CCL

Összesen 38 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM097049
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:The analysis of the food consumer behaviour in the online environment / Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2015
Megjegyzések:8th International Conference for Young Researchers (2015)(Gödöllő)
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok nem besorolt
egyéb
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONV-2012-0014
TÁMOP
Élelmiszerbiztonság
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM066039
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Analysis of Food Consumer Behavior in the Online Environment, with Especial Regard to Health Consciousness / Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2014
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
Megjelenés:6th CARS Postgraduate Symposium: Sowing the seeds of Land-based Researcher Development. - p. 2.
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM065984
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:The Analysis of the Food Consumer Behaviour in the Online Environment / András Fehér, Mihály Soós, Zoltán Szakály
Dátum:2015
ISSN:1338-1598
Megjegyzések:In recent years, the consumer, who is one of the main participants of the market, has changedradically. Nowadays, they are called as "digitally enlightened" citizens.In current work, our main aim is to define the local tendencies of online consumingbehaviour, especially in the field of food related information and shopping possibilities. Wetry to determine whether there are online consumers in Hungary or not.During our examinations, we relied on the process of the shopping behaviour of the digitalconsumer. We mapped the particular steps with relevant and actual literature analyses. Withthe help of our national, representative poll (N=1000), we could examine the food regardingonline information gathering in details.To sum up, we can say that the majority of the researches and literature about foodconsumingbehaviour does not separate properly the roles of the online (digital) consumers,and rely on the final shoppings. Based on our professional researches, we tried to differentiatethe digital food consumers on the basis of their online behaviour, and we separated 5hypothetical categories, which provide a good baseline for our future examinations.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Food consumer behaviour
Digital consumer
Food
Megjelenés:Selye e-studies. - 6 : 1 (2015), p. 61-71. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM065986
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az élelmiszer-fogyasztói magatartás vizsgálata online környezetben: létezik-e hazánkban a digitális élelmiszerfogyasztó? / Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:In recent years one of the major players in the market have changed radically, the consumer. They havebeen titled as "digitally enlightened" citizens by various researches. The main characteristics of "traditional"consumer's behavior have been discussed previously by numerous researchers. However research on digitalconsumers, especially in domestic circles, is still in initial stage.The main objective of this article is to determine the online consumer behavior trends in our country, in relation toinformation and shopping in particular of food. At the end of this publication we intent to answer the question askedin the title, i.e. does digital food consumer exist in this country.In our study we used the online consumer buying behavior process as base. Each step was mapped out by usingrelevant and current literature analysis. Using national representative survey (N=1000) we examined in detail thefood-related online information searches and the shopping opportunities in online shops.The convenience factor - similar to the description of the literature- is the most advantageous aspect of onlineshopping. At online shops the other factors examined convergence occurring in the median values show theuncertainty of customers' purchasing behavior, which results in a lack of trust in food purchases.Overall, we can conclude that the majority of literature and research on food consumption behavior doesn't separateproperly the online consumer' roles and most of the emphasis is on the final purchase. Based on literature research,we have attempted to differentiate the digital food consumers based on online behavior in which the basis for thesubsequent researches hypothetical fives categories were distinguished.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
élelmiszer-fogyasztói magatartás
digitális fogyasztó
élelmiszer
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 29-38. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM097226
