CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM066333
Első szerző:Fekete Adrienn (oktatáskutató)
Cím:First-Year English and German Language Teacher Majors' Profile: From Where? Who? Why and How? / Fekete Adrienn, Hegedűs Roland, Sebestyén Krisztina
Dátum:2016
Megjegyzések:The aim of the study is to investigate English and German teacher training focusing on (1) territorial features of the higher education institutions offering such trainings, (2) the proportion of disadvantaged students, and (3) foreign language teacher majors' attitude both towards the integration of foreign language teaching and intercultural competence (ICC) development, and (4) studying abroad during their university years. We felt that it is essential to provide a profile of this group since there are no similar studies in the Hungarian context. For the analysis, we used two databases: the Hungarian Higher Education Admission (Felvi, 2013), and the TESSCEE I (Teacher Education Students Survey in Central and Eastern Europe I). Data analysis presented here used map representation and factor analysis. Results show that the institutional catchment area of foreign language teacher trainings is centered mostly around Budapest, and the majority of disadvantaged students were admitted to institutions located in the northeastern part of Hungary. Furthermore, the following factors are identified based on the ICC development test values: (1) interdependence of foreign language learning and culture teaching, (2) broadening the cultural dimension, (3) positive effects of intercultural experience on the personality, (4) cultural influence on critical thinking. In addition, the factors that hider students from studying abroad are as follows: (1) structural problems, (2) external barriers, (3) lack of emotional and financial support, (4) administrative difficulties and (5) internal barriers. We did not find correlation between the ICC development factors and the mobility factors.
ISBN:978-615-5621-25-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
idegen nyelv szakosok
intézményi vonzáskörzet
interkulturális kompetencia fejlesztés
mobilitás
hátrányos helyzetűek
Megjelenés:New Aspects in European Teacher Education / eds. Falus Iván, Orgoványi-Gajdos Judit. - p. 107-121. -
További szerzők:Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány) Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM061651
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Felsőoktatásban résztvevő hallgatók különböző kompetenciáinak mérési lehetőségei / Fényes Hajnalka, Kovács Klára, Dusa Ágnes Réka, Fekete Adrienn, Kardos Katalin, Kovács Edina, Márkus Zsuzsanna, Morvai Laura, Nagy Zoltán, Sebestyén Krisztina, Varga Eszter
Dátum:2015
Megjegyzések:A hallgatói eredményesség alakulására magyarázatot kereső oktatásszociológiai kutatásokaz utóbbi időben a korábbi eredményességi indikátorok helyett új függő változók felé tájékozódnak.Az eredményességet tanulmányi továbbhaladásként vagy munkaerő-piaci elhelyezkedéskéntinterpretáló koncepciók helyett megjelent az az elképzelés, hogy a hallgatóknak afelsőoktatási tanul-mányok végére el kell érni a kognitív, szociális és személyes képességek egy bizonyosszintjét vagy legalább mérhető előrelépést kell tanúsítaniuk ezeken a területeken. Egyesekfelhívják a *gyelmet arra, hogy szükséges lenne a tanulmányi területtől független indikátorokattalálni, s a konkrét szakterületi tudás helyett az intellektuális kíváncsiságot, a tudományos ésintellektuális érdeklődést emelik a speciális eredményesség fölé. A legátfogóbb eredményességimodellekben a testi-lelki egészség, a világos jövő- és munkaelképzelés, az alkalmazkodó ésküzdőképesség, az informális és formális kommunikációs helyzetekben való megfelelés, másokmotiválására, irányítására való képesség valamint a társadalmi és közösségi felelősség, az önkéntestevékenység vállalására való hajlandóság is szerepel (Camara?Kimmel, 2005). Tanulmányunkbana felsőoktatásban résztvevő hallgatók néhány kompetenciájának (eredményességi mutatók)mérési lehetőségeit térképezzük fel. A szövegértési, nyelvi, problémamegoldási és információskommunikációstechnológiák alkalmazásával kapcsolatos kompetenciák mérése mellett olyanképességek mérésének tapasztalatait is áttekintettük, mint az interkulturális, állampolgári ésszociális kompetenciák, mivel ezek fontossága az intézmény falain kívül, a munkahelyeken, a társaskapcsolatokban, és az élet számos területén vitathatatlan. Jelen tanulmányban az a célunk, hogy aképzés területétől független mérőeszközök után kutassunk és ezzel az egyes tudományterületekenkidolgozott mérési eljárások alkalmazása helyett átfogó hallgatói eredményesség-koncepciókidolgozása felé tegyünk lépéseket.
ISBN:978-606-8156-69-9 978-963-1213-60-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Ki eredményes a felsőoktatásban? / szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. - p. 66-78. -
További szerzők:Kovács Klára (1975-) (szociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fekete Adrienn (1986-) (oktatáskutató) Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus) Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus) Morvai Laura (1989-) (andragógus) Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány) Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató) Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1