Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM087068
035-os BibID:
(cikkazonosító)1077 (WoS)000600058700014 (Scopus)85098057507
Első szerző:
Nagy Ferenc (programtervező informatikus)
Cím:
Efficiently parallelised algorithm to find isoptic surface of polyhedral meshes / Nagy Ferenc
Dátum:
2020
ISSN:
1787-5021 1787-6117
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Isoptic surface
CUDA
Parallel algorithm
Nested parallelism
Megjelenés:
Annales Mathematicae et Informaticae. - 52 (2020), p. 167-181. -
Pályázati támogatás:
EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM049098
Első szerző:
Nagy Ferenc (programtervező informatikus)
Cím:
Method for computing angle constrained isoptic curves for surfaces / Ferenc Nagy, Roland Kunkli
Dátum:
2013
ISSN:
1787-5021
Megjegyzések:
In computer graphics and geometric modeling for good quality displayingof an object it is required that the object must fit on the screen. It oftenhappens, for example when we are using modeling software, that the objectwe would like to rotate around an axis, or edit from another point of view,is partly out of the screen, and thus some parts are not visible. In twodimensions the isoptic curve of a curve is constructed by involving lines witha given angle intersect each other at a certain point of the isoptic curve.In three dimensions the points of an isoptic curve may be the admissiblepositions of the camera. So from these points we can watch the object withrespect to the given viewing angle. The purpose of this paper is to find ageneral method and computational algorithm that helps to locate the closestpossible position of the camera, which positions form a closed curve aroundthe surface. The developed algorithm produces this curve for a special case.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
isoptic curve
Bézier surface
Megjelenés:
Annales Mathematicae et Informaticae. - 42 (2013), p. 65-70. -
További szerzők:
Kunkli Roland (1982-) (matematika, informatika, ábrázoló geometria szakos tanár)
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.4-A/2-11/1-2012-0001
TÁMOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.