CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM089192
035-os BibID:(Scopus)85114328617
Első szerző:Kovács Tamás (informatikus agrármérnök)
Cím:The role of gamification in sustainable agricultural higher education / Tamás Kovács, Róbert Szilágyi, László Várallyai
Dátum:2020
ISBN:978-0-12-819774-5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Bio-economy and Agri-production : Concepts and Evidence / ed. Dionysis Bochtis, Charisios Achillas, Georgios Banias; Maria Lampridi. - p. 279-288. -
További szerzők:Szilágyi Róbert (1978-) (gazdasági agrármérnök) Várallyai László (1962-) (informatika tanár)
Pályázati támogatás:EFOP3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM080657
Első szerző:Kovács Tamás (informatikus agrármérnök)
Cím:Gamification and augmented reality in agriculture : Education and practice possobilities / Tamás Kovács, László Várallyai, Róbert Szilágyi
Dátum:2019
ISSN:0239-1260
Megjegyzések:By the widespread increase of new technologies, Internet has become an essential element for generation Z, however, this is not particularly surprising given the fact that over recent years different IoT solutions have become widely available, well-known and increasingly cheaper. As we know the new devices like tablets, phablets, other smart devices and new services like Cloud Computing, Augmented Reality, Blockchain and Gamification have great potential in agriculture. Gamification nowadays is a method that become more widely used depending on field of use, thus it may meet needs of businesses and also educational institutions. However, the business assessment of these technologies must not be done only on the basis of the technology and taken out of its environment randomly, since the whole area is very complex. Since we do not concentrate on learning during games, students will find learning a pleasure rather than an imposition and it means many could improve their skills or receive information without realizing they are actually studying. In this article the authors show Augmented Reality and Gamification to highlight the possibilities in agriculture.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
gamification in agriculture
IT innovations
future possibilities in agriculture
AR and VR technologies
Megjelenés:Georgikon for Agriculture. - 23 : 3 (2019), p. 103-119. -
További szerzők:Várallyai László (1962-) (informatika tanár) Szilágyi Róbert (1978-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM075386
Első szerző:Kovács Tamás (informatikus agrármérnök)
Cím:Possibility of agri- and food industry applications in higher education / Kovács Tamás, Várallyai László, Szilágyi Róbert
Dátum:2018
ISSN:1844-8577
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Journal of Ecoagritourism. - 14 : 1 (2018), p. 36-41. -
További szerzők:Várallyai László (1962-) (informatika tanár) Szilágyi Róbert (1978-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM070084
Első szerző:Kovács Tamás (informatikus agrármérnök)
Cím:Development of Farm simulation application, an example for gamification in higher education / Tamás Kovács, László Várallyai, Krisztián Nagy, Róbert Szilágyi
Dátum:2017
ISSN:2061-862X
Megjegyzések:Online applications and games are related to continuous innovation, technical and technological advances in last decades. Our digital society based on technological advancements, because changing consumer requirements need quick and new solutions in the field of technology. We created an online farm simulation application which is called Crownking. The program is based on PHP language and has a MySQL database. The game has great similarity to real life because it has factors which can directly affect the growth of the crops, such as weather, soil quality, soil maintain and the player's profession. Our main goal is help students in learning with the help of gamification, and, moreover to introduce the agriculture to the young generation, and give some spirit about farmer's life.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Development
farm simulation
gamification
Megjelenés:Journal of Agricultural Informatics = Agrárinformatika folyóirat. - 8 : 2 (2017), p. 12-21. -
További szerzők:Várallyai László (1962-) (informatika tanár) Nagy Krisztián (1992-) (informatikus) Szilágyi Róbert (1978-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1