CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM081638
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:A folyamatos szakmai fejlődés pedagógusok általi megítélése és ezirányú elkötelezettsége / Zoller Katalin
Dátum:2014
Megjegyzések:A tanulmány egy folyamatban levő kutatás egyik szakaszának eredményeit foglalja össze. A 2013-as TALIS (Teaching and Learning International Survey) romániai adatbázisában rögzített adatokat felhasználva vizsgáljuk meg a pedagógusok munkájának eredményességét meghatározó szakmai fejlődési folyamatokat. Célunk feltárni a szakmai programok jellemzőit, megítélését, az ezeken való részvételi hajlandóságot, valamint eredményeinket más szakmai továbbképzési rendszerek ismeretében értelmezni. Főbb kutatási kérdéseink a tanári eredményesség növelésének szakmai (tovább)fejlődéssel megvalósítható lehetőségeire mutatnak rá, ugyanakkor összehasonlító adatok tükrében való értelmezésre indíttatnak. A kutatás e szakaszában számunkra érdekes kérdések, hogy hogyan határozzák meg a szakmai fejlődési folyamatokban való részvételek a tanárok munkáját, milyen továbbképzéssel kapcsolatos elvárásaik vannak, illetve milyen mértékben képesek a pedagógusok a saját szakmai fejlődésükkel kapcsolatos igényeket érvényesíteni?
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
folyamatos szakmai fejlődés
tanári munkavégzés
Megjelenés:PedActa. - 4 : 2 (2014), p. 13-22. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.4.A/2-11-1-2012-0001
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM081545
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:A tanulási környezet az alkalamzott oktatáskutatásban / Zoller Katalin
Dátum:2011
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:A tanulmányban arra a problémára keresek választ, hogy a konstruktivista didaktika tanulási környezetének az összetettsége lehet-e nyitott, s ha igen milyen mértékben, a napjainkra jellemző tanulási modellek és különböző tanulási formák iránt, azaz lehet-e egy olyan didaktikai gyűjtőfogalom, mely értelmezhető keretként szolgálhat a tanítás és tanulás komplex folyamatainak a bemutatásához. A probléma hátterében jelentkező alaptételezések egyike, hogy a tanítási gyakorlat hatékonyságának mércéje lehet a mögötte rejlő tanulásfelfogások eklektikussága avagy egységessége. Az elméletre, de a gyakorlatra is jellemző tendencia, hogy egyre többféle tanulási formával szembesülünk, azonban ezeket kevésbé tudjuk közös nevezőre hozni és hatékonyan egy tanulási környezetbe integrálni. Ennek értelmében kutatási kérdésként fogalmazódik meg, hogy van-e a különböző tanulásfelfogásoknak azonos elméleti koncepciója, avagy lehet-e a konstruktivizmus, azaz a konstruktivizmus átfogó tanulási környezet-értelmezése egy vonatkoztatási rendszer, amelyben a különböző elméleti modellek integrálódni tudnak.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tanulási környezet
Megjelenés:PedActa. - 1 : 1-2 (2011), p. 53-64. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM081541
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:A romániai továbbképzési rendszer jelene / Zoller Katalin
Dátum:2013
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Jelen tanulmány célja a romániai továbbképzési rendszer bemutatása, a rendszerben lezajlott változásoknak az értékelése, mely alapvetően meghatározza a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének a formáit, tartalmát, koncepcióját és ez által az oktatási rendszer eredményességét is. Az oktatási rendszer minőségkoncepcióit a tanárok szakmai előmeneteli lehetőségeinek, a szakmai előmenetellel kapcsolatos elégedettségének és a folyamatos szakmai fejlődés motivációjának a vizsgálata szempontjából közelítjük meg. Az elemzés alapját főként a romániai szabályozó dokumentumok, törvények, rendeletek és ajánlások képezik. Tanulmányunkban arra keresünk választ, hogy világszerte a pedagógusképzés és folyamatos szakmai fejlődés terén tapasztalt változások, a pedagógusi pálya újragondolásának a problémája hogyan jelenik meg a romániai oktatási rendszerben, milyen megvalósítási lehetőségei, illetve feltételei vannak egy még mindig centralizált, adminisztratív elszámoltatási rendszerben működő szabályozási keretben.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tanárok továbbképzése
Megjelenés:PedActa. - 3 : 2 (2013), p. 13-26. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM081537
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:Comparative Research on Teacher Education / Zoller Katalin
Dátum:2014
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:The volume Comparative research on teacher education is one of the two international comparative volumes which has been prepared within Teacher Education Central European Research Network (TECERN) project implemented during 2013/2014, supported by Visegrad Fund. The project is based around relevant issues regarding the quality of teachers and teacher education in post-socialist countries facing difficulties.
Comparative Research on Teacher Education / eds. Pusztai Gabriella, Engler Ágnes. - Ružomberok : Verbum, 2014
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 4 : 1 (2014), p. 85-86. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM068199
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:Teachers' perception of professional development / Katalin Zoller
Dátum:2015
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:This paper is linked to a doctoral study focusing on teachers' professional developmentpractice in Romania. The purpose of the study is to collect and report teachers' perception ofcontinuous professional programs, to determine wheter or not those programs are percived toprovide valuable knowledge and insight into the different development of teachers that promotesstudent achievement. The paper involves analysis of data drawn from 12 interviews from teachersand 2 interviews from in-service teacher education providers and trainers. The research participantswere drawn from a narrow area in Romania with characteristics such as: the territory is mostlypopulated by Hungarians, therefore the interviews are conducted with teachers whose mother tangis Hungarian and the teaching language is Hungarian too. They are not selected to provide arepresentative sample of teachers in the area, our focus was to identify local patterns of learning inthe larger context of possibilities given. Combined with a larger comparative dataset analysis, theresults of this study could support a discussion about different possible interventions to evaluate thenational system in the larger context of international frameworks.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok kutatási jelentés
teacher professional development
perception of professional development
models of professional development
Romania
Megjelenés:PedActa 5 : 2 (2015), p. 15-21. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1