CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM062861
Első szerző:Juhász Erika (művelődési és felnőttképzési menedzser, közművelődési szakértő, andragógus)
Cím:Kulturális tanulás / Juhász Erika, Herczegh Judit, Kenyeres Attila Zoltán, Kovács Klára, Szabó József, Szűcs Tímea
Dátum:2015
ISBN:978-963-318-472-1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig / Kozma Tamás és munkatársai. - p. 144-176. -
További szerzők:Herczegh Judit (1980-) (szociológus) Kenyeres Attila Zoltán (1977-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Pályázati támogatás:OTKA (K-101867)
OTKA
Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074129
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:The migration crisis: representation of a border conflict in Hungarian, German and Pan-European television news coverage / Kenyeres Attila Zoltán, Szabó József
Dátum:2016
ISSN:2061-5558
Megjegyzések:In this article we review the methods used by television news channelsin their reporting of the clashes between the Hungarian police and refugees at theSerbian-Hungarian border on 16th of September 2015. With the help of content analysiswe examine the techniques used by each editorial board to portray events differently,resulting in dissimilar effects on recipients. During the analysis we examine newscoverage for one specific day as presented by Hungarian, German and pan-Europeanbroadcasters. German news programs were chosen for comparison with Hungarianones due to the fact that most of the refugees were heading towards Germany. Weconclude that there are significant differences between the information that wasbroadcast according to television channels; owner expectations presumably play animportant role in this.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Történelemtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Media
manipulation
migration
public broadcasters
commercial television
Megjelenés:Corvinus Journal of Sociology and Social Policy 7 : 1 (2016), p. 71-91. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM062279
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Az ismeretterjesztő műsorok szerepe a felnőttek tanulásában / Kenyeres Attila, Szabó József
Dátum:2014
Megjegyzések:Kutatásunkban vizsgáltuk a televízió informális és non-formális tanulást segítő programjait. Két fő területet elemeztünk. Megnéztük a tematikus csatornák műsorainak hatását a különböző korcsoportokra, összehasonlítottuk három tematikus csatorna kozonségre gyakorolt hatását. Kutatásunk másik részében a helyi televíziók hatását vizsgáltuk az egyes korcsoportokra a műsorok bontásában. Megállapítottuk, hogy a helyi televíziók a helyi társadalom működése szempontjhából meghatározó szereppel bírnak.
ISBN:978-80-558-0555-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Média
Andragógia
Televízió
Tanulás
Kommunikáció
Megjelenés:Science for Education : Education for Science II. volume / ed. Irena Lehocká, Tibor Szabó, Zuzana Vargová, Ildikó Viczayová. - p. 143-152. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM062281
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Kulturális tanulás a média eszközeivel / Kenyeres Attila Zoltán, Szabó József
Dátum:2015
Megjegyzések:A kutatás első részében azt elemeztük, hogy az egyes híradók mennyire és mennyiben szolgálják a lakosság tájékoztatását a szűkebb és a tágabb környezet életéről. Megvizsgáltuk, hogy a legnézettebb német, osztrák és magyar országos televíziós híradók, valamint a helyi televíziók híradói milyen arányban közölnek informatív híreket, és milyen arányban nem informatív, úgynevezett "omnibus " híreket. Vizsgálatunk arra irányul, milyen különbségeket láthatunk az egyes országok hírei között. A kutatás német, osztrák és magyar híradók tartalmának elemzésre épült. A mintába minden országból a legnézettebb kereskedelmi és a közszolgálati híradót választottuk ki. Ezek mellett megnéztük a magyar helyi televíziók hasonló adatait.
ISBN:978-963-318-472-1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Andragógia
Tanulás
Média
Televízió
Kultúra
Kommunikáció
Megjelenés:Tanuló régiók Magyarországon / Kozma Tamás. - p. 159-163. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM062282
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Az informális tanulás lehetőségei a televíziós híradókban / Kenyeres Attila Zoltán, Szabó József
Dátum:2015
ISSN:2064-6755
Megjegyzések:Kutatásunkban azt néztük meg, hogy az egyes híradók mennyiben szolgálják a lakosság tájékoztatását a szűkebb és a tágabb környezet életéről. Megvizsgáltuk, hogy a legnézettebb német, osztrák és magyar országos televíziós híradók, valamint a helyi televíziók hiradói milyen arányban közölnek informatív híreket, és milyen arányban úgynevezett "omnibus " híreket. Ebből következtetünk az egyes híradók informativitására.
