CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM119440
Első szerző:Novák Ildikó (angol nyelvtanár)
Cím:Foreign language learning attitude of Hungarian higher education students / Novak, Ildiko; Morvai, Laura
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Foreign language skills come under the spotlight in higher education (HE) in Hungary. At present, Hungarian HE students are required to pass at least one intermediate level general or professional language exam in order to earn a degree, but from 2020, having an intermediate language exam will be a requirement for admission to HE. Thus, it is important to examine the foreign languagelearning attitude of HE students as well as their family background that could affect their attitude. Expansion brought several non-traditional student groups to HE, which used to attract only the most talented upper-class students. However, a number of research studies highlight that motivation, attitude to learning, and the socioeconomic background of the students are influential factors not only in HE but also in foreign language learning. In this study, we present the results of our quantitative analysis performed on the Hungarian subset of the IESA-TESSCEE II. 2014 database developed by CHERD-Hungary. Using cluster analysis, the students could be clustered into four categories. Our results show that students whose parents have a low level of education are mainly motivated by the requirement to pass the necessary language exam to earn a degree. Students with a language certificate are driven by cultural interest to learn a foreign language. Students in Master Degree programs experience the practical benefits of learning a foreign language. Significant correlations between language attitude and the financial status of the family were not detected.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
foreign language learning
attitude
motivation
higher education
social status
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 303-317. -
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM069845
Első szerző:Novák Ildikó (angol nyelvtanár)
Cím:Fiatalok nyelvtanulásának életkori és társadalmi összefüggései / Novák Ildikó, Morvai Laura
Dátum:2017
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Tanulmányunkban azt vizsgáltuk, hogy a mai fiatalok milyen nyelvtudással, milyen nyelvtanulási háttérrel rendelkeznek. Kik a sikeresek, mely csoport tudja nyelvtudását nyelvvizsgára váltani és milyen tényezők húzódhatnak meg a sikerek hátterében. Elemzésünk során a Kutatópont által készített Magyar Ifjúság 2012 adatbázis azon változóit használtuk, melyekből a nyelvtudásra, nyelvtanulásra, nyelvvizsga meglétére és mindezek hasznosítására tudtunk következtetni. Mivel elsősorban az életkor és a tanulói státus hatását vizsgáltuk, három korcsoportra osztottuk a mintát, melyek közül az első a nagyrészt még a közoktatásban résztvevő 15-19 éves korosztály, a második a döntően felsőoktatásban tanuló 20-24 éves korosztály és a harmadik a döntően már munkavállaló 25-29 éves korosztály. A nyelvtanulás több dimenzióját vizsgáltuk: 1) a nyelvi készségek szubjektív percepciója (2) idegennyelv-tudás objektív indikátora (nyelvvizsgával való rendelkezés és annak szintje), (3) a formális és non-formális nyelvtanulási színtér (4) jövőbeli nyelvtanulási szándék. Elemzésünk során a három csoport nyelvtanulása és nyelvtudása között fellelhető különbségeket és azonosságokat keresve megvizsgáltuk, hogy a szülői iskolai végzettség alakulása milyen összefüggést mutat a nyelvtanulás jellemzőivel. Először általánosságban az idegennyelvhez, majd kifejezetten az angol nyelvtudás-nyelvtanulás tekintetében vizsgáltuk a válaszadók tapasztalatait és hozzáállását, s azonos továbbgondolásra méltó összefüggésre bukkantunk. A családi háttér erős hatását a korcsoportokhoz tartozás jelentősen árnyalja.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
nyelvtudás
nyelvtanulás
szocioökonómiai státusz
nyelvvizsga
fiatalok
Megjelenés:PedActa. - 7 : 1 (2017), p. 47-58. -
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Rekordok letöltése1