CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080742
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:A pedagógushallgatók késleltetett diplomaszerzése interjúk alapján / Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Müller Anetta, Pallay Katalin, Szabó Barbara Éva, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna
Dátum:2018
ISBN:978 963 318 754 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina. - p. 63-90. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Müller Anetta Éva (1973-) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM076692
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:The discovery of the possible reasons for delayed graduation and dropout in the light of a qualitative research study / Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Müller Anetta, Pallay Katalin, Szabó Barbara Éva, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna
Dátum:2019
ISSN:2631-1348
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation. - 3 : 1 (2019), p. 27-38. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Müller Anetta Éva (1973-) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Pályázati támogatás:123847
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM079505
Első szerző:Markos Valéria (szociológus)
Cím:A pályaorientáció, a munkavállalás, a társas kapcsolatok és az egészségmagatartás szerepe a felsőoktatási lemorzsolódásban / Markos Valéria, Karászi Zsuzsanna, Szabó Barbara, Tóth Dorina Anna, Ilyésné Novák Ildikó
Dátum:2018
ISBN:978-963-489-051-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: absztrakt kötet / szerk. Fehérvári Anikó, Széll Krisztián. - p. 490. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok) Novák Ildikó (1973-) (angol nyelvtanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM097933
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:Appearance and Development of Short-Term Higher Education Vocational Training in Hungary / Máté-Szabó Barbara, Tóth Dorina Anna
Dátum:2021
ISSN:2585-7444
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Educationis Generalis. - 11 : 1 (2021), p. 63-76. -
További szerzők:Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:bibEBI00026260
Első szerző:Szigeti Fruzsina (okleveles egészségpolitikai szakértő)
Cím:A pedagógushallgatók késleltetett diplomaszerzésének és a lemorzsolódás lehetséges okainak feltárása egy kvalitatív kutatás tükrében / Szigeti Fruzsina, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Kovács-Nagy Klára, Müller Anetta, Pallay Katalin, Szabó Barbara, Tóth Dorina
Dátum:2018
ISBN:978-615-5657-04-7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatás
pedagógusképzés
Megjelenés:Oktatás, gazdaság, társadalom : HuCER 2018 : absztraktkötet / kiadja: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete. - p. 204. -
További szerzők:Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Müller Anetta Éva (1973-) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM113665
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:The different patterns of the dropout according to the level and the field of education / Toth, Dorina Anna; Szemerszki, Marianna; Cegledi, Timea; Mate-Szabo, Barbara
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Background and aims: Our research is a part of a complex dropout research, whose main aim is to examine the time changes, social and regional inequalities, and constitutional differentiation of student dropout, appearing on a large scale and causing individual and institutional loss. As a part of this, the aim of our research on one hand is to identify the training fields and training levels with high dropout risk, furthermore to draw the patterns of dropout based on the available countrywide data. Methods: We analyzed the database of the Hungarian Higher Education Informational System for our research, especially considering the students starting their training, based on final exam. We examined the most important features of advancements in studies, furthermore the occurring recoils. Considering our data, the measure of dropout remarkable differs based on the training fields and schedule, training, finances and some demographically background variable as well, taking the measure of dropout and its reasons into account. During our analysis, we separated three main types of the dropout's reasons: financial reasons, study inefficiency and dropout caused by other reasons. Results: In this study, we examine these types and their characteristics in three different training levels: Bachelor degree programs, undivided, long-cycle Master courses, and short-cycle higher education vocational training. Discussion: Almost one third of the students end up joining the group of dropout in all kind of training type, especially critical period is from the second to the fifth semester. The most endangered are males, correspondent students, fee-paying students, participants of higher education vocational training, furthermore the students of science and students of IT fields.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 257-269. -
További szerzők:Szemerszki Marianna Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Pályázati támogatás:NKFI-6 -123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM113692
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:The Role of Higher Education in Social Engagement and Economic Recovery / Tóth Dorina Anna, Máté-Szabó Barbara
Dátum:2018
Megjegyzések:In our study we will discuss the history of the short-cycle higher education, its institutional structure, and the new institutions of Hungarian higher education called "Community Higher Education Centre", which seems to fulfil the third mission of higher education. Firstly, as part of their social responsibility, universities provide possibilities of tertiary educational attainment for (possibly disadvantaged) students living in the surrounding lagging areas. Secondly, a prominent part of the third mission is the stimulating effect it has on the economy due to the transfer of knowledge between universities and their regions. Tertiary educational institutions affect the surrounding region in a complex manner: they shape the community, spur infrastructural changes, and affect the economy as well (Chatterton & Goddard, 1999). Courses closer to the students and in more geographically available locations increase their motivation to enrol. In the case of courses located at a large distance away from possible students it is important to highlight the unavoidably larger expenses (accommodation, travel, provisions, extra costs) and the personal costs (unknown location, separation from friends and family).The material expenses of attending courses alone are prohibitive for potential disadvantaged students (Forray&Híves, 2005).
