CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069734
Első szerző:Kasza B.
Cím:Közel-Keleti országok nagyvárosainak közlekedési rendszere = Transportation system of major cities in the middle east / Kasza B., Ungvárai Á., Lipták-Váradi J.
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Építőmérnöki tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences = Műszaki és Menedzsment Tudományi Közlemények. - 2 : 1 (2017), p. 50-53. -
További szerzők:Lipták-Váradi J. Ungvárai Ádám (1982-) (út- és vasútépítés építőmérnök)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM106024
Első szerző:Komen Boaz (mérnök)
Cím:Was UEFA'S Goal of an Environmentally Friendly Euro 2020/21 a Success? / Komen Boaz, Skandrani Hanine, Myagmarjav Ariuntuya, Ungvárai Ádám
Dátum:2022
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:The football Euro 2020/21 has been said to be more environmentally friendly, as it was spread all over Europe, thus no new stadiums needed to be built. On the other hand, more travelling became necessary. How does these effects behave with each other? Was the attempt to reduce emissions successful? This paper seeks to compare the goals for the UEFA 2020/21 for environmental friendliness and its success. A mixed research strategy was adopted in this paper where qualitative analysis was done on existing literature review and also quantitative approach where assumptions were drawn from literature review to estimate the extend of this environmental impact. This paper found that, UEFA`s initial estimate of 425,000 tons carbon dioxide emission in travelling for Euro Cup 2020 was a bit higher than the actual amount of carbon emission from our calculation of 143,531 tons. What stands out is that its findings agree with UEFA`s estimate that Euro Cup 2020 emission was lower than that of 2016 which emitted 517,000 tons of carbon dioxide for travelling. This gives a greater reason to conclude that UEFA met its goal of reducing carbon emission. The overall carbon dioxide emission in travelling and constructing stadiums was 1,275,988 tons in Euro Cup 2020 and 2,803,000 tons in Euro Cup 2016. This further affirms the overall carbon dioxide emission reduction by half in Euro Cup 2020 as compared to Euro 2016. From our findings, we can conclude that the Euro Cup 2020 indeed succeeded in reducing overall carbon dioxide emission by half. Despite the success, this paper views that the carbon emission is still high for a single event and hence there is room for reduction of carbon emission to lower levels as possible.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Építőmérnöki tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
UEFA
EURO 2020/21
carbon dioxide
EU
Greenhouse Gases
FIFA
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 7 : 2 (2022), p. 152-164. -
További szerzők:Skandrani Hanine (mérnök) Myagmarjav Ariuntuya Ungvárai Ádám (1982-) (út- és vasútépítés építőmérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1