CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068201
Első szerző:Stark Gabriella Mária (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:Initial and continuous teacher education system : National report - Romania / Stark Gabriella Mária, Zoller Katalin
Dátum:2014
Megjegyzések:Reflection on initial teacher education and continuous teacher education systems ishighly relevant in our society marked by continuous demands. By strengthening theroles, capacities and responsibilities of teachers, education systems can provideemphasized answers in fulfilling all the demands set by the new information societycharacterized by new patterns of labor, social interactions and lifestyle supported byinformation technology. This report aims to reveal the current situation of theeducation and continuous professional development system of teachers is Romania.At the same time its aim is to set out the main areas and contribute to the process ofrevision where the system needs to be improved. The study is based on officialdocuments, laws and regulations available in Romania, also on prior studies andreports summarizing, researching the same topic.
ISBN:978 963 473 705 6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Teacher Education Case Studies in Comparative Perspective / ed. Gabriella Pusztai, Ágnes Engler. - p. 47-66. -
További szerzők:Zoller Katalin (1977-) (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Pályázati támogatás:Visegrad Fund Standard Grant No. 21210119
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1