CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM119036
035-os BibID:(MTMT)31030394
Első szerző:Dusa Ágnes Réka (szociológus, neveléstudományok)
Cím:Szülés és születés - a szülés élményének megítélése, lehetséges okok és következmények / Dusa Ágnes, Markos Valéria, Engler Ágnes, Várfalvi Marianna
Dátum:2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kapocs. - 2 : 3-4 (2019), p. 26-52. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Várfalvi Marianna
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM119303
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Párkapcsolati mintázatok és a gyermekvállalás / Engler Ágnes; Markos Valéria; Major Enikő
Dátum:2022
ISBN:978 615 6447 05 0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Magyar lelkiállapot 2021 : család - egészség -közösség : Hungarostudy 2021 tanulmányok / szerk. Engler Ágnes, Purebl György; Susánszky Éva; Székely András. - p. 51-67. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM111509
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Hátrányos helyzetű tanulók otthoni tanulása a jelenléti és a távolléti oktatás idején / Engler Ágnes, Antal István, Markos Valéria, Trásy Lilla, Pári András
Dátum:2022
Megjegyzések:A világméretű járvány kitörését követően a neveléstudományi vizsgálatok célkeresztjébe került a digitális ? más kifejezéssel online vagy távolléti ? oktatás, elsősorban didaktikai, oktatás- és nevelésszociológiai aspektusból. Utóbbi kutatásokban a család, a családi háttér, a szülői bevonódás a korábbiaktól (ti. jelenléti oktatás) eltérő figyelmet kapott, hiszen az otthoni tanulás új értelmet nyert az otthonokba beköltöző iskola miatt. A szülő és a pedagógus együttműködése pedig azon túl, hogy teljes mértékben az online térbe helyeződött át, új síkra lépett: a szülők eddig soha nem tapasztalt módon tekinthettek be a tanórai történésekbe, sőt a megfelelő helyszín és az IKT-eszközök biztosításától kezdve, a tananyag megértésén keresztül, a házi feladatok befotózásáig maguk is aktív részeseivé váltak a tanítási-tanulási folyamatnak. Mindezen újkeletű kihívások eredményessége természetesen a családi háttér által biztosított lehetőségek és feltételek függvénye is volt a pedagógusok és az iskola erőfeszítései mellett, tehát a klasszikus nevelésszociológiai tétel (ti. a társadalmi háttér, a szocioökonómiai státusz és az iskolai eredményesség, pályafutás szorosan összefügg) feltételezhetően az iskola falain kívül rekedt oktatásban is érvényesült. Tanulmányunkban a hátrányos helyzetű tanulók otthoni tanulásának jellegzetességeit tártuk fel két különböző vizsgálat adatainak segítségével. Az első kutatás közvetlenül a pandémia kitörése előtt, a jelenléti oktatás idején készült, a másik felmérés az első hullámot követő karantén miatt elrendelt távolléti oktatás tanulságait igyekezett megragadni. A két adatfelvétel szerencsés időzítésének köszönhetően az otthoni tanulást, a szülők bevonódását, a családi háttér által biztosított lehetőségeket hagyományos és atipikus körülmények között vizsgálhattuk a hátrányos helyzetű tanulók és családjaik körében.
ISBN:978-963-306-896-0
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
hátrányos helyzetű tanulók
otthoni tanulás
digitális oktatás
családi segítségnyújtás
Megjelenés:Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira / szerk. Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit. - p. 192-207. -
További szerzők:Antal István Markos Valéria (1990-) (szociológus) Trásy Lilla Pári András
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM106947
035-os BibID:(WoS)000691109300001 (cikkazonosító)302
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Appraisals of Childbirth Experience in Hungary / Engler Ágnes, Aczél Petra, Dusa Ágnes Réka, Markos Valéria, Várfalvi Marianna
Dátum:2021
ISSN:2076-0760
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Social Sciences. - 10 : 8 (2021), p. 1-18. -
További szerzők:Aczél Petra Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Várfalvi Marianna
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM097949
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Szülői segítségnyújtás a jelenléti és távolléti oktatás idején / Engler Ágnes, Markos Valéria, Dusa Ágnes Réka
Dátum:2021
ISSN:1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Educatio. - 30 : 1 (2021), p. 72-87. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM079523
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:A tanulói előmenetel és a családi háttér összefüggései / Engler Ágnes, Markos Valéria
Dátum:2016
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
Megjelenés:A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése / szerk. Zsolnai Anikó, Kasik László. - p. 60. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM067152
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Vision and Plans of the Young People of Nyíregyháza about their Future: Visions of the Students Regarding the Labour Market / Ágnes Engler, Anita Fedor, Valéria Markos
Dátum:2016
ISSN:2409-952X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Youth in Central and Eastern Europe. Sociological Studies. - 5 : 2 (2016), p. 118-134. -
További szerzők:Rusinné Fedor Anita (1975-) (szociológus, szociálpolitkus) Markos Valéria (1990-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM078869
Első szerző:Rusinné Fedor Anita (szociológus, szociálpolitkus)
Cím:Fiatalok életcéljai és munkavállalási tervei egy kelet-magyarországi vizsgálat tükrében / R. Fedor Anita, Engler Ágnes, Markos Valéria
Dátum:2018
ISSN:2062-0284
Megjegyzések:Tanulmányunkban a nyíregyházi középiskolások továbbtanulásával, munkavállalásával, életcéljaival kapcsolatos elképzeléseinek, jövőbeli terveinek feltérképezését vállaltuk. Arra kerestük a választ, hogy az érintett tanulóknak milyen rövid- és hosszútávú céljaik vannak a középiskolai tanulmányok befejezését követően, és ehhez milyen értékpreferenciák társulnak. A kutatás során megkérdezett nyíregyházi fiatalok jövő-képét háromoldalú egységben igyekeztünk körbejárni: a szakmai és magánéleti tervek vizsgálatát kiegészítettük az értékpreferenciák elemzésével. Az eredmények alapján összességében elmondható, hogy a munkával, karrierrel összefüggő terveik világosabbak és optimistábbak, mint a magánéleti életút-elképzelés.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fiatalok
munkavállalás
magánéleti tervek
értékpreferenciák
Megjelenés:Acta Medicinae et Sociologica. - 9 : 26 (2018), p. 5-20. -
További szerzők:Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Markos Valéria (1990-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1