ISBN:9786052415467
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
third mission
short-cycle higher education
CHEC
Megjelenés:Ways of Promoting Excellence in Higher Education / ed. Gábor Erdei; Erika Juhász; Salih Sahin; Adnan Kaan. - p. 48-62. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM113702
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:A rövid-idejű felsőfokú képzések prioritása európában a 2000-es évektől / Tóth Dorina Anna ; Máté-Szabó Barbara
Dátum:2020
Megjegyzések:Kutatásunkban az európai felsőoktatási rendszer első szintjével, ISCED 5 ös vonatkozású rövid-idejű felsőfokú (SCHE) képzéseket vizsgáljuk, amelyeknek magyar jellemzőit, sajátosságait és történeti változásait ismertetjük és elhelyezzük az európai SCHE képzések között. A kutatás relevanciája: A képzések értelmezése, meghatározása és gyakorlati orientációja országonként változik, bemutattuk a magyar rendszert a nemzetközi összehasonlító tanulmányok eredményeivel és adatokkal összefüggésben. A képzések szerepének megértéséhez elengedhetetlen a történelem megismerése, különösen azért, mert a SCHE képzéseket több európai országban átalakították az ezredforduló óta. Módszer: Megvizsgáltuk az OECD-országok részvételi arányát. Mivel Európában nagy különbségek vannak a SCHE képzésekben, olyan adatokra támaszkodtunk, amelyek által összehasonlíthattuk a különböző rendszereket. Magyarországi vonatkozásban a Felsőoktatási Felvételi adatbázist elemeztük 2015-2018-ig, hogy bemutassuk a SCHE magyar fejlődési irányát. Konklúzió: Az SCHE képzések prioritása a kormányok politikai orientációjától függően alakul, ennek részeként megfigyelhető a hátrányos helyzetű régiók előtérbe kerülése a hátrányos helyzetű hallgatók helyett. Legfontosabb irodalom: Dobbins, M., & Knill, C. (2009); Furth, D. (1973); Teichler, U. (1998, 2015); Slantcheva-Durst, S. (2014)
ISBN:978-615-5657-08-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
felsőfokú képzések
Európa
felvételi adatbázis
Megjelenés:Tanulás és innováció a digitális korban : Absztraktkötet / szerk. Kozma Tamás, Juhász Erika. - p. 109. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM113711
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:A lemorzsolódás képzési területei, képzési szint szerinti mintázatai / Tóth Dorina Anna ; Szemerszki Marianna ; Szabó Barbara
Dátum:2018
Megjegyzések:Kutatásunk egy komplex lemorzsolódás-kutatás részét képezi, amely a magyar felsőoktatásban relatíve nagy arányban jelen lévő, az emberi és anyagi tőke össztársadalmi, egyéni, intézményi veszteségét jelentő hallgatói lemorzsolódás időbeli változásainak, valamint társadalmi, területi egyenlőtlenségeinek és szervezeti differenciálódásának vizsgálatát tűzte ki célul. Ennek részeként jelen kutatásunk célja egyrészt a magas lemorzsolódási kockázatú képzési szintek és képzési területek azonosítása, továbbá a lemorzsolódás mintázatainak megrajzolása a rendelkezésre álló országos adatok segítségével. A felsőoktatási lemorzsolódás jelenségének adatalapú vizsgálata ? figyelembe véve a hallgatói diverzitás növekedését és az atipikus hallgatói életutak nagy arányú jelenlétét a tömegessé vált felsőoktatásban ? nem nélkülözheti a fogalmak tisztázását, s annak elméleti áttekintését, hogy a lehetséges indikátorok közül melyek milyen módon alkalmazhatók a jelenség megértésére. Ebben a tekintetben a nemzetközi gyakorlat is igen sokféle (Vossensteyn és mtsai, 2015), előadásunkban megpróbáljuk a leginkább illeszkedő mutatókat megragadni. Kutatásunkhoz a Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) adatbázisát elemeztük, közülük kiemelten két hallgatói csoportot: a tanulmányaikat valamely érettségire épülő képzésben 2010-ben illetve 2014-ben megkezdőket. Vizsgáltuk a tanulmányokban való előrehaladás legfontosabb jellemzőit, továbbá az esetleges megtorpanásokat, így többek között a kreditakkumuláció folyamatát, az aktív és a passzív félévek számának alakulását, illetve a passziválás és a lemorzsolódás okait. A passzív félévek vizsgálata azért is fontos, mert adataink azt mutatják, hogy azok magas száma a tanulmányok során szoros összefüggést mutat a lemorzsolódással. Adataink szerint a lemorzsolódás mértéke