CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095988
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:A továbbtanulási motivációk és a perzisztencia összefüggései / Fényes Hajnalka, Pallay Katalin, Mohácsi Márta
Dátum:2021
Megjegyzések:Tanulmányunkban a felsőoktatási hallgatók továbbtanulási motivációit és a tanulmányaik befejezése melletti elkötelezettségüket vizsgáljuk egy 2018?2019-ben végzett nagy mintás (N=2199) kutatás eredményei alapján. Hipotézisünk szerint a karriertudatos hallgatók az emberitőke-modell jóslatát (a diplomával szerezhető jól jövedelmező állás, könnyebb elhelyezkedés és elismert foglalkozás szerzése) veszik elsősorban figyelembe a továbbtanulás során, illetve emellett elkötelezettebbek tanulmányaik befejezése mellett (azaz perzisztensek). Főkomponens-elemzésünk szerint a karriertudatosság és a perzisztencia együtt járt a hallgatók körében, emellett regressziós eredményeink szerint a férfiak kevésbé karriertudatosak és perzisztensek mint a nők. Kimutatható az is, hogy jó társadalmi háttér esetén sem mindenki karriertudatos vagy perzisztens, és az államilag finanszírozott hallgatók nem karriertudatosak. További eredmény, hogy a gazdasági, informatikai és műszaki területen tanulók esetén fennáll a lemorzsolódás veszélye, míg a pedagógushallgatók nem karriertudatosak.
ISBN:978-615-6012-12-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
perzisztencia
továbbtanulás
motiváció
Megjelenés:Lemorzsolódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina. - p. 76-91. -
További szerzők:Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Pályázati támogatás:123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM095987
035-os BibID:(WoS)000637546100004 (Scopus)85103294250
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Career consciousness and commitment to graduation among higher education students in Central and Eastern Europe / Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta, Pallay Katalin
Dátum:2021
ISSN:2071-789X 2306-3459
Megjegyzések:In this paper, we examine higher education students' motivations to continue their studies in higher education and their commitment to graduation based on a survey (N=2,199), conducted in 2018 and 2019 in five countries of the Central and Eastern Europe. According to our hypothesis, career-conscious students take into account primarily the predictions of the human capital theory with respect to further studies (e.g., well-paying job, holding a prestigious profession). Additionally, they are also more committed to graduating (they are more persistent) than other students. Based on the principal component analysis of motivations for further study and persistence indicators, we find that career consciousness and persistence are positively correlated. Through regression analysis, we also show that males are less career-conscious and less persistent than females. In addition, the results imply that even socially advantaged students might not all be career-conscious and persistent. Students whose tuition is paid for by the state can also be poorly motivated and may lack career consciousness. As regards the field of study, students in Humanities are not likely to be career-conscious, while the risk of attrition is present among those who study Economics, Business, or Sciences. This highlights the need for an educational policy intervention.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok kutatási jelentés
folyóiratcikk
Megjelenés:Economics and Sociology. - 14 : 1 (2021), p. 61-75. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1