CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM076692
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:The discovery of the possible reasons for delayed graduation and dropout in the light of a qualitative research study / Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Müller Anetta, Pallay Katalin, Szabó Barbara Éva, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna
Dátum:2019
ISSN:2631-1348
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation. - 3 : 1 (2019), p. 27-38. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Müller Anetta Éva (1973-) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Pályázati támogatás:123847
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM096209
Első szerző:Demeter-Karászi Zsuzsanna (oktatáskutató)
Cím:A comparative study of termination of student status in Central Europe / Demeter-Karászi Zsuzsanna, Pallay Katalin, Tóth Dorina Anna
Dátum:2019
ISSN:2631-1348
Megjegyzések:If the student status ends before the absolutorium (pre-degree), we can speak about dropout. In our paper, we are going to present the cases of termination of the student status and we would also like to make a comparison in three countries: Hungary, Ukraine, and Romania. The aim of our research is to demonstrate the various ways in which student status can be terminated. The dropout is an important and significant topic in higher education policy, because it causes institutional and individual loss, too.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
dropout
student status
higher education policy
Megjelenés:Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation. - 3 : 1 (2019), p. 1-5. -
További szerzők:Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1