CCL

Összesen 14 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM097079
Első szerző:Boros József (közgazdász)
Cím:Research and development career plans and work-life balance: Evidence from a survey among Hungarian Ph.D. students / Boros József, Fatima Riyaz Khateeb, Kun András István
Dátum:2021
ISBN:9789634492399
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Módszertani újítások és kutatások a szakképzés és a felsőoktatás területén : X. Trefort Ágoston Szakképzés- és Felsőoktatás-pedagógiai Konferencia Tanulmánykötet / szerk. Simonics István, Holik Ildikó, Tomory Ibolya. - p. 128-140. -
További szerzők:Khateeb Fatima Riyaz (1991-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:ÚNKP
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074673
Első szerző:Boros József (közgazdász)
Cím:Hallgatói önértékelés-vizsgálat a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológia Karán / Boros József, Kovács Éva Katalin, Kun András István, Török Péter
Dátum:2017
ISSN:2064-4361 2064-437X
Megjegyzések:Previous researches in the literature support the hypothesis that there is a connectionbetween student self-assessment and their objectively measured performance: highachieverstend to assess their own performance more accurately and they are less likely toover-estimate themselves. The examination of these aspects of student self-evaluation isimportant both for theoretical and practical considerations of the management of teachingand learning, because it helps to reveal the scale of these problems, the possible points ofintervention, and it also contributes to a better modelling of the phenomenon. Our currentpaper briefly reviews the existing empirical literature, then it analyses primary data gatheredin connection to end-term examinations from an introduction to ecology course at theUniversity of Debrecen Faculty of Technology and Science. Our major findings supportthe existence of a negative relationship between test results and self-overestimation. Theyalso show a significantly larger over-estimation before the tests than after the tests. Finally,we have found no significant gender effect in self-overestimation.
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Taylor. - 9 : 1 (2017), p. 130-138. -
További szerzők:Kovács Éva Katalin (1991-) Kun András István (1978-) (közgazdász) Török Péter (1979-) (biológus-ökológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM097093
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Válaszadó szervezetek összehasonlító jellemzői az első és a második időszakban / Dajnoki Krisztina, Boros József, Kun András István
Dátum:2021
ISBN:978-963-269-940-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Koronavírus-válság kihívások és HR válaszokelső és második fázis összehasonlítása / szerk. Poór József, Dajnoki Krisztina, Pató Gáborné Szűcs Beáta, Szabó Szilvia. - p.14-22. -
További szerzők:Boros József (1994-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM097091
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:A vizsgált szervezeteknél jellemző általános és HR válságkezelő intézkedések (első, második és harmadik fázis összehasonlítása) / Dajnoki Krisztina, Boros József, Kun András István, Jenei Szonja
Dátum:2021
ISBN:978-963-269-967-7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
COVID-19
Megjelenés:Koronavírus-válság : kihívások és HR-válaszok : első-második-harmadik hullám összehasonlítása / szerk. Poór József, Dajnoki Krisztina, Pató Gáborné, Szabó Szilvia, Szabó Katalin, Tóth Arnold. - p. 42-50. -
További szerzők:Boros József (1994-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász) Jenei Szonja
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM097062
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:A vizsgált szervezeteknél jellemző általános és HR válságkezelő intézkedések / Dajnoki Krisztina, Boros József, Horváth Adrienn, Kósáné Bilanics Ágnes, Kun András István
Dátum:2021
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
COVID-19
Megjelenés:COVID-19 : koronavírus-válság: harmadik fázis: kihívások és HR-válaszok / szerk. Poór József, Balogh Gábor, Dajnoki Krisztina, Karoliny Mártonné, Kőműves Zsolt, Pató Gáborné, Szűcs Beáta, Szabó Szilvia. - p. 33-35.
További szerzők:Boros József (1994-) (közgazdász) Horváth Adrienn (1988-) (közgazdász) Bilanics Ágnes (1976-) (agrármérnök, közgazdasági szakokleveles mérnök) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM105620
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:Tudják-e a hallgatók, hogy mennyit (nem) tudnak? : a Dunning-Kruger-hatás vizsgálata üzleti szakokon tanuló felsőoktatási szakképzéses hallgatók körében / Kun András István, Boros József, Kotsis Ágnes
Dátum:2022
ISSN:1219-0349 2786-3395
Megjegyzések:A tanulmány célja Dunning-Kruger-hatás elemzése az üzleti felsőoktatási szakképzésben, illetve annak vizsgálata, hogy az önértékelés pontossága fejleszthető-e a felkészültség emelésével. Feleltválasztásos vizsgatesztek eredményeit (N = 359) vetettük össze a hallgatók saját vizsga előtti és utáni becsléseivel, lineáris regressziós modellekben, kontroll változók szerepeltetése mellett. A gyengébb teljesítményű hallgatók hajlamosabbak saját teljesítményüket felül- és egyben pontatlanabbul értékelni. A felkészültebb hallgatók hajlamosabbak korrigálni önértékelésüket a megszerzett tapasztalatok alapján. Ezt mind a vizsgák alatt, mind két vizsga között alátámasztottuk. Mindezekben nem találtunk különbséget a nemek között. Eredményeink alapján mind a tesztírás maga, mind az alaposabb felkészülés csökkentette az önértékelési hibákat, ezért javasolható a tesztelés gyakoriságának növelése (évközi és/vagy próbatesztekkel).
