CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM106724
Első szerző:Jakab Judit (szociológus)
Cím:Roma többségű osztályokban tanító pedagógusok szerepfelfogása / Jakab, Judit
Dátum:2020
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Jelen tanulmányban roma többségű osztályokban tanító általános iskolai pedagógusok szerepfelfogását vizsgálom. A kutatás keretében 30 olyan pedagógussal készítettem félig strukturált interjút, akik a Csíki-medence (Hargita megye, Románia) olyan iskoláiban, osztályaiban tanítanak, ahol a roma tanulók aránya meghaladja a 25 százalékot. A több dimenziót átfogó interjúterv egy "szeletét" dolgozom fel. Arra voltam kíváncsi, hogy a pedagógusok mennyire tartják meghatározónak a pedagógus szerepét a roma gyermekek iskolai pályafutásának alakulásában. Hogyan értelmezik saját szerepüket ebben a folyamatban, mennyire tudnak azonosulni a kibővített szerepelvárásokkal? Hogyan küzdenek meg a különböző, egymásnak gyakran ellentmondó elvárásokkal, szerepkonfliktusokkal? Milyen siker- és kudarcélményeik vannak?
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 5 : 1-4 (2020), p. 26-54. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM067989
Első szerző:Jakab Judit (szociológus)
Cím:Módszertan és elköteleződés: pedagógusok a roma oktatásról / Jakab Judit
Dátum:2016
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Tanulmányomban egy olyan kutatás részeredményeit elemzem, amely a roma gyermekek iskolai sikerességét meghatározó tényezők feltárására irányul. Egy csíkszeredai, nagyszámú roma tanulót tömörítő iskola pedagógusaival készítettem mélyinterjúkat, amelyekből a pedagógusok által alkalmazott pedagógiai gyakorlatra és módszerekre, illetve a pedagógusok attitűdjére vonatkozó kérdéseket dolgoztam fel. A pedagógusok tapasztalatai, meglátásai kiindulópontként szolgálhatnak a roma gyermekek beiskolázásával és oktatásával kapcsolatos, jelenleg nem létező, szakpolitikák, módszertanok kidolgozásához.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
roma oktatás
pedagógusi attitűd
iskolai sikeresség, sikertelenség
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis 1 : 2-3 (2016), p. 175-191. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1