CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064372
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Az intézményi tanulás eredményessége és minősége, különös tekintettel a nem hagyományos tanulói csoportokra / Engler Ágnes, Dusa Ágnes Réka, Huszti Anett, Kardos Katalin, Kovács Edina
Dátum:2013
Megjegyzések:A Tanuló régiók Magyarországon kutatás91 keretében működő munkacsoportunkarra vállalkozott, hogy megpróbál túllépni az "átlagos tanuló" formális oktatásá-nak és képzésének bemutatásán, és a leíró statisztikák mögött megbújó "nem hagyományos"tanulói társadalmat térképezi fel. Jelen tanulmány első megközelítésbentárgyalja ezeknek a tanulói csoportoknak a részvételét az oktatási intézményrendszerben.A vizsgálat céljából kiragadott csoportok a romák, a migránsok és afelnőtt korban az iskolapadba visszatérők92. Az első két hallgatói csoport ma isvalóságosan kisebbséget alkot a felsőoktatásban, és az átlag hallatóktól eltérő tanulásipályafutással és speciális igényekkel rendelkezik. A felnőtt hallgatók nem létszámuk,hanem tanulási útvonaluk miatt tekinthetők ma is nem hagyományos hallgatóknak.
ISBN:2062-1558
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
eredményesség
nem hagyományos hallgatói csoportok
Megjelenés:Iskola a társadalmi térben és időben 2011-2012 / szerk. Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia. - 2. köt., p. 187-200. -
További szerzők:Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Huszti Anett Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM064132
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Formális tanulás / Engler Ágnes, Bocsi Veronika, Dusa Ágnes, Kardos Katalin, Németh Nóra Veronika
Dátum:2015
ISSN:2060-2596
ISBN:978-963-318-472-1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Tanulás
Felsőoktatás
Megjelenés:Tanuló régiók Magyarországon : Az elmélettől a valóságig / írták Kozma Tamás és munkatársai. - p. 75-107. -
További szerzők:Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus) Németh Nóra Veronika (1976-) (neveléstudomány) Régió és oktatás
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM061651
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Felsőoktatásban résztvevő hallgatók különböző kompetenciáinak mérési lehetőségei / Fényes Hajnalka, Kovács Klára, Dusa Ágnes Réka, Fekete Adrienn, Kardos Katalin, Kovács Edina, Márkus Zsuzsanna, Morvai Laura, Nagy Zoltán, Sebestyén Krisztina, Varga Eszter
Dátum:2015
Megjegyzések:A hallgatói eredményesség alakulására magyarázatot kereső oktatásszociológiai kutatásokaz utóbbi időben a korábbi eredményességi indikátorok helyett új függő változók felé tájékozódnak.Az eredményességet tanulmányi továbbhaladásként vagy munkaerő-piaci elhelyezkedéskéntinterpretáló koncepciók helyett megjelent az az elképzelés, hogy a hallgatóknak afelsőoktatási tanul-mányok végére el kell érni a kognitív, szociális és személyes képességek egy bizonyosszintjét vagy legalább mérhető előrelépést kell tanúsítaniuk ezeken a területeken. Egyesekfelhívják a *gyelmet arra, hogy szükséges lenne a tanulmányi területtől független indikátorokattalálni, s a konkrét szakterületi tudás helyett az intellektuális kíváncsiságot, a tudományos ésintellektuális érdeklődést emelik a speciális eredményesség fölé. A legátfogóbb eredményességimodellekben a testi-lelki egészség, a világos jövő- és munkaelképzelés, az alkalmazkodó ésküzdőképesség, az informális és formális kommunikációs helyzetekben való megfelelés, másokmotiválására, irányítására való képesség valamint a társadalmi és közösségi felelősség, az önkéntestevékenység vállalására való hajlandóság is szerepel (Camara?Kimmel, 2005). Tanulmányunkbana felsőoktatásban résztvevő hallgatók néhány kompetenciájának (eredményességi mutatók)mérési lehetőségeit térképezzük fel. A szövegértési, nyelvi, problémamegoldási és információskommunikációstechnológiák alkalmazásával kapcsolatos kompetenciák mérése mellett olyanképességek mérésének tapasztalatait is áttekintettük, mint az interkulturális, állampolgári ésszociális kompetenciák, mivel ezek fontossága az intézmény falain kívül, a munkahelyeken, a társaskapcsolatokban, és az élet számos területén vitathatatlan. Jelen tanulmányban az a célunk, hogy aképzés területétől független mérőeszközök után kutassunk és ezzel az egyes tudományterületekenkidolgozott mérési eljárások alkalmazása helyett átfogó hallgatói eredményesség-koncepciókidolgozása felé tegyünk lépéseket.
ISBN:978-606-8156-69-9 978-963-1213-60-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Ki eredményes a felsőoktatásban? / szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. - p. 66-78. -
További szerzők:Kovács Klára (1975-) (szociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fekete Adrienn (1986-) (oktatáskutató) Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus) Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus) Morvai Laura (1989-) (andragógus) Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány) Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató) Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1