CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074673
Első szerző:Boros József (közgazdász)
Cím:Hallgatói önértékelés-vizsgálat a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológia Karán / Boros József, Kovács Éva Katalin, Kun András István, Török Péter
Dátum:2017
ISSN:2064-4361 2064-437X
Megjegyzések:Previous researches in the literature support the hypothesis that there is a connectionbetween student self-assessment and their objectively measured performance: highachieverstend to assess their own performance more accurately and they are less likely toover-estimate themselves. The examination of these aspects of student self-evaluation isimportant both for theoretical and practical considerations of the management of teachingand learning, because it helps to reveal the scale of these problems, the possible points ofintervention, and it also contributes to a better modelling of the phenomenon. Our currentpaper briefly reviews the existing empirical literature, then it analyses primary data gatheredin connection to end-term examinations from an introduction to ecology course at theUniversity of Debrecen Faculty of Technology and Science. Our major findings supportthe existence of a negative relationship between test results and self-overestimation. Theyalso show a significantly larger over-estimation before the tests than after the tests. Finally,we have found no significant gender effect in self-overestimation.
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Taylor. - 9 : 1 (2017), p. 130-138. -
További szerzők:Kovács Éva Katalin (1991-) Kun András István (1978-) (közgazdász) Török Péter (1979-) (biológus-ökológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1