CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074135
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Az iskolai végzettség hatása a felnőttek televíziós dokumentumfilmekből történő tanulási aktivitására / Kenyeres Attila Zoltán
Dátum:2017
ISSN:1419-8827 1216-3384
Megjegyzések:Az írás a felnőttek televíziós dokumentumfilmekből történő tanulását analizáló kutatáshoz konnektálható. Célunk az, hogy detektáljuk, milyen háttérváltozók bizonyulnak impakt faktornak a televíziós ismeretterjesztő filmekből rendszeresen tanuló felnőttek esetén, mennyire jelentenek determináló tényezőt a televízióból történő tanulási aktivitás kapcsán. Vizsgálódásunk alapját az az országos online kutatás adta, amelyet a Debreceni Egyetem Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszéke valamint a Nemzeti Művelődési Intézet közösen végzett 2016 nyarán. Ennek során csaknem 4000 kulturális közfoglalkoztatott töltötte ki az online kérdőívet. A vizsgálódásunk célja annak feltárása volt, milyen szerepet töltenek be a televíziós ismeretterjesztő dokumentumfilmek a hazai felnőttek mindennapos tanulásában.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
kulturális tanulás
televízió
média
dokumentumfilm
felnőtt tanulás
Megjelenés:Educatio 26 : 4 (2017), p. 669-677. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM056435
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Az ismeretterjesztő funkció megjelenése a híradókban / Kenyeres Attila Zoltán
Dátum:2012
ISSN:1216-3384
Megjegyzések:A televíziós hírműsorok magukban hordoznak ismeretterjesztő szerepet is. A média lényegénél fogva "oktató jellegű", amely vonatkozik a híradó műsorokra is. Ennek vizsgálata azért is érdekes, mert a Szonda Ipsos felmérései szerint a magyar lakosság 96 százaléka legalább alkalmi jelleggel, de figyelemmel kísér valamilyen hírműsort. A televíziós híradók általában a klasszikus értelemben vett híreket közvetítenek. A tartalomelemzésre épülő kutatásunk során azt vizsgáltuk, hogy a híreket közlő televíziós híradókban mennyire van jelen az ismeretterjesztő funkció a tények egyszerű közlésén felül.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Televízió
Andragógia
televíziós híradó
Média
Kommunikáció
Tanulás
Felnőttképzés
informális tanulás
autonóm tanulás
Megjelenés:Educatio 21 : 4 (2012), p. 631-637. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1