CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM093106
Első szerző:Sztrik János (informatikus, matematikus)
Cím:Simulation of retrial queueing system M/G/1 with impatient customers, collisions and unreliable server / János Sztrik, Ádám Tóth, Elena Danilyuk, Svetlana Moiseeva
Dátum:2021
Megjelenés:Utánközlés / Másodközlés
Megjegyzések:Sztrik János (1953-) (informatikus, matematikus): Analysis of Retrial Queueing System M/G/1 with Impatient Customers, Collisions and Unreliable Server Using Simulation
ISBN:978-5-89503-647-1
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Information technologies and mathematical modelling (ITMM-2020) : Proceedings of the 19th International Conference named after A. F. Terpugov (2020 December, 2-5) / eds. A. A. Nazarov, S. P. Moiseeva, A. N. Moiseev, M. P. Farhadov, E. Yu. Lisovskaya. - p. 145-151. -
További szerzők:Tóth Ádám (1990-) (mérnökinformatikus) Danilyuk, Elena Yu. (1980-) (matematikus, informatikus) Moiseeva, Svetlana P. (1980-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
ÚNKP-20-4
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Utánközlés (1)
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM092995
Első szerző:Sztrik János (informatikus, matematikus)
Cím:Analysis of Retrial Queueing System M/G/1 with Impatient Customers, Collisions and Unreliable Server Using Simulation / János Sztrik, Ádám Tóth, Elena Yu. Danilyuk, Svetlana P. Moiseeva
Dátum:2021
Megjegyzések:In this paper, we consider a retrial queueing system of M/G/1 type with an unreliable server, collisions, and impatient customers. The novelty of our work is to carry out a sensitivity analysis applying different distributions of service time of customers on significant performance measures for example on the probability of abandonment, the mean waiting time of an arbitrary, successfully served, impatient customer, etc. A customer is able to depart from the system in the orbit if it does not get its appropriate service after a definite random waiting time so these will be the so-called impatient customers. In the case of server failure, requests are allowed to enter the system but these will be forwarded immediately towards the orbit. The service, retrial, impatience, operation, and repair times are supposed to be independent of each other. Several graphical illustrations demonstrate the comparisons of the investigated distributions and the interesting phenomena which are obtained by our self-developed simulation program. The achieved results are compared to the results of the [2] to check how the system characteristics changes if we use other distributions of service time and to present the advantages of performing simulations in certain scenarios.
Sztrik János (1953-) (informatikus, matematikus): Simulation of retrial queueing system M/G/1 with impatient customers, collisions and unreliable server
ISBN:978-3-030-72246-3
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Information Technologies and Mathematical Modelling. Queueing Theory and Applications / Alexander Dudin; Anatoly Nazarov; Alexander Moiseev. - p. 291-303. -
További szerzők:Tóth Ádám (1990-) (mérnökinformatikus) Danilyuk, Elena Yu. (1980-) (matematikus, informatikus) Moiseeva, Svetlana P. (1980-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
ÚNKP-20-4
egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Egyéb kapcsolat (1)
Borító:
Rekordok letöltése1