CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM065448
Első szerző:Dusa Ágnes Réka (szociológus, neveléstudományok)
Cím:New inequalities in higher education : pre-service teachers in partium region / Ágnes Réka Dusa, Edina Kovács
Dátum:2013
Megjegyzések:The expansion of higher education created new type of inequality. The students who have worse social and cultural background than others have no acces to student mobility programs and do not plan to take part in PhD courses. Pre-service teachers - who sholud be chosen from the most talented students - one group of these new type students group with fewer opportunities. Our analysis is based on the HERD research study database: 2 728 students were interviewed. Results show that - despite of some advantages - pre-service teachers academic achievement is worse and they are less involved in student mobility. To avoid the increase of their inequality during the higher education, colleges and universities should pay special attention to encourage their participation in academic competitions, PhD courses and student mobility programs.
ISBN:978-80-561-0065-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Education
Leadership
Megjelenés:New challenges in education : Retrospection of history of education to the future in the interdisciplinary dialogue among didactics of various school subjects / Eds. Maria Gallova, Jan Guncaga, Zuzana Chanasova, Michaela Moldova Chovanchova. - p. 29-43. -
További szerzők:Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM064372
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Az intézményi tanulás eredményessége és minősége, különös tekintettel a nem hagyományos tanulói csoportokra / Engler Ágnes, Dusa Ágnes Réka, Huszti Anett, Kardos Katalin, Kovács Edina
Dátum:2013
Megjegyzések:A Tanuló régiók Magyarországon kutatás91 keretében működő munkacsoportunkarra vállalkozott, hogy megpróbál túllépni az "átlagos tanuló" formális oktatásá-nak és képzésének bemutatásán, és a leíró statisztikák mögött megbújó "nem hagyományos"tanulói társadalmat térképezi fel. Jelen tanulmány első megközelítésbentárgyalja ezeknek a tanulói csoportoknak a részvételét az oktatási intézményrendszerben.A vizsgálat céljából kiragadott csoportok a romák, a migránsok és afelnőtt korban az iskolapadba visszatérők92. Az első két hallgatói csoport ma isvalóságosan kisebbséget alkot a felsőoktatásban, és az átlag hallatóktól eltérő tanulásipályafutással és speciális igényekkel rendelkezik. A felnőtt hallgatók nem létszámuk,hanem tanulási útvonaluk miatt tekinthetők ma is nem hagyományos hallgatóknak.
ISBN:2062-1558
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
eredményesség
nem hagyományos hallgatói csoportok
Megjelenés:Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012 / szerk. Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia. - 2. köt., p. 187-200. -
További szerzők:Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Huszti Anett Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM061651
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Felsőoktatásban résztvevő hallgatók különböző kompetenciáinak mérési lehetőségei / Fényes Hajnalka, Kovács Klára, Dusa Ágnes Réka, Fekete Adrienn, Kardos Katalin, Kovács Edina, Márkus Zsuzsanna, Morvai Laura, Nagy Zoltán, Sebestyén Krisztina, Varga Eszter
Dátum:2015
Megjegyzések:A hallgatói eredményesség alakulására magyarázatot kereső oktatásszociológiai kutatásokaz utóbbi időben a korábbi eredményességi indikátorok helyett új függő változók felé tájékozódnak.Az eredményességet tanulmányi továbbhaladásként vagy munkaerő-piaci elhelyezkedéskéntinterpretáló koncepciók helyett megjelent az az elképzelés, hogy a hallgatóknak afelsőoktatási tanul-mányok végére el kell érni a kognitív, szociális és személyes képességek egy bizonyosszintjét vagy legalább mérhető előrelépést kell tanúsítaniuk ezeken a területeken. Egyesekfelhívják a *gyelmet arra, hogy szükséges lenne a tanulmányi területtől független indikátorokattalálni, s a konkrét szakterületi tudás helyett az intellektuális kíváncsiságot, a tudományos ésintellektuális érdeklődést emelik a speciális eredményesség fölé. A legátfogóbb eredményességimodellekben a testi-lelki egészség, a világos jövő- és munkaelképzelés, az alkalmazkodó ésküzdőképesség, az informális és formális kommunikációs helyzetekben való megfelelés, másokmotiválására, irányítására való képesség valamint a társadalmi és közösségi felelősség, az önkéntestevékenység vállalására való hajlandóság is szerepel (Camara?Kimmel, 2005). Tanulmányunkbana felsőoktatásban résztvevő hallgatók néhány kompetenciájának (eredményességi mutatók)mérési lehetőségeit térképezzük fel. A szövegértési, nyelvi, problémamegoldási és információskommunikációstechnológiák alkalmazásával kapcsolatos kompetenciák mérése mellett olyanképességek mérésének tapasztalatait is áttekintettük, mint az interkulturális, állampolgári ésszociális kompetenciák, mivel ezek fontossága az intézmény falain kívül, a munkahelyeken, a társaskapcsolatokban, és az élet számos területén vitathatatlan. Jelen tanulmányban az a célunk, hogy aképzés területétől független mérőeszközök után kutassunk és ezzel az egyes tudományterületekenkidolgozott mérési eljárások alkalmazása helyett átfogó hallgatói eredményesség-koncepciókidolgozása felé tegyünk lépéseket.
ISBN:978-606-8156-69-9 978-963-1213-60-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Ki eredményes a felsőoktatásban? / szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. - p. 66-78. -
További szerzők:Kovács Klára (1975-) (szociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fekete Adrienn (1986-) (oktatáskutató) Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus) Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus) Morvai Laura (1989-) (andragógus) Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány) Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató) Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1