CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110578
Első szerző:Kőmíves Péter Miklós (jogász)
Cím:Skill Bill: Recognition of prior learning outcomes / Péter Miklós Kőmíves, Mária Héder-Rima, Krisztina Dajnoki
Dátum:2020
Megjegyzések:As the international flow of labour force has become more important, the roles of different national diplomas and certifications are acknowledged. The number of employees coming from abroad increases in several countries, raising important questions regarding their employment. What do they know? How can they certify their knowledge? Can the international employees` knowledge be compared to the knowledge of domestic employees from the host countries? After forming the European Higher Education Area, the Member States` higher education diplomas represent a commonly accepted knowledge level. The different documents attached to the original diplomas include information on the skills, knowledge, abilities and independence of the degree holder. Employers can use these attachments and descriptions, but not all of them can understand the meaning of the information included in the official documents. We recommend using a special document called ?Skill Bill", which should include the names of the different subjects, the skills/ knowledge developed and a brief description of the subjects.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
higher education
labour market
internationalisation
diploma
migration
Megjelenés:Közgazdász Fórum. - 23 : 2 (2020), p. 22-34. -
További szerzők:Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3.- VEKOP-16-2017-0000
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1