CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM094991
035-os BibID:(WoS)000503370800017 (Scopus)85077840397
Első szerző:Győry Ákos (matematika-fizika szakos középiskolai tanár)
Cím:Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics / Győry Ákos, Kónya Eszter
Dátum:2019
ISSN:1787-5021 1787-6117
Megjegyzések:We examined the evolution of the van Hiele level of some study groups specialized in mathematics from 2015 to 2018, then selected two of these groups and measured the students' proof skills by Zalman Usiskin's proof test. We examined whether students were able to read from the text of the statement the given fact and the fact to be proved, whether they were able to draw a figure and, using the labels, whether they were able to perform a simple proof requiring 2-3 steps.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
van Hiele levels
reasoning and proving
specialized mathematics education
given fact
fact to be proved
role of figures
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 50 (2019), p. 217-236. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM077345
Első szerző:Herendiné Kónya Eszter (matematikus)
Cím:On the fundamental theorem of compact and noncompact surfaces / Kónya Eszter
Dátum:2005
ISSN:1787-5021 1787-6117
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
history of surface topology
classification of surfaces
homeomorphism
topological invariants
Kerékjártó
compact and noncompact surfaces
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 32 (2005), p. 211-224. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM096037
035-os BibID:(WoS)000757996300016 (Scopus)85126761126
Első szerző:Matos Zoltán (matematika-francia-református vallástanár szakos tanár)
Cím:Teaching numeral systems based on history in high school / Zoltán Matos, Eszter Kónya
Dátum:2021
ISSN:1787-5021 1787-6117
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 54 (2021), p. 195-204. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1