CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM091978
Első szerző:Barabás Andrea (pszichológia)
Cím:Correlation Between Educational Performance, Family Background and Settlement Type in Covasna County, Romania / Barabás Andrea, Bacskai Katinka
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 3 (2020), p. 62-69. --
További szerzők:Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM091977
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Characteristics of Teaching Community Capital - Focus on Teachers in Reformed Public Education Institutions / Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Bacskai Katinka, Hornyák Ágnes
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 2 (2020), p. 48-55. -
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Hornyák Ágnes (1980-) (tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM088735
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:Teacher Work and Job Satisfaction among Romanian Lower Secondary Teachers / Zoller Katalin, Bacskai Katinka
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:The purpose of this paper is to provide an empirical based understanding of the Romanian context of teacher work, which provides an opportunity to identify characteristics considered to affect teaching activities and gives a basis for planning and conducti ng other research on teachers working conditions. The paper is based on authors' research which is a secondary analysis of Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2013 database. The database contains the survey responses of teachers of lower sec ondary education (ISCED 2) and the principals of their schools. During the investigation cross/tables, cluster analysis, linear and logistical analyses were used. Based on our research results, we can see that the factors attributed both to the individuals and to the elements of pedagogical culture show a strong correlation with the characteristics of the teaching and the satisfaction with the teaching. Considering the factors attributed to the individuals, professional development and the total career time is the most influential factor of job satisfaction and teacher's self - efficacy . Among the variables included in the school culture dimension, the effectiveness of teacher work, the disciplined atmosphere, the values of student/teacher relationships and th e positive effects of teacher - teacher relationships indicated satisfaction and self - efficacy .
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 2 (2020), p. 93-100. -
További szerzők:Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1