CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM072912
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:A fenntarthatóbb fogyasztói magatartás és megnyilvánulási formái / Kiss Virág Ágnes
Dátum:2015
ISSN:2064-4361 2064-437X
Megjegyzések:Nowadays, the principle of sustainability has moved into more and more spheres of our life (eg.: food safety, marketing, environment ? economy, education). The basis of this sustainability is the fact that we need to create a lifestyle, which does not endanger the life of either ours, or the next generation's with not able to live in a free, welfare society, balanced with Nature. The three pillars of sustainability (economical, environmental, social) is much influenced by our consuming habits. This consuming is the result of our own opinions and values, which we choose from the different principled products and services with. The aim of current presentation is to represent those researches and consuming patterns that are in connection with it. I also would like to arrange them in a hierarchy, and define the phenomenon of sustainable consumption. Our consumption is worth examining in the field of food and the environmental influence.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntartható fejlődés
fogyasztói magatartás
LOHAS
Megjelenés:Taylor. - 7 : 3-4 (2015), p. 313-324. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM072820
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:A középiskolások életstílus klaszterei - különös tekintettel a rizikómagatartásra / Kiss Virág Ágnes
Dátum:2017
Megjegyzések:The young generation - as the economic and social engine of our future - deserves a special attention in social and marketing viewpoint. They are the members of the so-called Z generation who differ from the previous ones not only in the field of the digital skill proficiency, but their attitudes are more differentiated as well. In current study we examined secondary school students, and we were curious about their food consuming habits from the perspective of health consciousness and market de-mands. The research was based on a questionnaire survey of 1002 members. Our current results came into existence with the help of the statements selected from the category of risk behaviour within health behaviour. We created groups with the method of factor-and cluster analysis. Among the particular lifestyle groups there can be seen a significant dif-ference in the field of consciousness together with the follow-up of the food market trends.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fiatalok
rizikómagatartás
fogyasztói magatartás
életstílus
Megjelenés:Köztes-Európa 9 : 1-2 (2017), p. 97-104. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1