CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080742
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:A pedagógushallgatók késleltetett diplomaszerzése interjúk alapján / Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Müller Anetta, Pallay Katalin, Szabó Barbara Éva, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna
Dátum:2018
ISBN:978 963 318 754 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina. - p. 63-90. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Müller Anetta Éva (1973-) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM076692
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:The discovery of the possible reasons for delayed graduation and dropout in the light of a qualitative research study / Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Müller Anetta, Pallay Katalin, Szabó Barbara Éva, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna
Dátum:2019
ISSN:2631-1348
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation. - 3 : 1 (2019), p. 27-38. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Müller Anetta Éva (1973-) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Pályázati támogatás:123847
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM096212
Első szerző:Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:Practical or theoretical persistence?: The investigation of (f)actors influencing students' persistence at three levels / Kovacs Karolina Eszter, Dusa Agnes Reka, Kocsis Zsofia, Pallay Katalin, Szucs Timea, Palfi Jozsef
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Higher educational dropout is a major education policy issue that can be influenced by several factors. In addition to the family background, it is necessary to mention the motivation for further education as an individual factor which has a complex effect. Another possible individual cause can be the attractiveness of the labor market. Due to the ratio of students dropping out of higher education in Hungary, it can be suspected that students' intensive work contributes to weaker learning outcomes, resulting dropout finally. In this context, however, the decisive role of the different work values and working attitudes is also unquestionable. Other institutional factors such as the country of the institution or the type of financing of the training cannot be ignored as well. Accordingly, in our research, we investigated individual, institutional, and sociodemographic factors affecting persistence through the TESCEE 2015 (N?=?2015) database. Factors influencing persistence were measured by linear regression analysis with the application of two-sample t-test to measure the between-group differences. Regarding socio-demographic factors, the father's educational level showed a significant impact on a negative while the mother's employment in a positive way, furthermore, gender presented a trend effect. Institutional factors by themselves are not remarkable; however, some individual factor can increase their impact. At the individual level, the significant effect of career office membership and work values could be detected. Our results can contribute to the recognition of the relationships behind the high ratio of dropout and the identification of factors that can promote persistence, which can support to reduce the dropout ratio at a national and international level.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 238-256. -
További szerzők:Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány) Pálfi József
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM077008
Első szerző:Szigeti Fruzsina (okleveles egészségpolitikai szakértő)
Cím:A késleltetett diplomaszerzés és lemorzsolódás hátterében álló tényezők feltárása egy a pe-dagógus hallgatók körében végzett kvalitatív kutatás alapján (poszter) / Szigeti Fruzsina, Kovács Karolina Eszter, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Pallay Katalin
Dátum:2018
ISBN:978-963-489-051-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
Megjelenés:Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : absztrakt kötet / szerk. Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga. - p. 502. -
További szerzők:Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM079473
Cím:Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : CHERD-H. 2019, 2019
Terjedelem:102 p.
Megjegyzések:(Oktatáskutatók könyvtára ; 6.)
ISBN:978-615-6012-00-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok) Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia) Oktatáskutatók könyvtára
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-4-DE
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1