Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM085071
Első szerző:
Asztalos József
Cím:
A sporttehetség felismerésének és gondozásának aktuális módszertani kérdései / Asztalos József, Bubglyó Roland, Nagy Ágoston
Dátum:
2018
Megjelenés:
Debrecen : Debreceni Egyetem, 2018
Terjedelem:
37 p.
Megjegyzések:
Az utánpótlás sport legnagyobb kihívásai között szerepel a tehetségek felismerése, kiválasztása, gondozása. A testnevelők mindennapos munkájuk során a legközelebbről találkoznak a gyerekekkel, akik kitűnnek társaik közül. A testnevelők tudnak olyan környezetet teremteni a diákok számára, hogy a tevékenyen részt vevő gyerekek motiváltak, boldogok és sikeresek legyenek abban, amit végeznek. Egyfajta szociálpszichológusként megismerik a gyerekek igényeit, felmérik a környezet és a tanulmányi időszak körülményeit, felismerik a gyerekek személyiségéből, fenotípusából, a közösségben betöltött szerepéből adódó specialitásokat és olyan feladatokat, módszert, választanak, amelyek testreszabottak, de egyben kihívást jelentenek az oktatási folyamat során. Ezen túlmenően segítenek, hogy a gyerekek jobban megismerjék önmagukat és egy igényes, egészségtudatos, kompetitív szemléletet alakítsanak ki, mellyel boldogulni tudnak az életben. Ilyen értelemben nem a verseny és a teljesítmény áll a testnevelő tanár feladatainak középpontjában, azonban ez mind szükséges, hogy a társaik közül a versenysport és a teljesítmény tudatos képzés szempontjából vitálisabb gyerekeket kiszűrje, majd megbizonyosodjon a szakértői intuíciói helyességéről, majd direkt vagy indirekt módon ezeket a tehetségeket az iskolai, vagy utánpótlás szakmai műhelyek gondozási programjába terelje. A folyamat időhöz kötött és olyan attribútumai vannak, amelyeket időről-időre tudatosítani kell a tanárokban, akik nélkül nem lehet a magyar sportkultúra igazán sikeres. A sporttehetségek megtalálása, azonosítása összetett feladat, melynek során nyilvánvalóan számos ismeret alapján soroljuk a gyerekeket ebbe a kategóriába. Munkánk során bemutatjuk - a tehetség azonosításával kapcsolatos - az általunk fontosnak és aktuálisnak vélt elméleteket, a sikerhez vezető lehetséges módszereket és metodikát. A sporttehetségek azonosítása a pedagógiai feladat része, melynek vannak állandó és ismétlődő részei. Szereplői a tanár és a diákok. A folyamat célorientált és időkorlátos, ezért a hatékony munka alapfeltétele a módszerek megismerése és szakszerű használata. Csak megalapozott, módszeres, átgondolt, tervezett és szervezett megoldásokkal lehetünk sikeresek a célunk elérésében. Ebben kívánunk módszertani segítséget nyújtani minden olyan kollégának, aki testnevelést tanít a közoktatásban.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
kutatási jelentés
könyv
Tehetségazonosítás
tehetséggondozás
testnevelés, sport
További szerzők:
Bubglyó Roland
Nagy Ágoston (1968-) (Testnevelő tanár/ Phd)
Pályázati támogatás:
EFOP-3.1.2-16-2016-00001
EFOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.