Első szerző:Gál Tímea (gazdasági agrármérnök)
Cím:Online fogyasztói csoportok azonosítása az egészségtudatos táplálkozás terén netnográfiai kutatással / Gál Tímea, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2016
ISBN:978-963-472-850-4
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXII. Országos Konferenciája : Hitelesség és értékorientáció a marketingben : Tanulmánykötet / szerk. Fehér András, Kiss Virág Ágnes, Soós Mihály, Szakály Zoltán. - p. 119-127. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM079595
Első szerző:Gál Tímea (gazdasági agrármérnök)
Cím:Egészségtudatos táplálkozással kapcsolatos fogyasztói insight-ok feltárása netnográfiával - esettanulmány / Gál Tímea, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISSN:0133-0179
Megjegyzések:Az elmúlt közel két évtizedben az internet gyors térhódítása egyre nagyobb hatással van a fogyasztói szokásokra. Ez a marketingkutatókat is arra ösztönzi, hogy olyan módszereket alkalmazzanak, amelyekkel minél közelebb tudnak kerülni a fogyasztókhoz, attitűdjeik megismeréséhez anélkül, hogy kiszakítanák őket a természetes közegükből. Ennek egyik eszköze a netnográfia. A netnográfia olyan kvalitatív kutatási módszer, amely adaptálja az etnográfiai kutatási technikákat az online közösségek kultúrájának vizsgálatához (Kozinets, 2002). Habár maga a módszer már másfél évtizedes múltra tekint vissza, alkalmazása még mindig gyerekcipőben jár. A szerzők cikkükben bemutatják, hogyan változott meg mára a netnográfiai kutatások iránya az internet dinamikus változásainak hatására. Emellett gyakorlati példán keresztül vizsgálják az online szereplők egészségtudatos táplálkozással kapcsolatos attitűdjeit. A kutatás eredményeként sikerült azonosítani olyan speciális csoportokat, amelyek a klasszikus szegmentálási technikákon túl, új perspektívát nyújthatnak a területen dolgozó vállalatok számára. E csoportok, mint látens piaci igényt megfogalmazók is megjelenhetnek, segítve ezzel a vállalatok innovációs folyamatainak sikeres megvalósítását.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
netnográfia
egészségtudatosság
táplálkozás
Megjelenés:Vezetéstudomány / Budapest Management Review. - 48 : 4 (2017), p. 46-54. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM079576
Első szerző:Gál Tímea (gazdasági agrármérnök)
Cím:Applying new innovative market research methods in the innovation process of new products / Gál Tímea, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Abstract. The innovation environment has changed a lot in the recent years, companies and their enterprises concentrating on product- and process innovation have undergone a lot of changes. According to GUPTA et al. (1986) product innovation is a multidisciplinary process. Although, all functional interfaces are important in the product development process, the research and development - marketing interface is one of the most difficult one. In the last two decades the incredibly fast penetration of the internet has more and more effects on the consumer attitudes. It encourages market researchers to apply such methods by which they could get as close as to the consumers to know their attitudes without taking them out of their natural habitat. In this study our aim is to concentrate on the first phase of the product innovation, which is the exploration of insights and attitudes. In this phase we can use the classical, conventional market research techniques if we want to get primary data, such as focus group interviews, questionnaires, in-depth interviews, but there are new methods as well. One of such novel methods is netnography. The biggest advantage of this research method is that the researcher can observe the consumer groups' state of mind and decision-making mechanisms through publicly available communication sources in their natural environment. In this study it will be analysed how the directions of netnographic researches have changed by the dynamic changes of the internet. Besides, online participants' attitudes towards healthconscious nutrition are analysed in practice. As a result of this study, special groups could be identified, which can provide a new perspective for the companies operating in this field beside the classical segmentation techniques. These groups can be the ones which draw up latent market requirements, and thus, helping the companies' innovation processes.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International journal of engineering and management sciences. - 2 : 3 (2017), p. 56-69. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM068516
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az egészségtudatosság megjelenése a magyar lakosság táplálkozási szokásaiban korcsoportonként / Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Soós Mihály, Kontor Enikő
