CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM065986
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az élelmiszer-fogyasztói magatartás vizsgálata online környezetben: létezik-e hazánkban a digitális élelmiszerfogyasztó? / Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:In recent years one of the major players in the market have changed radically, the consumer. They havebeen titled as "digitally enlightened" citizens by various researches. The main characteristics of "traditional"consumer's behavior have been discussed previously by numerous researchers. However research on digitalconsumers, especially in domestic circles, is still in initial stage.The main objective of this article is to determine the online consumer behavior trends in our country, in relation toinformation and shopping in particular of food. At the end of this publication we intent to answer the question askedin the title, i.e. does digital food consumer exist in this country.In our study we used the online consumer buying behavior process as base. Each step was mapped out by usingrelevant and current literature analysis. Using national representative survey (N=1000) we examined in detail thefood-related online information searches and the shopping opportunities in online shops.The convenience factor - similar to the description of the literature- is the most advantageous aspect of onlineshopping. At online shops the other factors examined convergence occurring in the median values show theuncertainty of customers' purchasing behavior, which results in a lack of trust in food purchases.Overall, we can conclude that the majority of literature and research on food consumption behavior doesn't separateproperly the online consumer' roles and most of the emphasis is on the final purchase. Based on literature research,we have attempted to differentiate the digital food consumers based on online behavior in which the basis for thesubsequent researches hypothetical fives categories were distinguished.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
élelmiszer-fogyasztói magatartás
digitális fogyasztó
élelmiszer
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 29-38. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM113978
Első szerző:Soós Mihály (közgazdász)
Cím:A viselkedésváltozás szintjei a testtömeg-menedzselés folyamatában - Élelmiszerfogyasztás és fizikai aktivitás = Levels of behaviour change in the course of body mass management - food consumption and physical activity / Soós Mihály, Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2016
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:A kutatás során a Viselkedésváltozás Transzteoretikus Modelljét alkalmaztuk. Ennek során lakossági kérdőíves megkérdezést hajtottunk végre az egészségesebbnek vélt élelmiszerfogyasztásra és a rendszeresebbnek vélt fizikai aktivitásra történő áttérés szakaszaira vonatkozóan. Az eredmények alapján megállapítható, hogy hazánkban az élelmiszerfogyasztási szokások megváltoztatása nehezebb, mint fizikai aktivitásra ösztönözni az egyéneket. Ezt bizonyítja az is, hogy az egészségesebbnek vélt élelmiszerfogyasztásra történő áttérés esetében a bezárkózók a megkérdezettek 21,6%-át teszik ki, addig a rendszeresebbnek vélt fizikai aktivitás esetében ez az arány csupán 8,0%. A változtatásoktól mindkét vizsgált esetben a férfiak zárkóznak el nagyobb arányban, viszont a fenntartás szakaszában szintén a férfiak vannak többségben. A szemlélődés, a felkészülés, valamint a cselekvés szakaszokban jellemzően a nők dominálnak, viszont ezek a szakaszok inkább az információszerzésről, a tevékenység megkezdésének előkészületeiről, illetve rövid távú, esetenként kampányszerű alkalmazásokról szólnak. Ezt az eredményt erősítik a magatartásváltozási mutatók értékei is. A fenntartás szakaszában a már minimum fél éve új szokásokra áttért fogyasztók szerepelnek és köztük a nők nagyon alacsony arányban képviseltetik magukat a férfiakkal szemben.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
testtömeg-menedzselés
transzteoretikus modell
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 19-28. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM106504
Első szerző:Szakály Márk (közgazdász)
Cím:A magyar lakosság étkezési motivációinak vizsgálata a TEMS-modell alapján / Szakály Márk, Soós Mihály
Dátum:2022
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Our study fills a gap because we were the first to examine the eating motivations of the Hungarian population using the TEMS questionnaire. Our aim was to analyze the eating motivations of Hungarian consumers in details. To this end, we launched a national questionnaire survey of 1,000 people, which is representative by gender, age, type of settlement, and region. In our survey, we obtained 8 well separated factors, which are the following: Social Anxiety, Comfortable Enjoyment, Health Awareness and Weight Control, Price Sensitivity, Social Eating, Self-Rewarding, Habit and Tradition-Driven Eating, The Tempting Nature of Food. Based on cluster analysis, we classified consumers into 5 clusters: Traditional Simplifiers, Thrifty Social and Emotional Eaters, Balanced Self-Rewards, Health Conscious, Indifferent.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
TEMS
ételválasztás
étrendválasztás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 9 : 2 (2022), p. 81-93. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM099459
Első szerző:Szakály Márk (közgazdász)
Cím:Fogyasztói preferenciák vizsgálata a növényi alapú táplálkozással kapcsolatban / Szakály Márk, Soós Mihály
Dátum:2021
ISSN:2064-8839 2631-1380
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 8 : 1 (2021), p. 3-20. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1