
Első szerző:Moise Gabriella (irodalmár)
Cím:Focus 2004 Special Issue on Film/Video Studies and British Studies / Gabriella Moise
Dátum:2005
ISSN:1218-7364
Megjegyzések:Focus: Papers in English Literary and Cultural Studies, Special Issue on Film/Video Studies and British Studies / Pécs : MacMaestro, 2004. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian journal of English and American studies. - 11 : 2 (2005), p. 253-256. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110049
Első szerző:Moise Gabriella (irodalmár)
Cím:Dubbini, Renzo, Geography of the Gaze, Urban and Rural Vision in Early Modern Europe / Gabriella Moise
Dátum:2003
ISSN:1218-7364
Megjegyzések:Geography of the Gaze: Urban and Rural Vision in Early Modern Europe / Chicago : University of Chicago Press, 2002. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian journal of English and American studies. - 9 : 1 (2003), p. 199-201. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM106893
035-os BibID:(Scopus)85126112721
Első szerző:Moise Gabriella (irodalmár)
Cím:Unpacked Cases / Moise, Gabriella
Dátum:2021
ISSN:1218-7364
Megjegyzések:The manifold notion of migratory aesthetics serves as the critical grounding for this analysis focusing on Mohamad Hafez's and Ahmed Badr's multimedia installation, UNPACKED: Refugee Baggage (2017-2020), a socially and politically committed artistic project. Migratory aesthetics as a conceptual frame can encompass artifacts reflecting upon the experience of forced migration, displacement, and uprootedness. However, the concept also proposes the engendering of a platform for the confluence of art and the political. In accordance with the theories of Mieke Bal, Miguel Á. Hernández-Navarro, and Jacques Ranciℓere, "political" is meant to signify a space of generative conflict, an active, communal, participatory encounter between sentient bodies and artworks. UNPACKED confronts the audience on many levels: physically, by leaving them in limbo, suspended between the inside and the outside, the private and the public, safety and threat; conceptually (owing to the phenomenal, embodied experience of the viewers), by provoking a sense of dislocation and homelessness, resulting in the potential for identification with the status of being a refugee, a migrant, and an asylum seeker. UNPACKED encapsulates, both spatially and temporally, the invisible and silenced trauma of forced migration, eventually effectuating collective understanding in the constitutive political space of art.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
migratory aesthetics
art and the political
space as political
phenomenology
collage
assemblage
Megjelenés:Hungarian journal of English and American studies. - 27 : 2 (2021), p. 323-336. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM084941
Első szerző:Moise Gabriella (irodalmár)
Cím:Engulfing Mirroring in To the Lighthouse / Moise Gabriella
Dátum:2015
ISSN:1218-7364
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian journal of English and American studies. - 21 : 1 (2015), p. 103-121. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1