ISBN:978-615-5372-31-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Andragógia
Kommunikáció
Tanulás
Média
Televízió
Megjelenés:Tanárképzés és oktatáskutatás / szerk. Kozma Tamás, Kiss Virág Ágnes, Jancsák Csaba, Kéri Katalin. - p. 303-313. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM051538
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A helyi televíziók szerepe az információszerzésben és az informális tanulásban / Kenyeres Attila, Szabó József
Dátum:2013
Megjegyzések:A digitalizáció kora új kihívásokat jelent azoknak a kutatóknak, akik a média hatékonyságáról, az üzenetek átviteléről szeretnének ismereteket szerezni. Az elektronikus média teljesen új helyzetet teremtett. Tényleges közönségkutatásra nagyon kevés példa született, mivel nehéz definiálni a kutatás pontos célját, az egzakt változókat, a módszereket és a mérés folyamatát. A jelenleg használt gyakorlati közönségkutatás a strukturalista iskola szemléletét követve inkább közönségmérést jelent, hiszen a kutatási megközelítés ebben az esetben alapvetően a mennyiségi szemléletre fókuszál: mennyien, milyen arányban, milyen összetételben néznek, fogyasz-tanak, használnak média termékeket. A közönségmérés egyik új kihívása a televíziós nézőközönség és a hozzá kapcsolható közösségi média aktivitásának összekapcsolása.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
média
televízió
informális tanulás
Megjelenés:Felsőoktatási Szemle 7 : 1 (2013), p. 5-16. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM043985
Első szerző:Kenyeres Attila Zoltán (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A hazai ismeretterjesztő televíziók szerepe a felnőttek tanulásában a nézettségi adatok tükrében / Kenyeres Attila, Szabó József
Dátum:2012
ISSN:1789-3569
Megjegyzések:A televíziós műsorok kifejezetten a felnőttek informális tanulásában betöltött szerepét eddig nem sok kutatás vizsgálta hazánkban. Elméletek vannak a témában, de ezek közül csak kevés az, amelyet empirikus kutatási eredményekkel is alá tudnak támasztani a szerzők. A tanulmány ehhez a témakörhöz kapcsolódik, elsősorban az informális tanulás lehetőségeit mutatja be.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
média
informális tanulás
televízió
ismeretterjesztés
Megjelenés:Felnőttképzési Szemle 6 : 2 (2012), p. 59-72. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM062278
Első szerző:Szabó József (értékelemző, szakközgazda)
Cím:A helyi televíziók szerepe a személyes tanulásban / Szabó József, Kenyeres Attila
Dátum:2014
Megjegyzések:Az írás a helyi televízió felnőttek mindennapos tanulásában betöltött szerepét vizsgálja, az információk iránti érdeklődés alapján.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok esettanulmány
Média
Andragógia
Kommunikáció
Televízió
Tanulás
informális tanulás
autonóm tanulás
Megjelenés:Felnőttképzési Szemle. - 8 (2014), p. 61-72. -
További szerzők:Kenyeres Attila Zoltán (1977-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM056554
Első szerző:Szabó József (értékelemző, szakközgazda)
Cím:A helyi televíziók szerepe a felnőttek személyes tanulásában és informálódásában / Szabó József, Kenyeres Attila Zoltán
Dátum:2014
Megjegyzések:Az írásban arra keressük a választ, mennyiben számít tanulási-ismeretszerzési eszköznek atelevízió, azon belül is a helyi televíziók műsora a felnőttek körében. Mivel Magyarországon továbbra is a televízió a legnépszerűbb médium, érdemes a kérdést megvizsgálni. A helyi televíziók nézettségéről azonban már jóval kevesebb adat áll rendelkezésre, de ezek alapján mégis megállapíthatók jellegzetességek a nézőkre és a tanulásban betöltött szerepre vonatkozóan. Az írásban ezen adatok elemzésével vizsgáltuk meg ezt a kérdést. Arra kerestük a választ, milyen korosztály és milyen iskolázottságúak azok, akik figyelemmel követik a műsorait. Megvizsgáltuk, melyek a legnézettebb műsorok a helyi televíziókban, azok kik számára jelentenek információforrást. Az ismeretterjesztő televíziós csatornák országos nézettségi adatait szintén elemezzük az írásban, és megvizsgáljuk, milyen jellegzetességgel rendelkeznek ezek nézői. A helyi televíziókon futó ismeretterjesztő tematikus műsorok nézettségét szintén elemezzük.
ISBN:798-963-473-706-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Andragógia
Televízió
Média
Felnőttképzés
Tanulás
személyes tanulás
helyi televízió
informális tanulás
Megjelenés:Tanuló közösségek, közösségi tanulás / szerk. Juhász Erika. - p. 187-212. -. -
További szerzők:Kenyeres Attila Zoltán (1977-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1