CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110069
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Mobilitás a határmenti régiókban - Ukrajna / Dajnoki Krisztina, Sipos Norbert, Kőmíves Péter Miklós, Héder-Rima Mária
Dátum:2020
ISSN:1789-7637
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pécsi Munkajogi Közlemények. - 13 : Klsz (2020), p. 77-100. -
További szerzők:Sipos Norbert (gazdálkodás- és szervezéstudományok) Kőmíves Péter Miklós (1985-) (jogász) Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110070
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Mobilitás a határmenti régiókban - Románia / Dajnoki Krisztina, Sipos Norbert, Héder-Rima Mária, Kőmíves Péter Miklós
Dátum:2020
ISSN:1789-7637
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pécsi Munkajogi Közlemények. - 13 : Klsz (2020), p. 101-128. -
További szerzők:Sipos Norbert (gazdálkodás- és szervezéstudományok) Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó) Kőmíves Péter Miklós (1985-) (jogász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM082545
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Ukrán munkavállalók foglalkoztatásának lehetőségei Magyarországon / Dajnoki Krisztina, Kőmíves Péter Miklós, Héder-Rima Mária
Dátum:2019
ISBN:978-963-490-151-8
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Interdiszciplinaritás a régiókutatásban IX." nemzetközi konferencia IV és "A jog tudománya, a mindennapok joga III." Tudományos konferencia : rezümé kötet / Szerk. Dajnoki Krisztina, Pierog Anita, Szűcs Lászlóné, Siska Katalin. - p. 17-18. -
További szerzők:Kőmíves Péter Miklós (1985-) (jogász) Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM071767
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Integration Opportunities of Migrants, with Especial regards to Sensitization Programs / Dajnoki Krisztina, Kőmíves Péter Miklós, Héder Mária
Dátum:2017
ISSN:2286-0452
Megjegyzések:As a result of the migration wave appearing in summer 2015, the issue of immigrant integration has more often become conspicuous. Although a significant decline has been recorded in the number of immigrants, social-economic-labor market integration is still a challenge for experts and a task to be resolved. In our opinion, the key to the success of migration strategies and integration-aimed programs depends on the attitude and awareness of society (public opinion) and - on the organizational level - the manager and future colleagues as well as on the organizational culture and the approach of a proper human resource expert. Besides adequate information, the recognition of international 'best practices' and the adaptation of operational diversity-management, one of the possible methods of facilitating integration is the utilization of sensitization trainings. The article introduces partial results of a questionnaire survey involving 220 employees with respect to attributes associated with migrants and emphasizing the peculiarity and significance of sensitization trainings.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
immigration
integration
discrimination
labour market
questionnaire survey
Megjelenés:Cross-Cultural Management Journal 19 : 1 (2017), p. 67-74. -
További szerzők:Kőmíves Péter Miklós (1985-) (jogász) Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM076625
Első szerző:Héder Mária (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó)
Cím:Significance of ?Work Experience" Management from an Organisational Standpoint / Héder Mária, Kőmíves Péter Miklós, Dajnoki Krisztina
Dátum:2018
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:The purpose of the article is to summarize the major aspects that characterize current labour market expectations and to compare them to the criteria that emerge as a condition of the "flow state". As a result of the above, conclusions are drawn and support the organizational justification of work experience management and provide an initial basis for practical application. It can be concluded that achievement of the flow experience might be a desirable situation on organizational level, because it might result in improved employee loyalty and a stronger relationship between the individual and the organisation, thus employee retention is promoted as well. However, reaching the flow experience has a number of requirements; it cannot be realised unless these conditions are met. Obviously, the realization of these factors can be supported by the organizational HR system through its diverse functions, out of which the following ones act as the closest links: job design, motivation, career planning, occupational safety, health preservation and performance appraisal.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
flow
hr
loyalty
retention
experience
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 6 : 11 (2018), p. 27-36. -
További szerzők:Kőmíves Péter Miklós (1985-) (jogász) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM110578
Első szerző:Kőmíves Péter Miklós (jogász)
Cím:Skill Bill: Recognition of prior learning outcomes / Péter Miklós Kőmíves, Mária Héder-Rima, Krisztina Dajnoki
Dátum:2020
Megjegyzések:As the international flow of labour force has become more important, the roles of different national diplomas and certifications are acknowledged. The number of employees coming from abroad increases in several countries, raising important questions regarding their employment. What do they know? How can they certify their knowledge? Can the international employees` knowledge be compared to the knowledge of domestic employees from the host countries? After forming the European Higher Education Area, the Member States` higher education diplomas represent a commonly accepted knowledge level. The different documents attached to the original diplomas include information on the skills, knowledge, abilities and independence of the degree holder. Employers can use these attachments and descriptions, but not all of them can understand the meaning of the information included in the official documents. We recommend using a special document called ?Skill Bill", which should include the names of the different subjects, the skills/ knowledge developed and a brief description of the subjects.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
higher education
labour market
internationalisation
diploma
migration
Megjelenés:Közgazdász Fórum. - 23 : 2 (2020), p. 22-34. -
További szerzők:Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3.- VEKOP-16-2017-0000
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM076620
Első szerző:Kőmíves Péter Miklós (jogász)
Cím:Validation - a meeting point of higher education and labour market? / Kőmíves Péter Miklós, Héder Mária, Dajnoki Krisztina
Dátum:2018
ISSN:2286-0452