képzési területek és munkarend szerint is jelentősen eltér, s ? részben az előbbiekkel összefüggésben ? a tanulmányok finanszírozási módja és néhány demográfiai háttérváltozó mentén is különbségek rajzolódnak ki mind a lemorzsolódás mértékét, mind annak okait tekintve. Az adatokat alaposabban górcső alá véve a lemorzsolódás okait három fő csoportba tudtuk besorolni. Az első a financiális okok miatt történő lemorzsolódás, a második csoportban hallgatói mulasztásról, képzésből való kilépésről, míg a harmadikban tanulmányi eredménytelenségről beszélhetünk. A financiális okok miatti félbeszakítás jellemzően a képzések elején jellemző, s magasabb arányban a levelező munkarendben tanulókra és az alapképzést folytatókra. A tanulmányi eredménytelenség okán lemorzsolódók között felülreprezentáltak a műszaki, informatikai, természettudományi képzésekben résztvevők, s részben ezzel összefüggésben a férfiak. A kritikus ebből a szempontból a második-ötödik félév időszaka. A különböző képzési szinteken eltérő súllyal vannak jelen az egyes okok.
ISBN:978-963-489-051-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatás
lemrozsolódás
differenciálódás
Megjelenés:Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: absztrakt kötet : XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia / szerk. Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga. - p. 161. -
További szerzők:Szemerszki Marianna Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Pályázati támogatás:A 123847 számú projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból biztosított támogatással, a K_17 pályázati program finanszírozásában valósult meg.
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM110189
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:A felsőoktatás szerepe a társadalmi felzárkózásban : Fókuszban a rövid idejű képzések és a közösségi központok / Tóth Dorina Anna, Máté-Szabó Barbara
Dátum:2019
Megjegyzések:Tanulmányunkban a rövid ciklusú felsőoktatási képzéseket vizsgáljuk hazai és nemzetközi viszonylatban. Az ISCED 5. szintjén levő rövid idejű felsőoktatási képzések magyar jellemzőit, történeti vonatkozásait elemezzük, továbbá a magyar felsőoktatás új intézményét, a közösségi felsőoktatási képzési központot is vizsgáljuk, amely kiteljesíti a harmadik felsőoktatási missziót hazánkban. A felsőoktatási intézmények komplex módon befolyásolják a közvetlen régiójukat: alakítják a helyi közösséget, ösztönzik az infrastrukturális változásokat, és hatással vannak a gazdaságra is (Chatterton & Goddard 1999). Emiatt fontosnak tartjuk a rövid idejű képzéseket ismertetni, hiszen célközönségük többnyire a hátrányos helyzetű és atipikus hallgatók. Tanulmányunkban a képzés történeti egységeinek felvillantása mellett a képzések fogalmi meghatározására és országonként eltérő gyakorlatára is fókuszálunk. Nemzetközi tanulmányok és adatok összefüggésében próbáljuk meg bemutatni a magyar rendszer sajátosságait. Célunk helyzetképet nyújtani, amely révén megismerhető lesz a rövid ciklusú felsőoktatási képzések hazai és európai sajátosságai.
ISBN:978-963-318-811-8 978-963-318-812-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:KozmaPolisz. Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára / szerk. Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia. - p. 131-140. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM077010
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:The different patterns of the dropout according to the level and the field of education / Dorina Anna Tóth, Tímea Ceglédi, Barbara Éva Máté-Szabó
Dátum:2018
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:In search of excellence in higher education : book of abstracts. - p. 19.
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM079473
Cím:Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : CHERD-H. 2019, 2019
Terjedelem:102 p.
Megjegyzések:(Oktatáskutatók könyvtára ; 6.)
ISBN:978-615-6012-00-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok) Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia) Oktatáskutatók könyvtára
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-4-DE
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1