CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM094991
035-os BibID:(WoS)000503370800017 (Scopus)85077840397
Első szerző:Győry Ákos (matematika-fizika szakos középiskolai tanár)
Cím:Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics / Győry Ákos, Kónya Eszter
Dátum:2019
ISSN:1787-5021 1787-6117
Megjegyzések:We examined the evolution of the van Hiele level of some study groups specialized in mathematics from 2015 to 2018, then selected two of these groups and measured the students' proof skills by Zalman Usiskin's proof test. We examined whether students were able to read from the text of the statement the given fact and the fact to be proved, whether they were able to draw a figure and, using the labels, whether they were able to perform a simple proof requiring 2-3 steps.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
van Hiele levels
reasoning and proving
specialized mathematics education
given fact
fact to be proved
role of figures
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 50 (2019), p. 217-236. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM078993
Első szerző:Győry Ákos (matematika-fizika szakos középiskolai tanár)
Cím:Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students / Ákos Győry, Eszter Kónya
Dátum:2018
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:We carried out research using Zalman Usiskin's test (1982) and also a modified version of his test to see how the geometric approach of secondary school students (Grades 8-10) specialized in mathematics had changed. We observed two groups of students for several years. Our aim was to find a relation between the change of the mean of the van Hiele level of the students and the structure of the geometry syllabus. We also observed if there was a change in the geometric approach of the students during the summer holidays and if so, in what way it changed.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Van Hiele theory
Levels of geometric thinking
Structure of the geometry syllabus
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 93-110. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1