CCL

Összesen 18 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM070613
Első szerző:Bécsi Zoltán (informatika tanár)
Cím:Blokknyelvek / Bécsi Zoltán, Bojda Beáta, Bubnó Katalin, Domokos Péter, Kelemenné Nagy Anikó, Takács Viktor László
Dátum:2015
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma, 2015
Terjedelem:97 p.
Megjegyzések:A vezető információtechnológiai cégek egyöntetűleg a blokknyelvek, mint alkalmas oktatási eszköz mellett tették le voksukat, amikor 2013 decemberében meghirdették az első Hour of Code rendezvénysorozatot. A kezdeményezéssel a számítógépes programozás tanulás fontosságára hívták fel a figyelmet, melyet véleményük szerint már az általános iskolás korosztály számára megfelelő eszközzel el kell kezdeni és minden szinten folytatni. Az Hour of Code kezdeményezéshez csatlakozók vállalják, hogy megtartják intézményükben is a Kódolás óráját, melynek során egy kijelölt hét egy órájában a lehető legszélesebb közönséggel ismertetik meg a számítógépes programozást. Kiadványunk három blokknyelvvel ismerteti meg az olvasókat, első lépésben alapozásként a matematikai problémamegoldás alapjait tekintjük át a Google Blockly segítségével, a második fejezetben a Google és a Massachusetts Institute of Technology közös projektjeként indult mobil fejlesztő környezettel, az App Inventorral ismerkedhetünk meg, majd harmadik lépésként az Arduino programozás alapjaiba vezetjük be az olvasót egy saját fejlesztésű környezet, a Blocklino segítségével.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok jegyzet
blokk programozási nyelvek
MIT App Inventor
Google Blockly
Blocklino
mobilprogramozás
Arduino
IoT
problémamegoldás
Hour of Code
További szerzők:Bojda Beáta (1963-) Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Domokos Péter (szoftvermérnök) Kelemenné Nagy Anikó (1962-) (matematika, informatika, ábrázoló geometria szakos tanár) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus)
Pályázati támogatás:NTP-MTI-13-0049
Egyéb
NTP-MTI-14-0099
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM062829
Első szerző:Bécsi Zoltán (informatika tanár)
Cím:Blokkprogramozási nyelvek oktatása - egy tehetséggondozó program tapasztalatai / Bécsi Zoltán, Bojda Beáta, Bubnó Katalin, Kelemenné Nagy Anikó, Takács Viktor László
Dátum:2015
ISSN:2416-2957
ISBN:978-963-284-612-5
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok könyvfejezet
mobilprogramozás
Tehetséggondozás
grafikus nyelvek
blokk programozási nyelvek
App Inventor
Megjelenés:Jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből / szerk. Károly Krisztina, Perjés István. - p. 159-174. -
További szerzők:Bojda Beáta (1963-) Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Kelemenné Nagy Anikó (1962-) (matematika, informatika, ábrázoló geometria szakos tanár) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus)
Pályázati támogatás:NTP-MTI-13-0049
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM060950
Első szerző:Bécsi Zoltán (informatika tanár)
Cím:Mobilprogramozás blokknyelven / Bécsi Zoltán, Bojda Beáta, Bubnó Katalin, Domokos Péter, Kelemenné Nagy Anikó Takács Viktor László
Dátum:2015
ISBN:978-615-5599-00-2
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok könyvfejezet
computer programming
mobile phone
Android
talent program
Megjelenés:Matematikát, fizikát és infomatikát oktatók 39. országos konferenciája : Kaposvár, 2015. augusztus 24-26, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar / szerk. Stettner Eleonóra, Klingné Takács Anna, Barna Róbert. - p. 83-88. -
További szerzők:Bojda Beáta (1963-) Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Domokos Péter (szoftvermérnök) Kelemenné Nagy Anikó (1962-) (matematika, informatika, ábrázoló geometria szakos tanár) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus)
Pályázati támogatás:NTP-MTI-MPA-14-0099
NTP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM060896
035-os BibID:(Scopus)84905835361 (Zbl.io-port)10262285
Első szerző:Bojda Beáta
Cím:Visualization and efficiency in teaching mathematics / Beáta Bojda, Katalin Bubnó, Benedek Nagy, Viktor Takács
Dátum:2014
ISSN:2194-5357
Megjegyzések:In this paper we present the evaluation of a web based lecture on mathematical logic in a course for education of students in Mathematics in the University of Debrecen, Hungary. We present a pilot study about our experience: the traditional teaching practice is extended with a new visual web-based technology in the last semester. By the results of the final test we believe that the visual tool has a positive effect to the students' success.