Dátum:2016
ISBN:978-615-5606-02-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
Megjelenés:A 60 éves Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLI. vándorgyűlése : Program és az előadások kivonatai / szerk. Bíró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p. 38. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM116052
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:A kényelmi étkezés és az íz kapcsolatának meghatározása / Kiss Virág Ágnes, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2019
Megjegyzések:A kényelmes étkezés, azaz hogy minél kevesebb időt és energiát fordítsunk az ételek elkészítésére, már egyre jellemzőbb elvárásként jelentkezik, melyekre egyre több nagyvállalat reagál a joghurtos müzlitől az étel házhozszállításig. Azonban az emberek alapvető elvárása a jó és friss íz is, mely külön kihívást jelent a vállalatok számára. A kutatásunkat az idevonatkozó irodalmak áttekintése után egy reprezentatív mintán végeztük, ahol egy korábban validált állítássor segítségével mértük az otthoni kényelmi étkezéssel és az íz fontosságával kapcsolatos attitűdöket. Az adatokat leíró statisztikai elemzés után korrelációs elemzéssel vizsgáltuk. Eredményeink alapján elmondható, hogy a kényelmi élelmiszerek és a nem-tudatos ételválasztással kapcsolatos állításokkal való azonosulás közepesnek mondható, míg az íz fontosságához kapcsolódó attitűdök azok, melyekkel a leginkább egyetértett a hazai lakosság. Az elemzések során arra is fény derült, hogy a jó ízzel kapcsolatos elvárások és a kényelmi élelmiszerek, mint az ételízesítők vagy kész ételek fogyasztása enyhén ellentétes irányú viszonyban vannak.
ISBN:978 963 490 132 7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások : lektorált tanulmánykötet : Fogyasztói vizsgálatok munkacsoport / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p. 75-83. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM097185
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Examination of sustainable and health-conscious lifestyle among the Hungarian population based on the results of three research / Virag Agnes Kiss, Nikolett Balsa-Budai, Mihaly Soos, Zoltan Szakaly
Dátum:2019
ISBN:978-84-9048-789-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:5th CARPE Conference : Horizon Europe and beyond : Proceedings / eds. Javier Orozco Messana, Juan Miguel Martínez Rubio. - p. 114-118. -
További szerzők:Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM097050
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Analysis of eating habits among call words / Kiss Virág Ágnes, Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2019
ISBN:978-606-8156-94-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:1st Partium International Conference on Management. Trends in 21st Century - Book of Abstracts / ed. Nábrádi András, Gál Katalin. - p. 37-38. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM077474
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Az étkezésen való változtatás igénye és az élelmiszerjelölések figyelembe vétele a középiskolás diákok körében / Kiss Virág Ágnes, Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2017
Megjegyzések:Az élelmiszerfogyasztási és a különböző étkezési trendek egyre kutatottabb területekké válnak az orvos-, a társadalom- és a gazdaságtudományok elemzői körében. Egyrészt az egészségipar egyre nagyobb és kiterjedtebb ágazatként van jelen a fogyasztói piacon, másrészt az étkezéshez és élelmiszerfogyasztáshoz kapcsolódó egészségmutatók és előrejelzéseik aggodalommal töltik el az egészségügyi szakmát. A fiatalok befolyásolhatóságuk és későbbi társadalmi, gazdasági szerepük miatt kiemelten fontos célcsoportot jelentenek. Jelen tanulmány egy nagyobb, a középiskolás fiatalok étkezési és élelmiszerválasztási szokásait vizsgáló kutatás része. A kutatás korábbi szakaszában már elkülönítettünk - az általunk vizsgált minta alapján - négy fogyasztói csoportot az egészség- és környezettudatosság, az etikus, az autentikus patrióta és individualista értékek mentén: a divatkerülő tudatosak, a felelősséghárítók, a passzív alsóévesek és a tudatos individualisták. A tanulmány célja bemutatni, hogy ez az önálló élelmiszervásárlásokban jelentősnek nevezhető középiskolás fogyasztói csoport életstílusa tekintetében milyen hívószavakat preferál, milyen étkezési trendeket követne szívesen
ISBN:978-963-429-146-6
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
Megjelenés:Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: Tanulmánykötet / szerk. Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária. - p. 189-198. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3 4