CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068516
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az egészségtudatosság megjelenése a magyar lakosság táplálkozási szokásaiban korcsoportonként / Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Soós Mihály, Kontor Enikő
Dátum:2016
ISBN:978-615-5606-02-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
Megjelenés:A 60 éves Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLI. vándorgyűlése : Program és az előadások kivonatai / szerk. Bíró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p. 38. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM071929
Első szerző:Kontor Enikő (közgazdász)
Cím:Egészségtudatos magatartás a 14-25 év közötti fiatalok körében / Kontor Enikő, Szakály Zoltán, Soós Mihály, Kiss Marietta
Dátum:2016
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
egészségtudatosság
ifjúság
egészséges táplálkozás
Megjelenés:Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXII. Országos Konferenciája : Hitelesség és értékorientáció a marketingben : Program és absztrakt füzet / szerk. Szakály Zoltán. - p. 30.
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM068512
Első szerző:Kontor Enikő (közgazdász)
Cím:Egészségtudatos magatartás a 14-25 év közötti fiatalok körében / Kontor Enikő, Szakály Zoltán, Soós Mihály, Kiss Marietta
Dátum:2016
Megjegyzések:A tanulmány első részében az egészségtudatos magatartással kapcsolatos hazai és nemzetközi szakirodalmak áttekintése során kitérünk az egészségszemlélet holisztikus jellegére, amely az embert a maga teljességében szemléli. A továbbiakban az egészség értékként való megjelenését vizsgáljuk mint olyat, ami gazdasági, társadalmi és politikai értékként is megjelenhet. Kitérünk azokra a spontán, célzott és rejtett csatornákra is, amelyeken keresztül a társadalom befolyásolja az egyén egészségtudatosságát. A tanulmány empirikus részében egy 14-16, egy 17-18 és két 19-25 év közötti (ez utóbbiban egészségpreventív és egészségrizikó magatartást mutató) fiatalok körében lefolytatott fókuszcsoportos interjú eredményeit mutatjuk be. A vizsgálat kiterjedt a tudatos, egészséges életmód és az észlelt magatartásirányítás elemeire, a gyógyszerekkel, étrendkiegészítőkkel kapcsolatos magatartásra, az egészséges táplálkozással szembeni attitűdökre, illetve a szubjektív norma és a társadalmi nyomás befolyásoló hatására az egészséges táplálkozással kapcsolatban. A 14-18 és a 19-25 éves korosztály, illetve ez utóbbi csoporton belül az egészségpreventív és az egészségrizikó magatartással jellemezhető csoportok között kimutathatók eltérések, így e csoportok egészségmagatartásának befolyásolása során differenciált megközelítés javasolt. In the first part of our study while reviewing the Hungarian and international literature on health conscious behaviour the holistic nature of health perspective that views the human in its entirety is discussed. Henceforth health is examined as value that can be both economic, social, and political. The spontaneous, targeted and hidden channels are also addressed through which society influences individual health consciousness. In the empirical part of the study results of four focus group interviews are presented which were carried out among 14-16, 17-18, and 19-25 year-old youth, with the latter conducted in two groups characterized by health preventive and health risk behaviours, respectively. Our examination covered the elements of conscious, healthy life style and perceived behaviour control, the behaviour related to drugs and dietary supplements, the attitudes toward healthy nutrition, and the influential effect of subjective norms and social pressure in connection with healthy nutrition. Some differences can be identified between the 14-18 and the 19-25 age groups, and within this latter between the youth with health preventive and health risk behaviour, therefore to influence their health behaviour differentiated approach is recommended.
ISBN:978-963-472-850-4
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
egészségtudatosság
ifjúság
egészséges táplálkozás
health consciousness
youth
healthy nutrition
Megjelenés:Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXII. Országos Konferenciája : Hitelesség és értékorientáció a marketingben : Tanulmánykötet / szerk. Fehér András, Kiss Virág Ágnes, Soós Mihály, Szakály Zoltán. - p. 640-649. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM081862
035-os BibID:(MTMT)3247208
Első szerző:Soós Mihály (közgazdász)
Cím:A marketingkommunikációs eszközök szerepe / Soós Mihály, Kontor Enikő
Dátum:2017
ISBN:978 963 454 061 8
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Élelmiszer-marketing / szerk. Szakály Zoltán. - p. 346-363. -
További szerzők:Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM108638
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Élelmiszer-vásárlói magatartás változása / Szakály Zoltán, Soós Mihály, Kontor Enikő
Dátum:2020
ISBN:978-615-01-0124-8
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:A magyar lakosság életmódja járványhelyzet idején : táplálkozás, testmozgás és lélek / szerk. Antal Emese, Pilling Róbert. - p. 58-60. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM097180
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Evés ésszel, vagy ész nélkül. Hogyan befolyásolják a környezeti jelek a fogyasztókat? / Szakály Zoltán, Soós Mihály, Szakály Márk Zoltán, Kontor, Enikő
Dátum:2020
ISSN:1587-169X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új Diéta. - 29 : 1 (2020), p. 2-5. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Márk (1993-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM089605
035-os BibID:(cikkazonosító)563
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:The Effect of an Evaluative Label on Consumer Perception of Cheeses in Hungary / Szakály Zoltán, Soós Mihály, Balsa-Budai Nikolett, Kovács Sándor, Kontor Enikő
Dátum:2020
ISSN:2304-8158
Megjegyzések:Traditional strategies (such as education, economic incentives or prohibitions) targeted at altering dietary habits only influence health-conscious consumers. Less health-conscious consumers are less capable of self-regulatory behavior, therefore they are more likely to be influenced through perception. The present study aimed to examine how external cues such as labeling affect the consumer's perception of foods. The paper includes a case study based on an experiment. In the experiment the same cheese was tested with four different types of labeling (labeled "conventional", "low salt", "low fat" and "low salt and low fat"). It was found that the health halo effect worked in the case of cheese testing. In spite of all the samples being identical, the healthy samples were associated with considerably less sensory pleasure. The use of labels by the producers resulted in exactly the opposite effect to that intended. The experiment confirmed the efficiency of the application of this type of behavior-oriented nudge.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
nudge
evaluative label
health-halo effect
consumer perception
cheese
Megjelenés:Foods. - 9 : 5 (2020), p. 1-21. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM068613
Cím:Táplálkozásmarketing / szerk. Szakály Zoltán, Szente Viktória, Pető Károly, Balogh Péter, Csapóné Riskó Tünde, Fodor Mónika, Hernádi László, Huszka Péter, Keller Beáta, Kontor Enikő, Lugasi Andrea, Oláh Judit, Pataky Eszter, Polereczki Zsolt, Prokisch József, Vida Viktória, Fehér András, Jasák Helga, Kiss Marietta, Kiss Virág, Soós Mihály, Szabó Sára, Szűcs Imre
Dátum:2014
Megjelenés:Debrecen : Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft., 2014-
Gyakoriság:évente kétszer
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok folyóirat
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Szente Viktória (1975-) (agrár) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök) Fodor Mónika Hernádi László Huszka Péter Keller Beáta Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Lugasi Andrea Oláh Judit Szabóné Pataky Eszter (1951-) (közgazdász) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing) Prokisch József (1966-) (vegyész) Vida Viktória (1983-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szabó Sára Szűcs Imre (1988-) (gazdasági agrármérnök)
Számozás:2014
Internet cím:Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1