ISBN:9783319079943
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok könyvfejezet
pilot studies
teaching practices
visual tools
web-based technologies
BooleImpress
Megjelenés:International Joint Conference SOCO'14-CISIS'14-ICEUTE'14 Bilbao, Spain, June 25th-27th, 2014, Proceedings / eds. José Gaviria de la Puerta et al. - p. 555-564. -
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Nagy Benedek (1973-) (informatikus, matematikus) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM060895
035-os BibID:(Zbl.io-port)06349490 (Scopus)84905836731
Első szerző:Bojda Beáta
Cím:A graphical representation of Boolean logic / Beáta Bojda, Katalin Bubnó, Benedek Nagy, Viktor Takács
Dátum:2014
ISSN:0302-9743
Megjegyzések:A new graphical representation/model of Boolean logic is presented. We use horizontal and vertical lines to represent the logical constants, serial and parallel circuits for conjunction and disjunction. For negation of a (sub)formula, we use a turn of the circuit by (Pi)/2. A web-based system that is built on the model is also presented.
ISBN:978-3-662-44042-1
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
Boolean logic
visual representation
educational tool
Megjelenés:Diagrammatic representation and inference : 8th international conference, Diagrams 2014, Melbourne, VIC, Australia, July 28 - August 1, 2014. Proceedings / ed. Tim Dwyer Tim et al. - p. 228-230. -
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Nagy Benedek (1973-) (informatikus, matematikus) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM100800
035-os BibID:(Scopus)85121642125
Első szerző:Takács Viktor László (közgazdász, informatikus)
Cím:Mathability in Business Education / Takács Viktor László, Bubnó Katalin
Dátum:2022
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:Data Analyst or Data Scientist is one of the most sought-after professions. In tertiary education, the most common way for someone to become a Data Analyst is to learn Business and, later, if someone has some computational skills they can learn Computer Science as well. With the two degrees, they can solve real-life problems in their job. But there are a lot of necessary things they had never studied before because the basic conceptual methodology and the mindset were not based on any of the two curricula. Our aim is to develop a method in introductory business education to lay down the bases of the right-thinking towards data sciences for undergraduate students in Economics. If they are interested in the topic, they can orient themselves towards data sciences during their further studies. In this paper, we present a methodology to help Economics and Business Students to understand the main business questions, formalize the questions correctly, find computer-based solutions, and discuss/debug the results. Furthermore, students must learn basic data transformations and data enrichment methods as well, which is the primary feature of high-mathability problem-solving approaches. The tool we use is Microsoft Excel which contains OLAP (On-Line Analytical Processes) elements.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
OLAP
data science
formalization
management questions
computer problem-solving
high-mathability teaching approaches
knowledge transfer
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 19 : 1 (2022), p. 9-29. -
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM088696
035-os BibID:(cikkazonosító)38
Első szerző:Takács Viktor László (közgazdász, informatikus)
Cím:Data Warehouse Hybrid Modeling Methodology / Viktor László Takács, Katalin Bubnó, Gergely Gábor Ráthonyi, Éva Bácsné Bába, Róbert Szilágyi
Dátum:2020
ISSN:1683-1470
Megjegyzések:The classic conceptual modeling around business processes followed by the 'bus matrix' methodology of designing the data cubes of data warehouses (Kimball & Ross 2013). For a serious system, such a quantity of management questions and dimensions, the bus matrix results a difficult-to-understand conceptual data model. The subject of automation and conceptual design - to which many individual methods already have been developed - are relevant topics in today's literature also. In the 2010s data warehouse projects were realized in Hungarian higher education to inform the decision makers of the universities about their own institutions. As we participated in this project in 2009-2010, we faced that our bus matrix at the end contained about 80-120 indicators with nearly 200 dimensions (dimensional attributes), therefore we worked on the early stenography to formalize the management question. We provide a kind of 'business intelligence problem solving thinking' and a kind of descriptive language that can serve it and present a method which has two novelties compared to formers: 1. It is based on the management questions and its visualization. 2. As a kind of stenography, it is always based on the terminology corresponding to the current problem, so it forms an intermediate language for the data model. We introduce our method through an example in a popular research area which is activity tracking.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Formal methods
Data science
Megjelenés:Data Science Journal. - 19 : 1 (2020), p. 1-23. -
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Ráthonyi Gergely Gábor (1985-) (informatikus agrármérnök) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Szilágyi Róbert (1978-) (gazdasági agrármérnök)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00005
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM072253
Első szerző:Takács Viktor László (közgazdász, informatikus)
Cím:Intelligens kanál / Takács Viktor László, Domokos Péter, Széll Máté, Bubnó Katalin
Dátum:2017
ISSN:2064-5007
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Dunakavics. - 5 : 6 (2017), p. 5-12. -
További szerzők:Domokos Péter (szoftvermérnök) Széll Máté (informatikus) Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM067482
Első szerző:Takács Viktor László (közgazdász, informatikus)
Cím:Fejlődés-alapú értékelési rendszerek egyetemi informatikai alapozó tárgyak oktatásában / V. L. Takács, K. Bubnó
Dátum:2016
Megjegyzések:Development based evaluation systems has grown from the progression systems of the fantasy role playing games. These games were very popular in the 1980-1990s. Both pedagogy and human resource management discovered the power of development based evaluation in the area of gamification. Furthermore, the generation of role playing gamers are nowadays leading top managements mainly in IT sector. In this study, we show our development based evaluation system generated and used for evaluating students' performance in introductory information technology courses at the Faculty of Business, Economy and Managemet, and Faculty of Informatics of the University of Debrecen in the past 5 years.
