CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105698
Első szerző:Cseh Papp Imola (közgazdász)
Cím:Dropping out - Hungarian experiences at vocational training / Csehné Papp Imola, Héder-Rima Mária, Dajnoki Krisztina
Dátum:2021
ISSN:2062-0284
Megjegyzések:Az alacsony iskolai végzettséggel rendelkezők aránya továbbra is jelentős Magyarországon, ami nemcsak megnehezíti számukra a jelenlegi munkaerőpiacra való belépést, hanem hosszú távon tartósan kiszorulnak onnan. A növekedést kiváltó egyik leggyakoribb ok a lemorzsolódás. A megelőzés, mint meghatározó intézkedés választ adhat erre a problémára. A tanulmány a középiskolai lemorzsolódás kérdéskörére fókuszál kérdőíves felmérés és félig strukturált interjú módszereket alkalmazva. A tanulmány célja, hogy feltárja a szakképzésből való lemorzsolódás körülményeit, valamint a kompenzációs intézkedésekhez kapcsolódó eredményeket. A kutatás eredményei rámutatnak az iskola és a család jelentős hatására, beleértve a korábbi iskolai tapasztalatokat, a lakóhelyet és a munkaerő-piaci helyzetet. Az eredményekből levont következtetések gyakorlati módon foglalkoznak a témával, és lehetőséget adnak egy esetleges cselekvési terv kidolgozására a lemorzsolódás megelőzése érdekében. The proportion of people with low school qualifications remains significant in Hungary, which not only makes it difficult for them to enter the current labour market but may also exclude them in the long term. For the increasing number of people with a low level of education, dropping out seems to be one of the most common reasons. Prevention as a determinative measure can provide answers to this problem. The study focuses on the issue of secondary school drop-out. The study results were based on the methodology of questionnaire surveys and semi-structured conversations. Based on the information obtained from the survey, this study continuously presents the results connected to drop-out conditions and compensatory measures. The study results highlight the significant effects of school and family, including previous school experiences, influence on the place of residence, the labour market status. The conclusions drawn from the results address the topic in a practical way and provide an opportunity to develop a possible action plan to prevent drop-outs.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
labour market
return to education
school qualification
development
Megjelenés:Acta medicinae et sociologica. - 12 : 33 (2021), p. 103-124. -
További szerzők:Héder Mária (1991-) (andragógus, Emberi Erőforrás Tanácsadó) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
EFOP-VEKOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1