CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM061651
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Felsőoktatásban résztvevő hallgatók különböző kompetenciáinak mérési lehetőségei / Fényes Hajnalka, Kovács Klára, Dusa Ágnes Réka, Fekete Adrienn, Kardos Katalin, Kovács Edina, Márkus Zsuzsanna, Morvai Laura, Nagy Zoltán, Sebestyén Krisztina, Varga Eszter
Dátum:2015
Megjegyzések:A hallgatói eredményesség alakulására magyarázatot kereső oktatásszociológiai kutatásokaz utóbbi időben a korábbi eredményességi indikátorok helyett új függő változók felé tájékozódnak.Az eredményességet tanulmányi továbbhaladásként vagy munkaerő-piaci elhelyezkedéskéntinterpretáló koncepciók helyett megjelent az az elképzelés, hogy a hallgatóknak afelsőoktatási tanul-mányok végére el kell érni a kognitív, szociális és személyes képességek egy bizonyosszintjét vagy legalább mérhető előrelépést kell tanúsítaniuk ezeken a területeken. Egyesekfelhívják a *gyelmet arra, hogy szükséges lenne a tanulmányi területtől független indikátorokattalálni, s a konkrét szakterületi tudás helyett az intellektuális kíváncsiságot, a tudományos ésintellektuális érdeklődést emelik a speciális eredményesség fölé. A legátfogóbb eredményességimodellekben a testi-lelki egészség, a világos jövő- és munkaelképzelés, az alkalmazkodó ésküzdőképesség, az informális és formális kommunikációs helyzetekben való megfelelés, másokmotiválására, irányítására való képesség valamint a társadalmi és közösségi felelősség, az önkéntestevékenység vállalására való hajlandóság is szerepel (Camara?Kimmel, 2005). Tanulmányunkbana felsőoktatásban résztvevő hallgatók néhány kompetenciájának (eredményességi mutatók)mérési lehetőségeit térképezzük fel. A szövegértési, nyelvi, problémamegoldási és információskommunikációstechnológiák alkalmazásával kapcsolatos kompetenciák mérése mellett olyanképességek mérésének tapasztalatait is áttekintettük, mint az interkulturális, állampolgári ésszociális kompetenciák, mivel ezek fontossága az intézmény falain kívül, a munkahelyeken, a társaskapcsolatokban, és az élet számos területén vitathatatlan. Jelen tanulmányban az a célunk, hogy aképzés területétől független mérőeszközök után kutassunk és ezzel az egyes tudományterületekenkidolgozott mérési eljárások alkalmazása helyett átfogó hallgatói eredményesség-koncepciókidolgozása felé tegyünk lépéseket.
ISBN:978-606-8156-69-9 978-963-1213-60-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Ki eredményes a felsőoktatásban? / szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. - p. 66-78. -
További szerzők:Kovács Klára (1975-) (szociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fekete Adrienn (1986-) (oktatáskutató) Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus) Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus) Morvai Laura (1989-) (andragógus) Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány) Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató) Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM065486
Első szerző:Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:The professional identity and achievement of education majors in the Cross-Border Region of Hungary, Romania and Ukraine / Kovács Edina, Fekete Adrienn
Dátum:2014
ISSN:1314-4693
Megjegyzések:Recent studies show that students with lower secondary school performance apply to teacher training programs; moreover, teacher training graduates showing poorer academic performance are more likely to become teachers. However, fulfilling the role of a successful teacher involves having complex knowledge and skills, such as co-operation, self-understanding and good problem-solving skills. This complexity is interpreted differently by experts. Some claim that it leads to deprofessionalization while others empathize the crucial role of teacher training development and renewal, which would compensate for the loss of prestige in the teaching profession. Although it is not common in Hungary, Paszkál Kiss and his research group have recently carried out a competence-based assessment of students studying in higher education. Their results confirm that academic success alone does not predict competence-based achievement. Our analysis was based on two data collections performed in 2010 and 2012 on students studying in the higher-education institutions of the cross border regions of Hungary, Romania and Ukraine. Our results support the claims in literature that the academic performance of education majors is poorer than the academic performance of other students while, in some areas, other indicators of achievement demonstrate the advantage of education majors.
ISBN:9789549290844
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Education's role in preparing globally competent citizens / ed. Nikolay Popov, Charl Wolhuter, Klara Skubic Ermenc, Gillian Hilton, James Ogunleye, Oksana Chigiseva. - p. 136-144. -
További szerzők:Fekete Adrienn (1986-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1