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Dunning-Kruger-hatás
felsőoktatás
felsőoktatási szakképzés
önértékelés
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 56 : 3 (2022), p. 7-20. -
További szerzők:Boros József (1994-) (közgazdász) Kotsis Ágnes (1983-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM102329
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:Tudják-e a hallgatók, hogy mennyit (nem) tudnak? : a Dunning-Kruger-hatás vizsgálata menedzsment szakokon tanuló felsőoktatási szakképzéses hallgatók körében / Kun András István, Kotsis Ágnes, Boros József
Dátum:2022
ISBN:978-963-429-980-6
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:3. Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia: "Menedzsment forradalmak": Absztraktkötet / szerk. Benke Mariann, Schmuck Roland, Riedelmayer Bernadett. - p. 89-90. -
További szerzők:Kotsis Ágnes (1983-) (közgazdász) Boros József (1994-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM098432
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:Tanulási görbék egy űripari magáncégnél: a SpaceX példája / Kun András István, Boros József, Gottfried Péter
Dátum:2019
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:"Kihívások és tanulságok a menedzsment területén. Fókuszban a folyamatmenedzsment : az Ipar 4.0 kihívásai" = "New Trends and Challanges in Management. Special Focus on Process Management and Industry 4.0" : Absztrakt kötet / közreadja a Debrceni Egyetem Műszaki Kar. - p. 56-56
További szerzők:Boros József (1994-) (közgazdász) Gottfried Péter (1993-) (sportközgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM098448
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:A Dunning-Kruger-hatás a felsőoktatási szakképzésben : online feleletválasztós tesztek vizsgálata / Kun András István, Kotsis Ágnes, Boros József
Dátum:2021
ISBN:9789633068335
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet / szerk. Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit. - p. 636-636. -
További szerzők:Kotsis Ágnes (1983-) (közgazdász) Boros József (1994-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM098443
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:A munka-magánélet egyensúly fontossága a phd-tanulmányok választásában: egy kérdőíves felmérés eredményei / Kun András István, Mándy Zsuzsanna, Boros József
Dátum:2021
ISBN:9789633068335
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet / szerk. Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit. - p. 628-628. -
További szerzők:Mándy Zsuzsanna (1978-) (szociológus) Boros József (1994-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM080027
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:Teljesítmény és önértékelés összefüggésének empirikus vizsgálata alapképzéses hallgatók esetében, feleletválasztásos és igaz-hamis tesztek használatával / Kun András István, Boros József, Kovács Éva Katalin
Dátum:2016
ISBN:978-615-5657-00-9
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
Megjelenés:A tanulás új útjai : HUCER 2016 Absztrakt kötet. - p. 96. -
További szerzők:Boros József (1994-) (közgazdász) Kovács Éva Katalin (1991-)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM075411
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:A comparison of self-assessment tendencies of full-time and part-time university students / András István Kun, Éva Katalin Kovács, József Boros
Dátum:2016
ISSN:1222-569X 1582-5450
Megjegyzések:Several studies in the existing literature of education research provide empirical evidences that low-achiever higher education students tend to predict and evaluate their own academic performance less accurately than those who perform better in their studies. Former papers have also supported that low-performers generally over-evaluate (both before and after examinations) while high-performers regularly underestimate their performance (or at least they are overestimating to a significantly lower extent). These findings highlight that less good skills and/or abilities are only a part of the low-achievers' handicap. Another serious problem is that they are unaware about these problems (this phenomenon is sometimes referred to as 'Dunning?Krueger effect'). More information on this tendency is useful for both educators and researchers of education, because helping students who are facing this double challenge needs a better understanding of the processes and factors in the background. One of the information still missing from the literature is the results of testing and comparing the self-assessment patterns of students with different background. As a contribution to this area of research we measure the self-assessment differences between full-time and part-time business students. After a brief introduction and a short review of the empirical literature the current paper tests the above mentioned hypotheses on two small samples of full-time (N = 64) and part-time (N = 63) business students from the same course, university and majors. All the students wrote the same test type (multiple choice). Our main results support that in the cases of both the full-time and the part-time students the low-achievers showed a significantly greater mean overestimation. This was true for the pre- and also for the post-examination self-assessment. At the same time, self-assessment accuracy (measured indirectly via the absolute value of the self-assessment error) connected positively to the students' test performance only in the case of part-time students. Moreover, performance and self-assessment accuracy showed a positive linear correlation in case of part-time, a negative linear correlation in the case of full-time students.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Annals of the University of Oradea Economic Science. - 25 : 1 (2016), p. 538-547. -
További szerzők:Kovács Éva Katalin (1991-) Boros József (1994-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2