CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM116098
035-os BibID:(Scopus)85163945049 (WOS)001055921400001
Első szerző:Sebestyén Katalin (informatika tanár)
Cím:Tanulók szövegkezelés-ismereteinek és önértékelésének kapcsolata / Sebestyén Katalin, Nagy Tímea, Csernoch Mária
Dátum:2023
ISSN:1587-8694
Megjegyzések:In teaching text management, in accordance with the frame curricula in Informatics, tra- ditionally low-mathability approaches are preferred and applied in both classrooms and course books. In these approaches, the focus is on the software interfaces, consequently, students (later end-users) rather concentrate on the tools, without paying attention to the requirements of the properly edited and formatted text. There is no space for real world problem solving, so students are not even able to check the correctness of the doc- uments without continuous supervising arriving from teachers. The primary problem is that these text-management approaches are extremely time consuming and error-prone, considering both the creation and the modification of the documents. In the present pa- per, we would like to call attention to the undesired consequences of the widely accepted low-mathability teaching approaches in the form of low-quality text-based documents and the overconfidence of untrained students and end-users in self-evaluation.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Információs Társadalom. - 23 : 1 (2023), p. 117-138. -
További szerzők:Nagy Tímea Katalin (1995-) (informatika-matematika tanár) Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1