CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM062576
Első szerző:Oláhné Téglási Ilona (matematika-fizika szakos tanár)
Cím:Logikai játékok szerepe a matematikaoktatásban / Oláhné Téglási Ilona
Dátum:2015
ISSN:1219-0608
Megjegyzések:Általános gond a matematikaoktatásban a tanulói motiváció hiánya, elégtelen volta. Fokozottan érvényes ez a középiskolai korosztályra: a tanulók jó része elidegenedik a matematikától, nehéznek, száraznak, unalmasnak tartja. Módszertani kutatások bizonyítják, hogy a tanulás hatékonyságát jelentősen befolyásolja a tanulók hozzáállása. Pólya György szavaival: "A matematikatanárnak jó kereskedőnek kell lenni, el kell tudni adni a portékáját a vevőnek." A logikai játékok gyakran valamilyen matematikai struktúrán alapulnak. Jól fejlesztenek olyan készségeket, képességeket, melyek a matematikai gondolkodás és a matematikai kompetencia lényeges elemei. Ha kihasználjuk ezt, és a megfelelő ismeretanyaghoz megtaláljuk a megfelelő játékot, akkor alkalmazhatjuk a matematikaórákon. Előadásomban néhány példát szeretnék bemutatni arra, hogy alkalmazhatók logikai játékok a matematikatanítás konkrét területein. A játék adta motivációs lehetőségen túl milyen kompetenciák fejlesztésére alkalmasak, hogyan lehet rajtuk keresztül többek között a problémamegoldó gondolkodást és a matematikai modellalkotást fejleszteni.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
matematikaoktatás
kompetencia fejlesztés
Megjelenés:Módszertani Közlemények. - 55 (2015), p. 1-10. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM059012
Első szerző:Oláhné Téglási Ilona (matematika-fizika szakos tanár)
Cím:Matematikai kompetenciák megjelenése a tanulók feladatmegoldásaiban / Téglási Ilona
Dátum:2012
ISSN:1219-0608
Megjegyzések:Az utóbbi évtized matematikaoktatása egyre inkább előtérbe helyezi a hagyományos, tartalom alapú oktatás helyett a matematikai készségek, képességek fejlesztését. A megvalósításhoz új típusú tankönyvek, feladatgyűjtemények, interaktív tananyagok sokaságából válogathat a gyakorló tanár. A fejlesztő tevékenység elengedhetetlen része a reflexió, az értékelés. Ezen a területen még elmaradásaink vannak - a tanulók munkáinak értékelése továbbra is teljesítmény centrikus. Cikkemben arra szeretnék példákat mutatni, hogyan lehet nyomon követni, felismerni a tanulók feladatmegoldásaiban a matematikai kompetenciák megjelenését, és hogyan lehet ezeket figyelembe venni az értékelésnél.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
matematikai kompetenciák
tanulói megoldások
Megjelenés:Módszertani Közlemények. - 52 : 3 (2012), p. 22-29. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1