CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM117764
Első szerző:Gebregergis, Werede Tareke (pszichológus)
Cím:Factors Influencing Academic Achievement Among College Students: The Influence of Emotional Intelligence, Student Engagement and Demographics / Werede Tareke Gebregergis, Furtuna Beraki, Mulubrhan Michael, Munira Ahmedin, Nahom Debesay, Tsega Atoshm, Wizdan Tekleberhan, Karolina Eszter Kovács, Csilla Csukonyi
Dátum:2023
ISSN:2589-949X
Megjegyzések:The issues of poor academic outcomes, dismissal, high attrition, and dropout rates among college students have long concerned for many educators and college communities. Several scholars have posited that these problems can be addressed through the development of emotional intelligence and increased student engagement. Considering these problems, the present study aimed to assess the efficacy of emotional intelligence and student engagement in improving academic performance. The sample of the study consisted of 119 undergraduate students selected using the convenience sampling technique. Self-report Emotional Intelligence Test and Student Engagement Scale were adopted to measure emotional intelligence and student engagement respectively. Cumulative Grade Point Average (CGPA) served as a measurement of academic achievement in the present study. Results from regression analyses revealed that certain components of emotional intelligence and academic engagement demonstrated a significant prediction effect on academic performance. From demographics, students' programs of study showed a significant relationship with academic achievement. The present findings may provide directions for the college communities in fostering student engagement and emotional intelligence, thereby improving academic achievement of their students. The study also discusses limitations and future research directions.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Emotional intelligence
student engagement
academic achievement
college students
Megjelenés:European Journal of Psychology and Educational Research. - 6 : 4 (2023), p. 181-193. -
További szerzők:Beraki, Furtuna Michael, Mulubrhan Ahmedin, Munira Debesay, Nahom Atoshm, Tsega Tekleberhan, Wizdan Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM116800
Első szerző:Gebregergis, Werede Tareke (pszichológus)
Cím:Fostering Psychological Wellbeing and Student Engagement in Higher Education Students through Positive Psychological Capital: The Mediating Role of Academic Stress / Werede Tareke Gebregergis, Kovacs Karolina Eszter, Csilla Csukonyi
Dátum:2023
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Positive Psychology and Wellbeing. - 7 : 4 (2023), p. 14-33. -
További szerzők:Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tudományos Alap
Egyéb
Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
MTA
ÚNKP
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM117392
035-os BibID:(WoS)001110923300001 (Scopus)85178190960
Első szerző:Kovács Judit (pszichológus)
Cím:Integrative attitudes of Ukrainian war refugees in two neighboring European countries (Poland and Hungary) in connection with posttraumatic stress symptoms and social support / Kovács, Judit; Csukonyi, Csilla; Kovács, Karolina Eszter; Liszka, Damian; Walawender, Paweł
Dátum:2023
ISSN:2296-2565
Megjegyzések:Since February 24th, 2022, millions of Ukrainians have sought refuge in other, mainly European countries. Hungary, after Poland, is the second largest host of Ukrainian refugees. Only a portion of them are asylum seekers (similar to 11.0% in Poland and similar to 1.1% in Hungary). The aim of the study is to compare the integrative acculturation attitudes between the war refugees residing in the two European countries. The comparison takes into account both the suffering of posttraumatic stress symptoms and social support. It is the first comparative study of this kind pertaining to the Ukrainian refugees in European countries. The data were obtained by a survey method using the modified CAPI (Computer Assisted Personal Interview) technique. The data analyzed were collected between November 21st and December 20th, 2022 from 728 adult Ukrainian individuals who crossed the borders of Poland and Hungary after February 24th, 2022. The research results show that refugees in Poland perceive significantly more social support and show stronger integrative attitudes than refugees in Hungary. The two samples do not differ regarding the presence of posttraumatic stress. The integrative attitudes proved not to be linked to gender and age, but linked to the host country. Besides social support and the host country, posttraumatic stress also proved to be a significant predictor of integrative attitudes.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
war refugees
Ukraine
mental health
PTSD
economic growth
social support
acculturation attitudes
Megjelenés:Frontiers in Public Health. - 11 (2023), p. 1-9. -
További szerzők:Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Liszka, Damian Walawender, Paweł
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM104730
035-os BibID:(WoS)000818143100001 (Scopus)85132009984 (cikkazonosító)7423
Első szerző:Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:Sport Motivation from the Perspective of Health, Institutional Embeddedness and Academic Persistence among Higher Educational Students / Karolina Eszter Kovács, Klára Kovács, Fruzsina Szabó, Beáta Andrea Dan, Zsolt Szakál, Marianna Moravecz, Dániel Szabó, Tímea Olajos, Csilla Csukonyi, Dávid Papp, Balázs Orsi, Gabriella Pusztai
Dátum:2022
ISSN:1661-7827 1660-4601
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 19 : 12 (2022), p. 1-23. -
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Dan Beáta Andrea Szakál Zsolt Moravecz Marianna (1968-) (sporttudomány, kutató, oktató) Szabó Dániel (1990-) (testnevelő tanár, tanársegéd) Harmatiné Olajos Tímea (1967-) (pszichológus) Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus) Papp Dávid (1997-) (pszichológus) Őrsi Balázs (1994-) (pszichológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM117667
Első szerző:Papp Dávid (pszichológus)
Cím:A videójátékozás mint protektív megküzdési lehetőség és játékhasználati zavar jellemzőinek vizsgálata a távolléti oktatás alatt a felsőoktatási hallgatók körében / Papp Dávid, Győri Krisztina, Kovács Karolina Eszter, Csukonyi Csilla
Dátum:2023
ISSN:1419-872X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
videójátékozás
távolléti oktatás
játékhasználati zavar
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 25 : 1 (2023), p. 51-73. -
További szerzők:Győri Krisztina (1997-) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM098259
Első szerző:Papp Dávid (pszichológus)
Cím:The effects of video gaming on academic effectiveness of higher education students during emergency remote teaching / Papp Dávid, Győri Krisztina, Kovács Karolina Eszter, Csukonyi Csilla
Dátum:2021
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 12 : 2 (2021), p. 202-212. -
További szerzők:Győri Krisztina (1997-) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1