ISBN:978-963-473-945-6
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok tanulmány, értekezés
gamification
fejlődésalapú értékelési rendszerek
informatika tanítás
felsőoktatás
Megjelenés:Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education : 14th october 2016 / ed. Imre Kocsis. - p. 58-67. -
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM067447
Első szerző:Takács Viktor László (közgazdász, informatikus)
Cím:Tools to develop end-user programming skills from primary school to higher education / Viktor László Takács, Katalin Bubnó, Róbert Szilágyi
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Some years ago at the MIDK2013 Conference (Takács, 2013) we presented a concept regarding the use of a new generation of computer programming novice languages (in fact, an environment, called ♭block languages'). We showed how we imagine the use of this kind of language for different ages and at different levels of education. Now we would like to present the results of our projects related to this concept and our psychological and pedagogical experiences. Furthermore we would like to present further tools to develop end-user programming skills from primary school to higher education.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
end-user development
block languages
programming by example
user programming
graphical programming
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences = Műszaki és Menedzsment Tudományi Közlemények. - 3 : 1 (2018), p. 30-40. -
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Szilágyi Róbert (1978-) (gazdasági agrármérnök)
Pályázati támogatás:NTP-MTI-13-0049
Egyéb
NTP-MTI-MPA-14-0099
Egyéb
TÁMOP-4.2.2.D-15/1/KONV-2015-0002
TÁMOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM063998
Első szerző:Takács Viktor László (közgazdász, informatikus)
Cím:Felsőoktatási adattárház-tervezés koncepcionális modellje / Takács Viktor László, Bubnó Katalin
Dátum:2012
Megjelenés:Debrecen : University of Debrecen, Institute of Mathematics and Faculty of Informatics, 2012
Terjedelem:11 p.
Megjegyzések:(Technical Report ; 2012/5. (396.).)
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok kutatási jelentés
felsőoktatás
adattárházak
infókocka
formalizmus
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár) Technical reports (University of Debrecen, Institute of Mathematics and Informatics)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM060897
Első szerző:Takács Viktor László (közgazdász, informatikus)
Cím:Önkiszolgáló üzleti intelligencia rendszerek oktatási tapasztalatai / Takács Viktor László, Bubnó Katalin
Dátum:2013
ISSN:2062-8269
Megjegyzések:Az üzleti intelligencia fogalmát nagyon sokan, sokféle módon értelmezik. Alapját a komoly matematikai alapokon és módszereken nyugvó adatbányászat adja, azonban az üzleti intelligencia megoldások már rég túlnyúlnak a statisztikus adatbányászaton. Az információs társadalomban az idő a legnagyobb érték, amely alatt a szükséges információ kikereshető, és feldolgozható a befogadó számára. Az információ minél hatékonyabban való megtalálását hivatottak a statisztikai illetve a mesterséges intelligencia adta lehetőségek biztosítani. Ugyanakkor napjainkban egyre fontosabb kérdés, hogy egyre gyorsabb és hatékonyabb legyen az információ befogadásának folyamata, amire szintén az üzleti intelligencia technológiák kezdenek megfelelő megoldásokat nyújtani, felhasználva például a közgazdaságtanban kialakított mutatórendszerek jó vizualizálhatóságát. Úgy véljük, ezt az interdiszciplináris tudományt mindenkinek más szinten kell az oktatásban bemutatnunk, attól függően, hogy milyen szakmát is tanul. Egy alkalmazott matematikust nyilván a technológiák matematikai alapjai érdeklik, a közgazdászt a közgazdaságtani, míg a gazdasági informatikusokat a technológia alkalmazása, konkrét szoftverek megismerése, mellyel könnyen, gyorsan kimutatások készíthetők például egy vezetői információs rendszerben, amiket aztán látványos, interaktív vizuális élményt nyújtó szcenáriók futtatásával be is tud mutatni az üzletvezetők számára.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
üzleti intelligencia
adatbányászat
vezetői információs rendszer
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 3 : 1 (2013), p. 99-104. -
További szerzők:Takácsné Bubnó Katalin (1974-) (matematika tanár, informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2