CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM102658
035-os BibID:(Scopus)85128841633 (cikkazonosító)317 (WOS)000788351400006
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Administrative data analysis of student attrition in hungarian medical training / Gabriella Pusztai, Zsuzsanna Demeter-Karászi, Emese Alter, Rita Marincsák, Ilona Dóra Dabney-Fekete
Dátum:2022
ISSN:1472-6920
Megjegyzések:Background: There is numerous empirical evidence supporting that college students studying in felds with rigorous curriculum and high requirements, such as medical training, are characterized by a higher risk of attrition than their peers. Since Hungarian medical training attracts more and more international students every year, the issue of dropout can have a global impact. Our study aimed to examine attrition risks of local and international students in Hungarian medical training.
Tárgyszavak:Orvostudományok Klinikai orvostudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Medical training
Dropout
Delayed graduation
Form of finance
International students
Megjelenés:BMC Medical Education. - 22 : 1 (2022), p. 1-10. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Alter Emese (1996-) (matematikus, programozó matematikus) Marincsák Rita (1979-) (fogszakorvos) Dabney-Fekete Ilona Dóra (1981-) (oktatáskutató)
Pályázati támogatás:ÚNKP-21-3-I-DE-312
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM069180
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Knowledge Brokers in the Heart of Europe: International Student and Faculty Mobility in Hungarian Higher Education / Pusztai Gabriella, Fekete Ilona Dóra, Dusa Ágnes Réka, Varga Eszter
Dátum:2016
ISSN:2064-2199
Megjegyzések:Until the late 1980s a Soviet-type interpretation of internationalization was used in Hungary, which isolated countries of the communist bloc within the Iron Curtain. In 1993, after the democratic transformation, a new Higher Education Act was passed. Although the first democratic government started to replace the old type of higher education policy with a European one, the internationalization process progressed slowly. Hungarian education policy puts a special emphasis on internationalization strategies based mainly on the encouragement of individual mobility. However, the socio-economic disadvantages of Hungarian population compared to Western Europeans reduce the efficiency of these endeavors. This paper describes four aspects of higher education internationalization in Hungary drawing from a review of prior research and analysis of survey data: 1) the political and institutional context of higher education internationalization in Hungary; 2) the mobility of Hungarian faculty and researchers; 3) the outbound mobility of Hungarian students; and 4) incoming student mobility to Hungarian universities. Our paper is a significant contribution to the literature, because (1) we use the actor centered approach of internationalization (2) we not only analyze national and international statistics, but also we drew our conclusions from original survey data, that is we are able to summarize the individual motives and obstacles as well.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
higher education
student mobility
faculty mobility
felsőoktatás
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 6 : 1 (2016), p. 60-75. -
További szerzők:Dabney-Fekete Ilona Dóra (1981-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Varga Eszter (1986-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1