Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113719
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
Felsőoktatási szakképzés a felvételi adatok és területi megoszlások tükrében / Szabó Barbara ; Hegedűs Roland
Dátum:
2017
Megjegyzések:
Az előadás a szakképzésnek egy különleges részéről a felsőoktatásban zajló szakképzésről szól. A felsőoktatási szakképzés (FOKSZ) korábban felsőfokú szakképzés (FSZ-2003-2013) és akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés (AIFSZ 1998-2003) témája nemzetközi szinten is kutatott. A képzés kialakulását, fejlődését több munka is vizsgálta (Teichler, 1998; Brine, 2008; Schneider, 2008), emellett összehasonlító elemzések is foglalkoztak az európai országok sajátosságaival (Kirsch et al., 2003; Dobbins- Knill, 2009). Hazánkban az elmúlt közel 20 évben lezajlott kutatásokat két csoportra tudjuk osztani. Egyrészt a hallgatói oldallal foglalkozó kutatások (Hrubos, 2002; Karsai, 2011), illetve a munkaerő-piaci és hallgatói oldallal egyaránt foglalkozók (DUF, 2009; Fehérvári- Kocsis 2009; Szemerszki, 2012). A felsőoktatás e területének a vizsgálata, azért is szükséges, hiszen ebben a képzési típusban jutnak be arányaik tekintetébe a hátrányos hallgatók, amely egy kitörési pontot jelenthet számukra (Hegedűs, 2016). Munkánk során az Oktatási Hivatal 2016. évi szeptemberi felvételi eljárásához kapcsolódó statisztikáját használtuk, de emellett a 2001-2016 közötti jelentkezési adatokat is figyelembe vettük a képzési struktúra statisztikáival együtt, hogy jobban átláthatóvá tegyük a változásokat. A képzési struktúra területi, telephelyi megoszlásainak kirajzolódása érdekében térképeinkhez a Felvi.hu statisztikáin keresztül az intézmények kínálatát vizsgáltuk. Az adatok elemzéséhez SPSS programot használtunk és kapott eredményeket MapInfo program segítségével térképen ábrázoltuk. Elemzésünkben a felsőoktatási szakképzésekre 2016-ban első helyes jelentkezők és felvettek adatait tekintettük át több szempont alapján. Feltérképezzük a hallgatók szociokulturális környezetét, háttérváltozóit, mutatóit (nem, kor, hátrányos helyzet, képzési terület). Az adatbázisban 111219 fő szerepelt, melyből 6814 fő, aki felsőoktatási szakképzésre jelentkezett első helyen. A képzésre jelentkezők száma a jelentkezési mutatók szerint 2011-ig folyamatosan növekedett, majd 2013-ban a képzés átalakítását követően, a képzési területek, szakok és támogatott férőhelyek csökkentésével egy közel 50%-os visszaesés volt tapasztalható. A 2013 utáni csökkenéshez képest a 2014-2015 között 3000 fővel nőtt a jelentkezők aránya. A bemutatandó eredmények választ adhatnak azokra a kérdésekre, hogy milyen területekről is érkeznek a felsőoktatási szakképzésbe a hallgatók, mely szakok, képzési területek a legpreferáltabbak. Összevetjük, hogy az ország mely területeiről érkeztek nagyobb arányban hátrányos helyzetűek ezekbe a képzésekbe, mely intézményekbe, majd ezt követően, azt is megvizsgáljuk, hogy az egyes hátrányos helyzetű területekhez, mely intézmények, milyen képzést kínálnak.
ISBN:
9786155586149
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatási szakképzés
felvételi
jelentkezési mutatók
hátrányos helyzet
Megjelenés:
Tavaszi Szél 2017 Konferencia. Nemzetközi Multidiszciplináris Konferencia : Absztraktkötet / Szerk. Keresztes Gábor, Kohus Zsolt, Szabó P. Katalin, Tokody Dániel. - p. 409. -
További szerzők:
Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM073973
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
A felsőoktatás továbbképzési kínálata pedagógusoknak / Szabó Barbara Éva, Hegedűs Roland
Dátum:
2015
ISBN:
978-963-1234-00-8
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében / szerk. Pusztai Gabriella, Morvai Laura. - p. 30-48. -
További szerzők:
Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.