CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM086996
Első szerző:Márkus Zsuzsanna (szociológus)
Cím:Pedagógusképzési hallgatók jövőtervei a partiumba / Márkus Zsuzsanna
Dátum:2014
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:A number of educational and sociological works has been already written about the learning environment of minorities. In this study we examined minority teacher education and minority teacher education students by multifactory analysis. Our focus was who chooses the minoriy teacher education, what motivations do they have and what pedagogycal values do they want to transmit. On the bases of empirical analysis was the SZAKTÁRNET projekt questioner based data, held on 2014. On the bases of these data we could compare the minority and majority hungarian students' results. Results shown, that student groups make their future pedagogycal plan in dependence on the external inviroment, on the contextual level of factors. On our analysis shown that crossborder hungarian groups can't be examined as homogenious.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
minority teacher education
pedagogycal values
pedagogycal aims
Partium region
plan
crossborder hungarian
Megjelenés:PedActa. - 4 : 2 (2014), p. 41-51. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1