CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064377
Első szerző:Kardos Katalin (nevelésszociológus, pedagógus)
Cím:Fogom a kezét, és együtt emelkedünk : Tanulmányok és interjúk a roma integrációról / Kardos Katalin
Dátum:2014
ISSN:1588-7227
Megjegyzések:Az olvasó olyan könyvet tarthat a kezében,amely többféle szempontból is jelentősnekmondható. Egyrészt a roma problematiká-nak ez a fajta megközelítése a korábbi kutatásokbankevésbé kapott hangsúlyt. A kötet írásai ugyanis akorábban preferált, nehézségeket középpontba helyezőkutatási témákon túl (a cigányság hátrányoshelyzete, a velük szemben megnyilvánuló diszkriminációés negatív előítéletek) nagy eltökéltséggelkeresik az előrevivő utakat: jelentős hányaduk ahalmozottan hátrányos helyzetből való kiemelkedésés a társadalmi beilleszkedés különböző módozataitmutatják be. Bizonyos szempontból pedig egyenesenhiánypótló műről van szó: a tanulmányokés interjúk ugyanis kiemelten foglakoznak azzal akérdéssel, hogy a vallásos magatartás, a megtérés,illetve a vallási-egyházi közösséghez tartozás hogyansegítheti elő a társadalmi integrációt.
Fogom a kezét és együtt emelkedünk / Budapest : Jezsuita Könyvek, 2013. -
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok recenzió, könyvismertetés
roma integráció
Megjelenés:Kapocs. - 13 : 2 (2014), p. 59-61. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM064373
Első szerző:Kardos Katalin (nevelésszociológus, pedagógus)
Cím:Roma/cigány származású hallgatók és a felsőoktatási tehetséggondozó intézmények kapcsolata / Kardos Katalin
Dátum:2014
ISSN:1588-7227
Megjegyzések:A továbbiakban, ahogyan az a tanulmánycímében is megjelenik, a roma/cigány származásúhallgatókra kívánunk összpontosítani. Ugyancsaklényeges a tehetséggondozás, tehetséggondozóintézmény fogalma is. Eddigi kutatásaink soránfelsőoktatási tehetséggondozó intézményekkel,szakkollégiumokkal foglalkoztunk, aminek következtébenmeghatároztuk ezen intézmények fogalmát,kitekintettünk funkcióikra, feladatkörükre,hallgatóságuk vizsgálatára, különbséget tettünkfelekezeti és nem felekezeti szakkollégiumok között. Az újonnan megalakuló felekezeti fenntartásúroma szakkollégiumok hívták fel a figyelmünketarra, hogy vizsgálódásunk homlokterébe a cigányságkerüljön, különleges tekintettel azokra a fiatalokra,akik hátrányaik ellenére bekapcsolódtak afelsőoktatás szerves rendszerébe. Annak érdekében,hogy közelebb kerüljünk érdeklődésünk ,,tárgyá-hoz", nem kerülhetjük meg tanulmányunkban acigánysággal kapcsolatos definíciós problémákat.Elsősorban szakirodalom-feltáró munkát végeztünk,majd tapasztalataink körét szélesítve a terepenfolytattuk vizsgálódásunk.A tanulmány második felében a korábbiakbanmár említett Szakkollégiumi Kutatások2011 eredményeire hivatkozva teszünk említésta szakkollégiumokról, majd egy életút-interjútapasztalatain keresztül jutunk el a roma szakkollé-giumokig, amelyekre napjainkban jelentős szerephárul a magyarországi cigányság felsőoktatásbanvaló sikerességének megvalósításában.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok kutatási jelentés
roma tehetséggondozás
szakkollégium
Megjelenés:Kapocs. - 13 : 1 (2014), p. 54-68. -
Pályázati támogatás:TÁMOP 4.2.4.A/2- 11-12012-0001
TÁMOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1