Megjegyzések:The function of the higher education institutions is changing nowadays. The higher education used to be a special system reserved for the dedicated ones earlier: for those, who were the most talented and/or the wealthiest members of the society. They had the chance to learn, and the knowledge they have collected at the universities guaranteed a good job with a good salary for them. New types of students appeared at the universities lately: for us the most important is the age group over 25 years. These students are typically part-time students: they are working and studying in parallel. This trend results in another need: the recognition of non-formal and informal learning collected by the employees during their career. In many cases the lifelong learners' tuition fees and the different donations can cover a significant part of the higher education budget. For supporting the education companies always want some kind of compensation: this can be the validation.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Education
labour market
employment
recognition of prior learning
validation
Megjelenés:Cross-Cultural Management Journal. - 20 : 1 (2018), p. 17-22. -
További szerzők:Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM075000
Első szerző:Kőmíves Péter Miklós (jogász)
Cím:Opportunities arising in the field of education and employment in relation to the migration / Péter Miklós Kőmíves, Szilvia Szabó, Mária Héder, Krisztina Dajnoki
Dátum:2018
ISSN:1222-569X 1582-5450
Megjegyzések:The migration as a phenomenon connected with many social topics can cause many challenge in education and in employment as well. The aim of our research is to analyse the possibilities, challenges and best practice used in the educational system internationally during the integration of the migrants. On other hand, we tried to summarize domestic experiences learnt from the practice during the last years. The situation of the migrants entering and leaving the educational system can be radically different from the status of those people who born (and partly raised) abroad. The recognition of prior learning outcomes can help these people but it can generate other debates on the nature of the validated knowledge, its usefulness or convertibleness. Additional purpose of this article and the research done is to gather the most important information, practices and challenges about the labour market presence of the migrants. During this part of the research, we paid special attention to the discrimination the migrants are facing up to, its causes and the treatment methods currently used. To present the certain aspects of migration, which is a highly relevant social phenomenon, is very important because this will give an objective and scientific approach to the investigated issue. In the article we are focusing on the motivating factors of the international migration with special regards to the actual situation in Syria and in their neighbourhood countries (including Jordan, Lebanon and Turkey). Before starting any discussion about the successful integration of the migrants in the labour market or in the educational system we have to pay attention for their living conditions in those counties where they usually stay before their arrival in Europe. Based on surveys done by the OECD we analysed the thoughts of the migrants regarding to their career and schooling perspectives with a comparison to the Hungarian students. During the literature review we found several publication about the openness of the students studying in the Hungarian higher educational system. The surveys showed that the openness of the people depends on the completed level of their degrees: the higher is the completed level the people will become more open-minded. Other literature showed that the migrants are facing many challenges during their integration in the labour market. In the article we are sharing the best integration practices used by the migrants.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
immigrants
integration
discrimination
labour market
education system
questionnaire
Megjelenés:The Annals of the University of Oradea. Economic Sciences. - 27 : 1 (2018), p. 460-470. -
További szerzők:Szabó Szilvia (emberi erőforrás menedzsment) Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM074999
Első szerző:Kőmíves Péter Miklós (jogász)
Cím:Impact of globalization on the higher education : challenges and opportunities / Péter Miklós Kőmíves, Mária Héder, Krisztina Dajnoki
Dátum:2018
ISSN:1222-569X 1582-5450
Megjegyzések:As a consequence of the continuously evolving environmental impacts, most of the previous systems need to be improved. The Hungarian higher education system is no exception to this either; this system is mostly influenced by the local peculiarities, demographic changes and the globalization. The Hungarian education system takes on an express challenge that is caused by the fact according to which the number of schoolable students decreases as a consequence of the decreasing population which is nowadays perceptible in the field of higher education institutions as well. However, the development in economy does not take it account and the demand on the qualified employees is progressively increasing. This contrast results in the fact that the education system shall discover those opportunities which are suitable for managing this anomaly, even if not completely but approximately. Striving for internationalization is increasingly emerging in the domestic education system which can be interpreted as an alternative solution for the difficulty outlined. The continuous growth in the rate of foreign students in the Hungarian education system can help to manage the continuous demand on the employees with appropriate skills. It is therefore important to place emphasis on attracting and keeping the foreign students as well as recognizing their demands and, along this line, serving them as far as possible. Aims of the treatise are to expound the evolution of demographic situation in this context by means of analyzing related Hungarian and international surveys and to outline those possible solutions and approaches which can contribute to the elaboration of a future educational strategy. As a result of the research, it can be concretely determined what countries the largest percentage of students comes to Hungary from, what educational levels the foreign students most commonly learn at as well as the most popular universities and courses for the foreign students. Consequently, the awareness becomes predictable in view of attracting the foreign students by means of which the whole process can be made more effective. The final aim of this article is to summarize the challenges and opportunities of the higher education that need to be faced and managed.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
higher education strategy
university
foreign school enrolment
demography
education system
questionnaire
Megjelenés:The Annals of the University of Oradea. Economic Sciences. - 27 : 1 (2018), p. 450-459. -
További szerzők:Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1